BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Ruitenwissers
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Ruitenwissers

    door MGF_TV » vr nov 19, 2004 11:49 pm

    Zeg, maken die ruitenwissers bij jullie ook zo'n kabaal? Ik heb het hier niet over gepiep maar over een mechanisch geluid dat ergens van tussen het dashboard en de voorruit van de F lijkt te komen telkens die ondingen een beweging maken.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » vr nov 19, 2004 11:53 pm

    Bedoel je een klik, wanneer de ruitenwisser een beweging maakt? Dit is nl. 't relais dat je hoort.
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za nov 20, 2004 8:34 am

    Ff parvan eraf draaien ( 3 schroefjes ?) en vet/olie op de gewrichten
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za nov 20, 2004 11:55 am

    Dat soort geluiden kan ook op een kapotte motor wijzen hoor. Die maken soms lawaai als een gekeeld varken
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo nov 21, 2004 12:56 am

    In ieder geval even Sandre's advies volgen om verdere slijtage van de bewgende delen te voorkomen, dan merk je ook of het de motor was of niet.

    Johan
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo nov 21, 2004 11:43 pm

    Het is inderdaad eerder een gekeeld varken. ik heb het hele spul eruit gehaald en alle onderdelen gesmeerd. Daarna de motor opengehaald en die zat vol met water en roestdeeltjes. Goed, die even schoongemaakt maar het lawaai zat er nog steeds. Wel kan ik nu de snelste stand van de ruitenwissers gebruiken maar het varken..... Het enigste dat het nog kan zijn is de boîte (tandwielkast) en die kan niet open. Er resten mij drie opties:
    1 niet rijden in de regen,
    2 radio loeihard zetten,
    3 nieuwe motor met bîte kopen.

    Ik vrees dat ik voor optie drie zal moeten gaan maar stel het nog even uit totdat het onding verdere sporen van slijtage begint te vertonen. Heeft iemand nog ergens zo'n onderdeel tweedehands liggen?
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » ma nov 22, 2004 12:14 am

    Is een bekend MGF probleem, er is een nieuwe typer motor beschikbaar ik heb het zelfde probleem gehad het nieuwe model heeft wel een andere aansluit stekker maar ff ouder eraf knippen en die erop solderen.

    Vraag het aan marten of mail naar www.onderdelenlijn.nl duurde bij mij twee weken toen had ik er 1 voor 25 euro, werkt perfect. Succes.

    Grtz M
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma nov 22, 2004 10:17 am

    kan je die onderdelen ook naar België laten sturen?
    Dan heb ik wel nog een stuknummer nodig denk ik. Jupilerman, heb jij zo'n werkplaatsCD? Gezien je het dichtste bij woont kan ik anders even langskomen om een kopie te maken.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma nov 22, 2004 9:10 pm

    ftp://sanders.homeftp.net/

    Je moet dan de epc bestanden hebben.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » di nov 23, 2004 10:30 am

    Ja volgens mij kan je het laten bezorgen in belgie, je hebt geen onderdeel nummer nodig zet bij onderdelen lijn gewoon neer dat je een ruitenwisser motor zoekt voor een MGF. Dan wordt je vanzelf opgebeld als er 1 is.


    Grtz M
  • Gast

    door Gast » di nov 23, 2004 11:50 am

    Hey MGF_TV,

    ik heb idd een werkplaatshandboek. Een gecopiëerde versie van B&G voor de volle pot betaald dan nog wel, dieven. Maar ik weet tijdelijk niet waar het ligt. ´k heb het niet meer nodig gehad sinds m´n verhuis. Ik kan er wel even naar zoeken.
    De Rave-CD is nog te downloaden dacht ik. Daar vind je echter geen artikeln° in. Enkel hoe je´t spul eruit haalt, maar dat heb je zelf al ondervonden. Ik heb zelf veel gesukkeld met mijn motortje. 2x een tweede handsje gekocht en 2 maal stuk na enkele maanden. Koop gewoon nieuw. Je staat niet graag in ´t zuiden van Frankrijk, klaar om te vertrekken, in de gietende regen zonder wisser/was combinatie. Geloof me vrij. Dat is een van die dingen die ik nieuw zou kopen.
    Laat me weten als ik het werkplaatshandboek moet zoeken. Op de RAve CD staat veel meer en het is bovendien in kleur.
    succes
    jupke
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di nov 23, 2004 12:12 pm

    Weer al een posting bij voor Jupilerman :mrgreen:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di nov 23, 2004 7:35 pm

    ´t gaat vooruit hé Bruno. :lol:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo nov 24, 2004 12:03 am

    @Jupi: ik heb het al in de mot dat die ruitenwissers zelfs in nieuwe toestand veel geluid maken. Ik zal maar een nieuw motorke in reserve kopen tegen dat de huidige er de brui aan geeft. Ik zal die rave ook eens downloaden en heb ik nog niet alles wat ik wil dan laat ik iets weten voor de handleiding. Alleszins bedankt :D :D
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten