BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
geslipt in de bocht !
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    geslipt in de bocht !

    door PieterV » do jul 03, 2008 7:44 pm

    Vandaag ging het bijna mis....in een scherpe bocht (in de regen)...stevig op z'n gas en dan de klassieke fout...gas los en doorschakelen.

    Vond m'n MG niet leuk, flauw :evil: Ben 3 keer heen en weer gezwiept, miste net die Audi die naast me zat....maar bleef keurig op de weg :P

    :oops: met enige schaamte rondom me heen, m'n ene handje verexcuserend omhoog gestoken en met de ander, trillend, verder gereden.

    Later volgde het besef : nou, dat was een domme actie :| , heb veel geluk gehad :D en mijn reflexen zijn nog prima :thumbsup:

    Was nou inderdaad, dat gas los in de bocht, de reden voor de uitbreek :?:
    Beste forumvrinden, welke tips, lering hebben jullie voor mij :?: :!:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do jul 03, 2008 7:59 pm

    Gelukkig is 't goed afgelopen en blijft het bij een goed leermoment :).

    Het gas los laten zal al geen goed gedaan hebben, het laten opkomen van de koppeling en plotseling weer vermogen op de wielen in een bocht al helemaal niet (je schrijft dat je opschakelde, maar ik weet niet of je idd aan de hogere versnelling bent toegekomen :) ).
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do jul 03, 2008 8:09 pm

    Striker schreefColonGelukkig is 't goed afgelopen en blijft het bij een goed leermoment :).


    Inderdaad maar over de oorzaak blijft het gissen omdat wij het niet gevoeld hebben, maar door je gas te lossen of te koppelen breng je de auto in onbelans en als motorrijder weet ik goed hoe dat voelt :oops:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » do jul 03, 2008 9:17 pm

    Ik denk dat het een combinatie is geweest, met als begin: Flink op het gas in een scherpe bocht tijdens de regen :!: Dat is natuurlijk niet heel handig...
    Verder heb je er gelukkig niks aan overgehouden op een trillende hand na ( ik ken het gevoel heb dit ook eens gehad toen ik mijn F net had, maar toen waren de banden echt helemaal op )
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: geslipt in de bocht !

    door Brooklands » do jul 03, 2008 11:56 pm

    PieterV schreefColonBen 3 keer heen en weer gezwiept, miste net die Audi die naast me zat....


    Wel een beetje voorzichtig zijn. :shock: Je bent nog niet jarig en je vrouw komt de volgende keer niet met zo'n kado aanzetten denk ik. :lol:
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    Re: geslipt in de bocht !

    door PieterV » vr jul 04, 2008 2:53 pm

    Brooklands schreefColon
    PieterV schreefColonBen 3 keer heen en weer gezwiept, miste net die Audi die naast me zat....


    Wel een beetje voorzichtig zijn. :shock: Je bent nog niet jarig en je vrouw komt de volgende keer niet met zo'n kado aanzetten denk ik. :lol:


    Het volgende kado is een slipcursus :D :D bij Rob Slotemaker, althans dat heb ik ze nu alvast maar gevraagd.
    ..nog even volhouden tot november, dus :|
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten