door Carl » ma jun 09, 2008 1:08 pm
Ja, is zeker te controleren, maar bij de f zou je dan toch goed onder de auto moeten kunnen. Een brug is aangewezen, opkrikken en dan zelf helemaal onder de auto gaan liggen is geen goed idee.
Praktisch gaat het over de aandrijfstangen die uit het differentieel komen en naar de achterwielen gaan. Ergens moeten daar rubbers overzitten op plaatsen waar de stangen kunnen knikken. Als je daar eens stevig omhoog en omlaag wringt terwijl je wiel vrij kan draaien en controleert of er speling opzit dwars op de as ben je al een heel eind. Je mag hierbij wel stevig wat kracht zetten (met de hand) Een cardankoppeling mag totaal geen speling hebben, een klein beetje is al hoorbaar als tikken en of trillen. Een beetje speling in het differentieel zelf (als je aan de twee wielen draait) is normaalgezien geen probleem, maar ik moet wel zeggen dat ik geen specifieke F ervaring hierin heb.
Bruno?
Even een afbeelding om te zeggen waar het over gaat:

MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!