aankoopadvies MGF
  • jaac
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON za jun 14, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON spijkenisse

    aankoopadvies MGF

    door jaac » za jun 14, 2008 10:04 pm

    Goedendag

    ben nieuw in het forum
    ik ben al een hele tijd van plan een MGF te kopen
    mijn vraag is waar moet ik vooral op letten bij de aanschaf
    wil er een van 1996-1998 het liefste groen
    is er veel verschil tussen de normale en de vvc
    wat zijn betrouware adressen in nederland om een mgf te kopen,
    is het wel verandtwoord om die e.v.t partiulier te kopen.
    alvast bedankt voor de reacties

    Jose
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za jun 14, 2008 10:13 pm

    Hallo, welkom !!!

    Er is weinig verschil tss. een VVC en een MPi. Ga je meermaals de toeren opzoeken, dan is het misschien wel interessant om een VVC te zoeken.

    De VVC had in die tijd standaard ABS en half leder, terwijl de MPi het moest stellen met ABS op de optielijst. Bij beiden stond uiteraard volledig leder op de optielijst.

    Kies voor een auto die goed zit wat betreft aantal kilometers en de algemene indruk.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za jun 14, 2008 10:25 pm

    zou in dat geval gaan voor een '98-er. MG was toen nog in handen van BMW en kwalitatief een van de betere jaren. de eerste kleine mankementjes waren toen bekend (normaal bij nieuwe modelen) en opgelost.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jun 14, 2008 10:30 pm

    Remieme schreefColonMG was toen nog in handen van BMW en kwalitatief een van de betere jaren.

    :lol:
    Inderdaad, dat is de maatstaf voor kwaliteit. Zeg dat maar eens tegen de vroegere MG dealers, die zijn ook zot van de 75 ten tijde van BMW.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za jun 14, 2008 10:42 pm

    Goed advies, maar na al die tijd zou ik er niet te veel aandacht meer aanschenken. Ondertussen zijn die kleine mankementjes dikwijls al opgelost.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: aankoopadvies MGF

    door Brooklands » za jun 14, 2008 11:33 pm

    jaac schreefColonwil er een van 1996-1998 het liefste groen


    Welkom hier op het informatie/trefpunt van Nederlandstalige MG(T)F liefhebbers. Qua kleur zal de zoektocht niet moeilijk zijn. Ongeveer de helft van de MGF's in de beginjaren is British Racing Green
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: aankoopadvies MGF

    door Rick » za jun 14, 2008 11:40 pm

    jaac schreefColonis het wel verandtwoord om die e.v.t partiulier te kopen.


    Allereerst welkom.

    Ik heb mijn F particulier gekocht en heb daar absoluut geen spijt van gehad.
    De hele onderhoudshistorie zat erbij en de eigenaar was helemaal gek van die auto. Gezien zijn situatie moest hij de auto verkopen. Voordat ik hem kocht had mijn F nog een groot onderhoud gehad. Het belangrijkste was eigenlijk wel het voelde gewoon goed.

    Succes met de zoektocht naar jou F.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    Re: aankoopadvies MGF

    door Jager » za jun 14, 2008 11:41 pm

    Brooklands schreefColon
    jaac schreefColonwil er een van 1996-1998 het liefste groen


    Welkom hier op het informatie/trefpunt van Nederlandstalige MG(T)F liefhebbers. Qua kleur zal de zoektocht niet moeilijk zijn. Ongeveer de helft van de MGF's in de beginjaren is British Racing Green


    Hey Ad, precies 2500 berichten.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: aankoopadvies MGF

    door Brooklands » za jun 14, 2008 11:47 pm

    Jager schreefColonHey Ad, precies 2500 berichten.


    Ze zullen niet allemaal even zinvol zijn geweest, maar ik hoop hier nog jaren (met de MG) berichten te mogen leveren.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo jun 15, 2008 7:05 am

    Jaac,

    Welkom op het forum,
    Het allerbelangrijste bij het aanschaffen van je F is het gevoel, hij moet goed aanvoelen.
    Eingenlijk de enige zwakke plek van de F is de koppakking, controleer daarom het koevloeistof tankje, als je een oliefilm zien of uitlaatgassen ruikt, kan dat een lekke koppakking zijn..
    Controleer verder of de Distributie riem is vervangen.. en of de banden aan de binnenkant niet al zijn afgesleten..

    en als je iets op het ook hebt, laat het ons weten, wie weet kennen we de auto of weten we er iets van..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » zo jun 15, 2008 10:22 am

    GOede keuze! een mgf. Gaat je veel plezier geven..Een goeie tip is om even te kijken of er een hardtop bij zit! vaak worden die er bij verkocht en kun je nog onderhandelen over de prijs. Dan krijg je de hardtop voor een prikkie mee! ;) een hardtop is echt een aanrader en staat ook erg mooi..

    ga ook even de geschiedenis na van de auto.. Als de MG van een liefhebber is geweest praat hij met veel lof over de auto en laat graag de hele auto geschiedenis zien! Ik heb in ieder geval alles netjes in de boekjes staan, en heb hem particvulier gekocht met 122.000 op de teller. Heb nu al 30.000 km plezier van de mijne!

    Veel succes.. en kijk af en toe ff bij te koop in het marktplaats en ebay topic ;)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: aankoopadvies MGF

    door Brooklands » zo jun 15, 2008 12:36 pm

    jaac schreefColonwil er een van 1996-1998 het liefste groen


    Op de website van de MG Car Club is net een advertentie geplaatst door een particulier van een 96 MGF in BRG. Van 1e eigenaar met nieuwe banden, nieuwe softtop en nieuwe APK. Een MGF 1.8I bouwjaar 1996 van de eerste eigenaar zie je niet zo vaak meer.
  • jaac
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON za jun 14, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON spijkenisse

    door jaac » zo jun 15, 2008 12:53 pm

    bedankt voor de reacties
    heb al contact mee gezocht.
    nog een vraag ,er word vaak gezegd dat een cabrio lederen bekleding moet hebben,in verband als de bekleding nat zou worden, hoe is jullie mening daarover.

    jose
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jun 15, 2008 1:12 pm

    jaac schreefColonnog een vraag ,er word vaak gezegd dat een cabrio lederen bekleding moet hebben,in verband als de bekleding nat zou worden, hoe is jullie mening daarover.


    Het zou wel mijn voorkeur hebben. Echter in de eerste bouwjaren zit vaak geen leer of half leer. Maar er worden genoeg lederen interieurs aangeboden van sloop/schadewagens. Dit kun je altijd nog wisselen.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo jun 15, 2008 1:13 pm

    Welkom op het forum:

    Tip: zorg dat je minimaal 3 of 4 F´jes hebt gereden voordat je een keuze maakt. Op een F kan je snel verliefd worden maar je moet voorkomen dat je te snel overstag gaat en naderhand met de problemen komt te zitten.

    Leren bekleding kan ik je van harte aanbevelen. Bij een regenbui of wanneer je het raampjes open hebt laten staan (zoals ondergetekende :oops: ) is het water gemakkelijk met een doek op te vegen.

    Daarnaast ziet het er ook net wat luxer en sportiever uit!.

    gr.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten