Resultaten dynojet
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » za nov 20, 2004 7:04 pm

    Ik ben weer terug van een erg leuke dag!! Leuk om ook eens wat mensen van mgf.be te ontmoeten 8) en om al die F'jes bij elkaar te zien :P.

    De resultaten op de bank vielen ook niet tegen, dus ik denk dat 't een erg geslaagde dag is geweest. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

    Een aantal foto's:
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    En mijn rollenbank-resultaat (148 pk en 168 Nm aan de wielen, 172 pk en 195 Nm aan 't vliegwiel) (klik de afbeelding voor een vergroting) :

    Afbeelding

    Afbeelding

    Filmpjes volgen nog.
    Afbeelding
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » zo nov 21, 2004 1:11 pm

    Is de rest nog altijd zo moe? (wij willen foto's en filmpjes zien he :D )

    't Was inderdaad leuk gisteren! Echt de moeite.

    Greetz,

    A
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » zo nov 21, 2004 1:26 pm

    Haha, het is inderdaad verdacht stil hier, iedereen ligt nog te pitten na de inspannende dag (en voor sommige de nacht ervoor :D).

    Maar hier vast wat filmpjes:
    Rover 200 Vi
    Rover 200 Vi 2
    MG F van Zjagoewar
    MG B van Alexander M
    Laatst bijgewerkt door 1 op Striker, in totaal 0 keer bewerkt.
    Afbeelding
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo nov 21, 2004 1:44 pm

    Heu Striker.... Volgens mij heb je den F en B omgewisseld...
    En nog is bedankt!
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » zo nov 21, 2004 1:58 pm

    Zjagoewar schreefColonHeu Striker.... Volgens mij heb je den F en B omgewisseld...


    Nee hoor Afbeelding :D.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo nov 21, 2004 2:24 pm

    Inderdaad, na 18 uur geslapen te hebben, ben ik terug een beetje meer van deze wereld.
    Na een beetje een chaotische rit richting goes (elkaar een beetje missen op de afspraakplaats, en 40 km verkeerd gereden) kwamen we 1,5 uur te laat op de afspraak.

    We waren met het aantal deelnemers wat was vooropgesteld namelijk :

    -Striker (tof hem te leren kennen, en een Rover 200 die er prachtig uitzag) BTW. Bedankt voor het spruitstuk !!
    -Sander (t'waren lekkere worstenbroodjes, zijn run hebben we gemist, wegens te laat)
    -Arijan (geduldige jongen om zolang op ons te wachten)
    -Alexander (indrukwekkende oldie (de wagen weliswaar))
    -Zjagoewar (met de zwarte velgen en het vele lawaai (de wagen weliswaar))
    -Paul (had jammer genoeg geen racer bij, maar wel zijn maat met een ZS)
    -Dennis (die iets later kwam en zeer goed scoorde met zijn zelfgemaakte ITG-config)
    -Ikzelf (fysiek aanwezig, mentaal iets minder)

    Waren er jammer genoeg niet bij :

    -Ghostrider (stond aan de kant met pech n :roll: :cry: )
    Dju ! Dat is pech hebben, wij stonden te popelen om eindelijk eens een K-engine naar de 200pk te zien gaan ! Volgende X beter


    Volgende resultaten zagen we :

    - De B van Alexander, is a hell of a machine (indrukwekkend geluid, en puike prestaties)
    - De F'jes mpi, scoorden allemaal zeer goed, en allemaal gelijk, ondanks de verschillen in mod's, namelijk, de ene heeft een sportuitlaat en gesloten filter met 52TTB, de andere een K&N met 52TTB, en de laatste een ITG.
    - De mijne scoorde naar mijn verwachtingen meer dan behoorlijk, wetende dat de FGA eigenlijk geen f*ck opleverde.
    Dus zonder FGA ruim 160pk aan het vliegwiel, met enkel een K&N en een 52TTB. Niet slecht dus
    - DE ZS scoorde goed voor een standaard 120(?)Pk te zijn met een open greenfilter

    conclusie :

    1) Onderschat geen oldie
    2) Een Rover 200 kan best sneller zijn dan een F vvc
    3) Een TTB levert volgens iedereen (incl. de dynojetman) best veel extra vermogen op. (dat testen we volgende keer zeker uit)
    4) Een sportuitlaat en een filter met een 52TTB, is de beste upgrade die je kan doen in eerste instantie aan een F (pigybacks en chips niet)
    5) Powerboxen werken eigenlijk niet naar behoren. (FGA wordt hiervoor gecontacteerd)
    6) Een K&N levert wel degelijk een zeer goed resultaat op, in samenwerking met een 52TTB, zou hij wel eens voor meer dan 10pk :roll: kunnen zorgen. (bij mij zelfs voor meer dan 15pk blijkbaar)
    7) Om een vvc te benutten moet je hem echt tot tegen de begrenzer trekken. Als je schakelt op 6000 toeren verlies je gemakkelijk 20pk (het voordeel van een VVC)
    Sterker nog. Een VVC zijn begrenzer slaagt te vroeg op. Zijn vermogens kromme is nog in stijgende lijn als de begrenzer tussen komt. Misschien iets om eens over na te denken (herprogrameren mems ?)
    Hiervoor werd kontakt gelegd met iemand die misschien volgende keer op de dynojetrun, de mems van zij die het willen, gaat herprogrameren. We zullen zien, wat haalbaar is. "Het rood iets hoger leggen, zoals de dynojetman voorstelde ?" Ik wist niet dat het kon, maar blijkbaar moet er een manier zijn.



    Alle resultaten zullen gepost worden op onze nieuwe gallery (bedankt Dennis)

    And last but not least : BEDANKT, SANDER VOOR DE PUIKE ORGANISATIE !
    Laatst bijgewerkt door 2 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » zo nov 21, 2004 3:43 pm

    Blij te horen dat je gerecupereerd bent van de nacht doorwerken.

    Ik ben wel benieuwd naar de airf/fuel ratio van Zjagoewar zonder de FGA... Was die dan beter? Of lag het rijke draaien daar niet aan?
    In elk geval vind ik het behoorlijk ambetant voor jullie dat dat ding niet echt doet wat het zou moeten. Hebben jullie trouwens de Volcano VVC ook nog zonder FGA getest?

    Enne, inderdaad, een dikke merci voor Sander!

    Greetz,

    A
    (loud pipes save lives :lol: )
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo nov 21, 2004 6:53 pm

    Ikke ook wakker!!

    Inderdaad, da spel werkt blijkbaar niet. Getest met en zonder en praktisch tweemaal hetzelfde.
    Bruno had geen zin om hem er tussenuit te halen. De confrontatie was misschien nog wel groter geweest.
    Maar iig, nu weten we waar we moeten zoeken en wat we moeten veranderen voor nog een beter resultaat.
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » zo nov 21, 2004 7:29 pm

    hello

    ik ben ook terug op deze wereld, ik moet sander en al de rest van het forum hier bedanken voor de leuke dag die we gehad hebben aleen spijtig dat ik veel te weinig geslapen had. :oops: :oops:
    dit is zeker voor herhaling vatbaar mischien binnenkort ga ik mijn minicheckup uitbruiden naar mg toe maar meer daarover binnenkort.

    grtn

    mg zr 160
    8) 8) 8)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo nov 21, 2004 7:57 pm

    Tof dat iedereen het leuk heeft gevonden. Foto's en filmpjes van mijn kan zullen helaas even moeten wachten ivm mijn gezondheid (griepje) :evil: ik hoop ergens halverwegen deze week alles af te hebben 8)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo nov 21, 2004 9:58 pm

    4) Een sportuitlaat en een filter met een 52TTB, is de beste upgrade die je kan doen in eerste instantie aan een F (pigybacks en chips niet)

    Onze oude theorie nieuw leven in geblazen
    5) Powerboxen werken eigenlijk niet naar behoren. (FGA wordt hiervoor gecontacteerd)

    't Zou eigenlijk op een standaard F moeten getest worden met en zonder en zonder en met.... 't Is inderdaad wel jammer..... maar het karakter van de motor is wel verandert, niet ?
    6) Een K&N levert wel degelijk een zeer goed resultaat op, in samenwerking met een 52TTB, zou hij wel eens voor meer dan 10pk kunnen zorgen. (bij mij zelfs voor meer dan 15pk blijkbaar)

    Oude theorie: 2 - 0

    Oh ja... de familie uitstap was ook tof... MAAR 'K HEB JULLIE GEMIST
    :cry:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Cooper trooper

    door Cooper trooper » zo nov 21, 2004 10:34 pm

    Hee menskes,

    Het is hier die maat van de Paul, ik wil u bedanken om mij toch de kans te geven om nog mee te doen . Was wel even kippevel krijgen om mijn schatje zo te horen grommen en de prestaties waren nog nie ver te wenen hee!! :wink: Ben vooral van een autoke verschoten en dat was die mg-b van Alexander dat is een zeer snel scheur ijzer met een prachtig geluid!!
    PS; enige tips voor mijn moterke sneller te laten gaan zijn welkom!! :twisted:
    Grtzzzz
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo nov 21, 2004 10:49 pm

    K'mag trouwens ook zeker niet verzuimen om Zjagoewar en Paul te bedanken voor een nachtje door te werken aan mijn F.
    De motor heeft begot helemaal uit elkaar gelegen , vvc-mechanisme inclusief. Veel bloed, zweet en tranen, maar ook veel geleerd !
    Trouwens puik werk mannen, misschien ligt de extra 15 pk, wel voor een deel aan ons hard zwoegen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 22, 2004 12:31 am

    Met dank aan Sander voor het posten van de gemeenschappelijke curve op de gallery :

    De pk-aan-de-wielen-curve van alle deelnemers :

    Afbeelding

    Willems = Zjagoewar F 18mpi (k&N,52TTB)
    Bogers = Sander F 18mpi (green,sportuitlaat,52TTB)
    Fleurbaa = Dennis F 18mpi (ITG)
    Verberck = ik F 18vvc (K&N,52TTB,bypass)
    Moentj = Alexander B (heel veel)
    Proost = Vriend Paul ZS120 (Green)
    Schaap = Striker 200vi (trophy block, viper,52TTB, sportuitlaat)
    Konings = Ford Escort
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 22, 2004 12:58 am

    Alle metingen in 3e versnelling afgezet tegen snelheid. Ik meen dat de B in 2e versnelling gemeten is omdat die er natuurlijk maar 4 heeft. :D
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten