mgf trekt naar links
  • bulletje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON ma sep 29, 2008 6:29 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    mgf trekt naar links

    door bulletje » ma sep 29, 2008 8:24 pm

    Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag waarover al meer geschreven is maar waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb.
    Mijn mgf van bj 2000 trekt naar links bij gasgeven en gas loslaten ook als ik gewoon rechtdoor ga gaat het eerst goed tot ik over wat hobbels ga gaat hij weer naar links. Hij is vorige week uitgelijnd met de gegevens die bij die bandenboer in de computer staan (ik weet niet wat) nog niet goed hij zij dat het goed staat nu kwam ik erachter dat hij opgepompt kon worden maar goed ook(helemaal leeg) dat is dus vandaag gebeurd en morgen word hij weer opnieuw uitgelijnd maar denk niet dat dat zal helpen weet iemand van julie waar ik op moet letten zodat ik weer normaal kan rijden
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma sep 29, 2008 8:35 pm

    Even voor de anderen extra info

    rondom 185x55x15 dumlop
    een is een beetje scheef afgesleten die zat voor maar ik heb de beidevoorsten achter gezet en achter natuurlijk voor nu zijn die voor zitten recht afgesleten maar maakt niks uit met rijgedrag.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma sep 29, 2008 8:38 pm

    Ik heb trouwens nog een leuk setje banden met velgen liggen als je interesse hebt..

    Afbeelding

    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6814
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma sep 29, 2008 10:44 pm

    da's nie zo mooi man.....

    Als de auto uitgelijnd is en rechts en links hetzelfde is, als links en rechts de hoogte gelijk is en de auto trekt dan zijn er m.i. een paar mogelijkheden van op te lossen, waaronder:

    -1- stuurbekrachtiging.
    -2- sub frame heeft een optater gehad
    -3- nog wat erger dan 2.

    1) is een regelmatig voorkomend probleem (ten minste in de UK, ik heb er hier nog niet veel van gehoord, is serviceable) en als je zeker weet dat de auto geen schade heeft gehad, dan zou ik eerst hier voor gaan.

    2) is wat meer werk, een beschrijvinkie staat bij de projectjes. Let wel schade is vaak niet met het blote oog zichtbaar.

    3) is niet te hopen, dat vergt een professional.

    2 en 3 zijn het beste te achterhalen met een wagen als vergelijkingsmateriaal. waarbij ik er vanuit ga dat het probleem zich voordoet vanaf het 1e moment dat je de auto hebt.....


    Meer ideeën?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di sep 30, 2008 10:46 am

    indien het de stuurbekrachtiging is, voel je dit alsof de wagen zelf een bocht naar links in wilt sturen. Als je je stuur los laat, zal het stuur dus ook een beetje draaien.

    door het opnieuw inregelen van de servomotoren (2) is dit weer te herstellen.

    voel je de auto echter aan de achterzijde wegtrekken. dan is er iets anders aan de hand...

    als je veerbollen helemaal leeg waren, dan staan de wielen behoorlijk schuin. dat valt met een uitlijning niet voldoende recht te zetten. chamber aan de achterzijde is bijvoorbeeld niet in te stellen.

    dus eerst de wagen op de juiste hoogte zetten (36.8 volgens fabriekopgave) en opnieuw uitlijnen.is het euvel niet verholpen, dan begint de zoektocht pas.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di sep 30, 2008 10:54 am

    kijk ook eens op deze link: http://www.mgf.ultimatemg.com/.

    bij technical, DIY & common zal je onder het kopje suspension veel nuttige info vinden voor dit probleem.

    verder onderin vind je een item genaamd EPAS steering left solution. daar staat beschreven hoe je de stuurbekrachtinging kunt bij regelen.

    hopelijk is je engelse taal voldoende?

    succes en hou ons op de hoogte.
  • bulletje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON ma sep 29, 2008 6:29 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bulletje » di sep 30, 2008 11:44 am

    nou hier heb ik wat aan dit komt volledig overheen met wat ik ervaar dus als hij er weer is ga ik proberen bij te stellen als ik dat zelf kan tenminste ik heb niet alles gelezen maar moet ik even voor gaan zitten maar in elk geval al bedankt maar moet hij daarna ook weer uitgelijnd worden?
    vr gr leffert en als ik wat meer weet horen jullie het
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di sep 30, 2008 11:55 am

    als je de stuurbekrachtiging (EPAS) servo's inregeld, veranderd er verder niks aan de ophanging of stand van de wielen. uitlijnen is dan ook niet nodig.

    natuurlijk wel als je je wagen weer op hoogte hebt laten zetten ;)

    heb het zelf in de garage laten doen. beschrijving uitgeprint, maar ze waren bekend met het probleem. was iets van 2 uur werk.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di sep 30, 2008 2:59 pm

    Bij mijn gelijkaardig probleem is de oorzaak bijna zeker versleten achterwiellagers (100.000 km club...) Ik zie dit nergens aan bod komen. Hebben jullie er dan geen problemen/ervaringen mee?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di sep 30, 2008 3:31 pm

    2 jaar geleden vervangen. kwam eigenlijk enkel olie vervangen en zij terloops dat de auto een beetje trilde boven de 140 km/u.

    achteraf bleek ik maar net op tijd te zijn. de garagist durfde me er niet meer mee de weg op te sturen. heeft een monteur overuren moeten maken om de lager alsnog te kunnen vervangen.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di sep 30, 2008 3:49 pm

    Mijn wielen hangen gewoon los! Is niet meer mogelijk om ermee te rijden.
    Had probleem met snel slechter wordende wegligging. Heb je echt enkel maar een trilling gevoeld???
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di sep 30, 2008 9:04 pm

    jep, want ging eigenlijk enkel voor olie. :oops:
  • Pim
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo aug 06, 2008 2:05 pm
    WoonplaatsCOLON Schijndel

    door Pim » wo okt 01, 2008 7:48 am

    Bij mij was het de homokineet die was afgebroken. (en wellicht vering die jarenlang niet was opgepompt. Ik had een beetje een zelfsturende achteras volgens de garage. Was op een gegeven moment bijna niet meer mee te rijden. het begon ook met trekken naar links bij lastwissel, maar werd steeds erger. Het was overigens wel duidelijk dat het van (links) achter kwam. succes ermee.
    MGF 2000 Heritage
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 01, 2008 8:51 am

    Pim schreefColon... Ik had een beetje een zelfsturende achteras volgens de garage. ...


    Maar dat beetje zelfsturend dat moet ook in het oorspronkelijke ontwerp, dat verander je na een paar jaar als beetje, beetje veel wordt met compliance washers of met Powerflex
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • bulletje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON ma sep 29, 2008 6:29 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bulletje » wo okt 01, 2008 9:18 pm

    Hallo hier ben ik weer met het goede bericht dat het wel die sensor was van de stuutbekrachtiging en het eigenlijk een eitje om te doen ik denk als je hem op de bokken hebt met de voorwielen vrij van de grond is het hoogstens een uurtje werk met het juiste gereedschap want ik moest nog zo'n tork halen bij de buren zoéén met een gatje erin om die sensor los te kunnen draaien.
    Ik kon het mooi zien want toen hij op de bokken stond en ik starte de auto stuurde hij gelijk naar links dus heb ik gewoon die procedure gevolgt met multymeter en hij gaat nu mooi rechtuit echt een fluitje van een cent valt me 100%mee en ook nog leuk dat ik het zelf gedaan heb ook.
    Nou dat was het wel eerst en ik wil jullie bedanken voor de tips want ik dacht echt dat ik een schadebakkie had maar gelukkig is het nu perfect.
    vriendelijke groet leffert

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten