Het beschermd je natuurlijk niet tegen een HGF maar wel tegen verdere schade in geval van waterverlies, denk dan niet alleen aan HGF maar ook aan gebroken slangen, lekke radiator etc. Het koelsysteem van een F is wat groter dan dat van een auto met de motor aan de andere zijde van de bestuurder geplaatst.
Het alarm gaat bij het starten 2x af (luide beep) sommigen onder ons weten ook te vertellen dat bij een bijna leeg vaatje hetzelfde geluid goed hoorbaar is.
Bij een '96 neem je inderdaad de stroom af onder de 12V aansluiting op de middenconsole, het werk is redelijk eenvoudig, je bent een avondje aan het sleutelen.
Het moeilijkste werk is eigenlijk de koelvloeistof zonder te morsen van het oude in het nieuwe vaatje te krijgen.
(ben je meteen ook weer een paar jaar af van dat gedoe rondom de dop van het expansievat.)