Inderdaad, na 18 uur geslapen te hebben, ben ik terug een beetje meer van deze wereld.
Na een beetje een chaotische rit richting goes (elkaar een beetje missen op de afspraakplaats, en 40 km verkeerd gereden) kwamen we 1,5 uur te laat op de afspraak.
We waren met het aantal deelnemers wat was vooropgesteld namelijk :
-Striker (tof hem te leren kennen, en een Rover 200 die er prachtig uitzag) BTW. Bedankt voor het spruitstuk !!
-Sander (t'waren lekkere worstenbroodjes, zijn run hebben we gemist, wegens te laat)
-Arijan (geduldige jongen om zolang op ons te wachten)
-Alexander (indrukwekkende oldie (de wagen weliswaar))
-Zjagoewar (met de zwarte velgen en het vele lawaai (de wagen weliswaar))
-Paul (had jammer genoeg geen racer bij, maar wel zijn maat met een ZS)
-Dennis (die iets later kwam en zeer goed scoorde met zijn zelfgemaakte ITG-config)
-Ikzelf (fysiek aanwezig, mentaal iets minder)
Waren er jammer genoeg niet bij :
-Ghostrider (stond aan de kant met pech n

)
Dju ! Dat is pech hebben, wij stonden te popelen om eindelijk eens een K-engine naar de 200pk te zien gaan ! Volgende X beter
Volgende resultaten zagen we :
- De B van Alexander, is a hell of a machine (indrukwekkend geluid, en puike prestaties)
- De F'jes mpi, scoorden allemaal zeer goed, en allemaal gelijk, ondanks de verschillen in mod's, namelijk, de ene heeft een sportuitlaat en gesloten filter met 52TTB, de andere een K&N met 52TTB, en de laatste een ITG.
- De mijne scoorde naar mijn verwachtingen meer dan behoorlijk, wetende dat de FGA eigenlijk geen f*ck opleverde.
Dus zonder FGA ruim
160pk aan het vliegwiel, met enkel een K&N en een 52TTB. Niet slecht dus
- DE ZS scoorde goed voor een standaard 120(?)Pk te zijn met een open greenfilter
conclusie :
1) Onderschat geen oldie
2) Een Rover 200 kan best sneller zijn dan een F vvc
3) Een TTB levert volgens iedereen (incl. de dynojetman) best veel extra vermogen op. (dat testen we volgende keer zeker uit)
4) Een sportuitlaat en een filter met een 52TTB, is de beste upgrade die je kan doen in eerste instantie aan een F (pigybacks en chips niet)
5) Powerboxen werken eigenlijk niet naar behoren. (FGA wordt hiervoor gecontacteerd)
6) Een K&N levert wel degelijk een zeer goed resultaat op, in samenwerking met een 52TTB, zou hij wel eens voor meer dan 10pk

kunnen zorgen. (bij mij zelfs voor meer dan 15pk blijkbaar)
7) Om een vvc te benutten moet je hem echt tot tegen de begrenzer trekken. Als je schakelt op 6000 toeren verlies je gemakkelijk 20pk (het voordeel van een VVC)
Sterker nog. Een VVC zijn begrenzer slaagt te vroeg op. Zijn vermogens kromme is nog in stijgende lijn als de begrenzer tussen komt. Misschien iets om eens over na te denken (herprogrameren mems ?)
Hiervoor werd kontakt gelegd met iemand die misschien volgende keer op de dynojetrun, de mems van zij die het willen, gaat herprogrameren. We zullen zien, wat haalbaar is. "Het rood iets hoger leggen, zoals de dynojetman voorstelde ?" Ik wist niet dat het kon, maar blijkbaar moet er een manier zijn.
Alle resultaten zullen gepost worden op onze nieuwe gallery (bedankt Dennis)
And last but not least : BEDANKT, SANDER VOOR DE PUIKE ORGANISATIE !