Big Brakes "zonder gaatjes"
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Big Brakes "zonder gaatjes"

    door ErikB » di nov 09, 2004 11:25 am

    Hey,

    De situatie: onze F heeft de MS Big Brake kit, bestaande uit een speciale bracket en 280mm cross drilled schijven vooraan.

    Het probleem: de gaatjes storen de mannen van de autokeuring

    De oplossing: op zoek gaan naar 280mm schijven zonder gaatjes

    De schijven die ik nu heb zijn van Black Diamond (niet echt een website gevonden) en zouden geschikt zijn voor een VW Golf 1.8i G60 90-.
    Verder heb ik ook nog gevonden dat de VW Corrado 1.8i & G60 (89 on) 280(!!)/22mm schijven vooraan heeft.
    Verder heb ik gevonden dat de Corrado en Mk3 Golf VR6 5 bouten hebben, ... en onze F maar 4.

    Is er iemand met wat meer kennis ivm. Golf/Corrado's ?

    Mike's reply:
    Try your local VW dealer as the discs are similar to the Golf /corrado. We cannot supply them undrilled.

    Ik heb hem dan ook een mailtje terug gestuurd ivm. het 4 en 5 stud pattern probleem. 'k Ben benieuwd.

    Cheers,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di nov 09, 2004 12:06 pm

    En al een snelle reply:
    The discs as far as I know are from the 4 stud disc/golf maybe G60 model not sure but your VW specialist should know.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » di nov 09, 2004 3:58 pm

    Passen die dan wel in verband met de 95,25 mm steekmaat????
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di nov 09, 2004 4:49 pm

    Daar heb ik nog geen info over gevonden.....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 09, 2004 10:42 pm

    Een Golf of Corrado is 4 x 100, het centergat 57, een F is 4 x 95.25 en het centergat is 56.6 of 57. Dus gaten van de wielbouten komen zeker en vast niet uit dus daar zitten we al zeker met een probleem.
    Gaten in de schijf zijn altijd iets groter dan in uw flens dwz dat het normaal gezien (misschien) wel zou gaan of mits uitboren of verboren van de schijf. Je kan altijd terecht bij de Golfshop in Oostmalle. Ik zal morgen ook nog is kijken of ik met deze gegevens iets kan vinden.
    Succes
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 1:10 am

    Andere aanpak misschien ?
    * Je zoekt een keurstation dat niet zo loopt te zeiken.
    * Je monteerde de ouwe schijfjes terug in het weekend, komt door de keur en het weekend erop de 280mm er weer onder ?

    Ik sluit me aan bij Zjagoewar, de golf 2 heeft 4-gaats velgen:
    Afbeelding

    Dit zijn 280mm gaatjes schijven op een Golf:
    Afbeelding

    De geschiedenis van de 280mm remmen op de Golf:
    http://www.matey-matey.com/brake_conversion.shtml

    Goedkope Zimmermann schijven:
    http://www.vwspares.co.uk/g2brakes.html

    Gemaakt door:
    http://www.otto-zimmermann.de

    Wellicht kunnen ze een special doen met andere gaten....


    Zoek bij http://www.Ebay.de maar eens op "bremsscheiben Golf G60" (maar dan zonder de quotes) Misschien dat één van die bedrijven ej verder kan helpen....
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 9:11 pm

    Bingo! Ik heb de schijven gevonden zoals Erik al weet. We gaan maandag direct proberen of het 100% hetzelfde is en dat we verder geen aanpassingen moeten doen. Ik heb de schijven eens nagemeten en ik denk dat het wel juist zal moeten gaan zonder aanpassingen. Ik heb natuurlijk die van Erik nog niet gezien, dus nog even afwachten.
    De prijs valt in ieder geval ook goed mee, bruto 73 Euro, ik ga natuurlijk eerst nog is rondbellen om de prijs nog wat te laten zakken, moet principieel haalbaar zijn.
    Trouwens dit is Brembo, zeker niet het goedkoopste.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 9:20 pm

    Nu we toch bezig zijn met alternatieven zoeken voor die dure 280mm schijven + spacers voor samen een slordige 500 Euro. Is er iemand die zo'n spacer losliggen heeft of de juiste afmetingen kent. Dan zou ik die ook wel kunnen namaken en komen we natuurlijk uit op een resultaat dat iedereen kan betalen.
    Is er trouwens nog iemand die weet welke klauwen je eventueel ook nog kan gebruiken voor gewone of grotere schijven. Misschien passen de klauwen van een ander merk er ook wel op???? 8) 8)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 9:56 pm

    Ik heb de MS foto nog eens bekeken en ik denk dat de gaten wel is naar binnen uitgefreest kunnen zijn:

    Afbeelding

    Ook zouden de verzonken schroefgaten er wel eens bij gezet kunnen zijn.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 10:03 pm

    Ik kan het moeilijk zien op deze foto maar de gefreesde gaten hangt af van merk tot merk maar als ze naar binnen uitgefreesd zijn is het perfect mogelijk. Maandag weten we dit toch al met zekerheid. Nu is dit natuurlijk wel de optie voor al die mensen die 280'ers van schijf willen + de Greenstuff remblokken hebben geen problemen meer met het trillen van de schijf omdat ze enkel geventileerd en niet geperforeerd zijn. Dus dubbele pret!!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 10:19 pm

    Hmm zou wel jammer zijn zonder die gaatje :( Kun je ze ook met krijgen ? Hier gaat mijn voorkeur naar uit. Gaatjes hebben geen nut (gewichtsbesparing) en kunnen onder extreme omstandigheden scheuren in de schijf veroorzaken maar hiet ziet er gewoon zo ruig uit :D
    Anderzijds heb je achter ook dichte schijven en heeft de Trophy ook dichte......

    Met of zonder gaatjes, als het je lukt de brackets na te maken en de schijven passen (en de prijs is acceptabel) ben ik je eerste klant ;) Wat kost een setje schijven + setje greenstuffs bij jou ? (brackets komen er later nog wel bij maar is maar om te vergelijken met MS/UKC)

    UKC €470,-
    MS €400,-

    Als je het mij vraagt is dat veel te duur, ik heb het er iig niet voor over als ik nog schijven heb die in orde zijn :(

    Misschien kunnen we Bruno komende winter porren als zijn F stil staat er een bracket tussenuit te draaien, we zouden heb eeuwig dankbaar zijn ;)
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 10:42 pm

    Momenteel kosten de schijven per stuk nog 73 Euro bruto + stomme 21% BeTer Weer. De bracket heb ik al aan Bruno gevraagd en hij is het nog aan het overwegen, het zou natuurlijk wel goed zijn. Dus rekening per schijf ruim 50 Euro, ik heb van de bracket echter nog geen exacte prijs omdat ik het model nog niet heb, dus dit is een schatting. Setje Greenstuff kosten bij Marten 75 Euro BTW in. Dus is de rekening snel gemaakt. Nu voor het ventileren, als je ze zelf ventileert, is het per schijf een uurtje werk, maar ik wacht nog op een paar mails want ze moeten zeker en vast geperforeerd te verkrijgen zijn.
    Maar geperforeerde schijven hebben een beter koelingseffect omdat er minder materiaal zit en makkelijker koelt. Nu heb ik van Bruno gehoord dat de comdinatie een trillend effect geeft in je pedaal dus is dit dan wel verstandig????
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo nov 10, 2004 10:46 pm

    En op hoeveel zou het komen bij een group buy ???

    Anyway... nog es in m'n fotoarchief gedoken, en misschien deze interessante gevonden:
    Afbeelding

    Geen idee of de 'ovalen' standaard zijn of niet.... maar 't verklaart misschien wel waarom 4 x 95,25 ook moet kunnen.

    En euh.. gaatjes voor gewichtsbesparing ???
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 10:57 pm

    Duidelijker kan niet meer zeker?? Ze zijn zeker en vast uitgefreesd, zeeeeker niet standaard, en eentje bijgeboord om de schijf vast te zetten, waarschijnlijk op een adnere diameter zo op het eerste zicht te zien.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do nov 11, 2004 12:30 am

    Inderdaad, het deed mijn wenkbrauwen ook fronsen bij het lezen van het woord "gewichtsbesparing" en daarna het woord "gaatjes".
    Sander ik hoop dat je dit niet serieus bedoelde :lol: :lol:
    Het geeft inderdaad een veel betere koeling, maar voor risico op gemakkelijker scheuren van de schijf moet je geen bang hebben. Een schijf scheurt immers onder andere door oververhitting en die kans is juist minder als je schijven beter koelen. Daarenboven kan een perfect rond gaatje nooit een begin vormen van een scheur ; bij plastiek reparatie bv. wordt een barst juist gestopt door de barst af te boren, waardoor de scheur zich niet verder zet.

    Wat de adaptors betreft van de brackets, wil ik best in de wintermaanden er eentje afhalen bij mij, tenzij je bij het monteren van Erik's nieuwe schijven in één werk ook zijn adaptors kan "Kopieëren".

    en de 3 gaatjes zaten IMO standaard al in de schijf, op Erik's foto zitten we volgens mij met een lichteffect dat het bovenste gaatje parten speelt, waardoor het lijkt alsof het bijgeboord is achteraf (maar ik ben er niet 100% zeker van). De gaatjes dienen inderdaad om de schijf vast te zetten, en ook om ze lost te maken als ze vast geroest zitten op de flens, maar daar ben ik pas later achtergekomen :oops: :cry: . Als de schijf immers vastzit en je draait een lange passende bout in de gaatjes duw je de schijf immers van de flens weg !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten