Lekkage
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Lekkage

    door Wim » wo aug 06, 2008 6:10 pm

    Beste forumleden,

    Ik rijd niet zo vaak in mijn MG met slecht weer. Maar heb nu tweemaal met stevige regen moeten rijden en tweemaal is de passagierskant (rechts) drijfnat geworden. De gehele vloerbedeking is dan door en door nat. Nu heb ik een gaatje kunnen vinden in het schutbord en deze heb ik gedicht met een kurk. Daar is een kurk tenslotte voor :-)
    Echter heb ik nu voor de tweede keer een nat pak zeg maar.
    Heeft iemand hier meer last van gehad?

    Gr. Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo aug 06, 2008 6:21 pm

    Ik zie in je onderschrift dat je airco hebt, daar kan het probleem in zitten.
    Kijk eens in dit topic:
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3058
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » wo aug 06, 2008 8:48 pm

    pfff. dat is dus nog niet zo maar gevonden.

    Moet dus aan de slag als ik dat allemaal zo lees.

    Gr. Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr aug 08, 2008 11:37 am

    Als het de airco niet is, check dan ook dit even : viewtopic.php?t=3058
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » vr aug 08, 2008 11:58 am

    Het is volgens mij niet de airco aangezien ik het alleen heb als ik rijd met harde regenbuien.

    Als het de airco zou zijn dan zou het toch ook met mooi weer (en gebruik van airco) nat moeten worden of niet?

    Gr. Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr aug 08, 2008 12:02 pm

    inderdaad, dus check mijn link :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr aug 08, 2008 1:03 pm

    mijne lekt ook altijd als het regent. Ik zit met een handdoek tegen de deur of zelf met een k-way.
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » zo aug 10, 2008 8:05 pm

    Inmiddels wat speurwerk verricht en denk de boosdoener te hebben gevonden.

    Bij mij gaat aan de rechterkant van de auto (vanuit de zitplaats gezien) de pijpleidingen van de airco het koetswerk in (schutbord). Bij regen, en weet nu dat het niet alleen bij rijden is, stroomt de regen naar binnen daar waar de airco (de pijpleiding) het koetswerk naar binnen gaat. Dit zit achter de rembekrachtiger. De afvoer voor het regenwater komt precies op deze plek uit, pffff. hoe hebben ze dit zo kunnen maken :-(

    Maar ja, nu de vraag: hoe ga ik dit dichten? Je komt er moeilijk bij en dichtkitten is mijn inziens geen oplossing. Aan de binnenkant zit er een ventilatiebak voor dus ik kan niet goed zien of ik daar iets kan dichten. Maar ik denk dat ik onder de voorkap moet zijn om het waterdicht te maken en niet aan de binnen kant.

    Weet iemand of daar een afdichtrubber moet zitten?


    Gr. Wim
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 11, 2008 12:07 am

    Zoals reeds gezegd in mijn topic, er zit een afdichtingsrubber die verduurt na verloop van tijd. Deze vervangen (alles demonteren) is heel veel werk. Afkitten is veel eenvoudiger en even goed, om niet te zeggen beter.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » ma aug 11, 2008 7:34 pm

    Bruno,

    Bedankt voor je reacties en heb je item goed gelezen maar schrok natuurlijk van al dat werk. Dus het gaat kitten worden en neem je advies ter harte. Ik zou nog graag willen weten wat voor afdichtkit je daarvoor gebruikt?
    En hoe zorg je ervoor dat alles goed wordt gedicht, waarschijnlijk moet de auto hiervoor op een brug denk ik? Want van bovenaf kom je er niet goed bij.

    En o ja, na dit mankement heb ik er nog één en dan is de MG helemaal in orde en is het plan er volgend jaar mee naar Zuid Frankrijk te rijden. Heb dus nog ff tijd :-)

    Nog geen halfjaar geleden is er een nieuwe ruitenwisser motor ingezet maar wat blijkt, er komt al weer veel lawaai vanaf het mechaniek.
    Alsof ze ieder moment gaan vastlopen. Zo een motor kost nogal een flinke duit en wil niet weer zo een investering doen. Heeft iemand een idee hoe het komt dat het mechaniek (en waarschijnlijk weer de motor) nu voor de 2e keer dit mankement (geluid van versleten lagers) vertoont. Zou het kunnen dat er water de ruitenwissermotor instroomt of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

    Gr. Wim
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 11, 2008 10:36 pm

    Water is de oorzaak van de kapotte ruitenwissermotor. zit er wel een afdekplaat boven de motor ?

    Waterinfiltratie ?
    Je kan er zo bij, je kan in dit geval zelfs niks met een brug doen :wink: . Gewoon de bekleding weghalen (die moet toch drogen) en dus eerst de stoelen (denk aan de TORX T50 dop die je nodig hebt) en vervolgens aan het voeteind van de passagier rond de airbox een laag kit leggen. Neem hiervoor een polymeerkit, deze hecht perfect op een natte ondergrond en droogt zelfs perfect onder vochtige omstandigheden, sterker nog het droogt in dat geval zelfs beter want polymeer ontrekt vocht aan de lucht om te drogen en stoot geen oplosmiddelen of isocyanaten uit. Polymeer bevat ook geen urethaan, dus is dit een product dat zich gemakkelijk laat verwerken, zonder sporen achter te laten.
    Als de bestuurderskant ook nat is, spuit dan langs buiten rond de plaat waar de pedalbox aan vast hangt een mooie velsnaad.
    Ik gebruikte een transparante polymeer (rara van wel merk ? :wink: ), daar deze proper verwerkt, en je het haast niet ziet, maar je kan ook zwarte polymeer gebruiken bv.
    Zeker dus geen polyurethaan, want dan wordt het een smeerboel !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » ma aug 11, 2008 11:04 pm

    BRuno,

    Ik heb de bekleding al weggehaald en voor zover ik heb gekeken gaat dat niet lukken. Ik moet achter de airbox zien te komen, daar voel ik ook dat de afdichtingsring los zit. Deze box zit zo dicht op het schutbord dat je er met een spuit nooit tussen komt.
    Mijn airbox (als het tenminste de airbox is) ziet er sowieso heel anders dan die van jou :oops: . Ik zal een foto maken zodat het wat duidelijker wordt.
    Nog even een reminder, mijn MG is omgebouwd van rechts naar links sturend dus ik denk dat het er daarom toch wat anders uit ziet, denk je ook niet?

    Inderdaad zit er boven de ruitenwissermotor geen afdekplaat. Ik dacht eigenlijk ook al zoiets. Dus die moet vervangen worden met een afdekplaat. Heb jij toevallig nog iets liggen?

    Gr. Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 11, 2008 11:25 pm

    Nee, t'is de zwarte kunstof kap die in het vooronder zit en helemaal tot boven de ruitenwisser motor komt, waarschijnlijk ontbreekt deze kap ook door de ombouw. Ik herinner me dat je wagen van een lawaaierige ruitenwisser indertijd al last van had (is dit niet in garantie geregeld dan ?)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Wim
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 57
    GeregistreerdCOLON di aug 28, 2007 10:49 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Wim » vr aug 15, 2008 3:28 pm

    De zwarte kuntstofkap die jij denk ik bedoelt zit er gewoon. Wel wat aan gezaagd e.d. maar de kap zit er over heen. De ruitenwissermotor is vervangen onder garantie maar is nu weer niet goed -:(
    Misschien dat de aandrijving van drijfstangen niet soepel genoeg gaat?

    Voor de lekkage ben ik voor advies even naar de MG garage in Amsterdam gegaan en die zegt dat er aan de kant daar waar de aircopijpen de carrosserie in gaan, ontbreekt een rubber.
    Het is of alles loshalen en er een nieuw rubber plaatsen of proberen met kit de boel dicht te kitten.
    Ik ga natuurlijk voor dat laatste maar je komt er alleen van de buitenkant bij en zit helaas op een moeilijk bereikbare plaats.
    Ik word er niet echt gelukkig van zeg maar!

    Gr. Wim.
    Wim Baars - MGF 1.8i Kl: BRG, Full options. Bj: 1998, 54.000km.
    Te koop: voor een goede prijs altijd :-)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo aug 24, 2008 10:29 pm

    Wim schreefColonIk word er niet echt gelukkig van zeg maar!


    Toch niet echt een reden om de MGF te koop te zetten. :shock:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten