BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Radio ruis
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    Radio ruis

    door videomike » wo aug 06, 2008 12:29 pm

    Beste MG-ers..

    Ik heb al een aantal keren wat gezeur gehad met mijn radio.. Bleek dat er in de radio iets kapot was. dat is gerepareerd en weer goed.. geen gesuis meer over de boxen als ik gas geef..

    Maar me radio stoort nog wel erg.. Ik dacht altijd dat het aan de ontvangst lag.. Ik had onlangs nog een andere ( kleinere antenne) gemonteerd. en dat was helemaal waardeloos... Het is zo storend dat ik bijna geen radio luister... Nu ben ik er alleen achter gekomen.. dat geen enkele zender stoort.. als mijn motor uit staat!! dan heb ik gewoon prima ontvangst..heeft lang geduurd omdat ik dus nooit radio luister, laat staan als ik stil sta.. dus ik naar de garage en daar zeggen ze, dat zodra je de auto start, de massa anders wordt( of zoiets ) en dat het daaraan ligt.. Ik denk gewoon dat die radio nog steeds stoort of iets dergelijks..

    Dus mijn vraag, wat is meer voor de hand liggend, dat de radio kapot is, of dat het daadwerkelijk aan de antenne en de bekabeling ligt?

    ik hoor het graag..

    Groeten,
    Mike
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo aug 06, 2008 12:37 pm

    je kan ook nog opteren voor een andere motor ;)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 06, 2008 1:54 pm

    Of een motor die teveel stoort, b.v. door de bougikabels. Of een slecht afgeschermde antenne kabel.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo aug 06, 2008 7:33 pm

    Massa antenne kabel/radio checken en de routing van deze kabel.
    Probeer eens een lossen antenne naast de auto.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » do aug 07, 2008 9:41 am

    Ik heb hetzelfde probleem... En ik weet ook zeker dat het iets met aarde/bougiekabels te maken heeft..

    Probeer maar eens op 3000RPM je gas los te laten (in een versnelling), dan gaat de ruis weg.. dat komt doordat je motor niet vonkt als hij geen kracht hoeft te leveren (VVC)..
    MG TF LE80 zwart
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr aug 08, 2008 11:44 am

    Uiteraard is de ontsteking de storende factor. Betere bougiekabels, of inderdaad de antennekabel checken. Maar bougies vonken wel degelijk als de motor geen kracht moet leveren hoor :wink: :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » di aug 12, 2008 9:52 am

    Bruno schreefColonUiteraard is de ontsteking de storende factor. Betere bougiekabels, of inderdaad de antennekabel checken. Maar bougies vonken wel degelijk als de motor geen kracht moet leveren hoor :wink: :?


    Oh, dat is toch vreemd.. Als ik mijn gas loslaat dan heb ik namelijk geen ruis meer... tot de 1500RPM, als de motor naar zijn stationair punt loopt.. en weer wat kracht begint te leveren..

    Zou het dan nog de benzinepomp kunnen zijn? als ik namelijk mijn voet stil houd (en gewoon rijd) dan heb ik ruis, maar op het moment dat ik een dot gas geef, wordt het heel even twee keer zo erg, als ik mijn voet dan weer stil houd (ook met optrekken) is de ruis weer 'normaal'
    MG TF LE80 zwart
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten