BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
tikken van hydraulische klep
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    tikken van hydraulische klep

    door tomjones911 » do jun 19, 2008 5:13 pm

    hoi,

    is er iemand van jullie die ooit ervaring heeft gahad met een tikkende klep op een mpi 1800?
    indien ja wat hebben jullie er aan gedaan.kun je de klep manipuleren en hem zo los krijgen?

    bij mij zit er een tik in (vermoedelijk 1 klep) bij stationair draaien en ook bij het ontkoppelen als de motor van hoge naar lage toeren valt.
    rij nu met 10w40 (denicol denk ik) van bruno + een additief om kleppen los te krijgen.
    kan het kwaad om zo verder te rijden tot volgende olieverversing(vermoed volgend jaar maart)om dan dikkere olie te proberen?
    of mss juist dunnere?

    ik heb eigenlijk nog niemand tegengekomen op het forum met zulk probleem :?

    dank bij voorbaat

    grtzz tom
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jun 19, 2008 10:26 pm

    Zoals zaterdag besproken zou ik er eerst een flush op gieten, dan de olie aflaten en dan dikke olie op zetten.
    Het tikken kan net zijn dat de klepstoter niet op druk komt (dan heb je dikkere olie nodig), of dat de olie niet weg kan, dan spreken we over vervuiling en zal de flush zijn werk wel doen. Vervolgens op dunne olie gaan rijden. Persoonlijk gok ik op dikkere olie om het probleem te verhelpen, dat is in ieder geval ook afdoende op de Golfjes 3 & 4.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » vr jun 20, 2008 12:14 pm

    oke bruno,

    persoonlijk ga ik het geduld niet hebben om nog 9 maanden te wachten of verder te rijden met dat getik,ge begint daar op den duur altijd op te letten ,zeer nerverend.(vooral bij cabrio rijden)
    blijkbaar wel een exotisch probleem op de f .
    er bestaat ook geen manual om zoiets na te zien of wel?
    (als het alleen bij hoge toeren was dan kon het een steentje zijn van mijne oprit dat tss mijn bandprofiel zat :D :D

    dank voor de reactie

    tom
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten