Straigth Pipe
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Straigth Pipe

    door Ian » do apr 17, 2008 6:19 pm

    Hey,

    Ik heb maar ineens dit hier geopend omdat ik altijd maar aan het posten was in de "stel je voor" thread.

    Het gaat als volgt. Ik zou meer een rauwer maar harder geluid willen hebben. Ik meld even dat ik 19 jaar ben. (oudere mensen willen soms deftiger geluid ofzo heh)

    Nu, dacht ik om op deze site:
    http://www.ukmgparts.co.uk/index1.html? ... 7126718246

    een catalyst pipe te kopen. Als ik me niet vergis, duurt dit maar een kleine tijd om te installeren en geeft ie al een donderend lawaai. Klopt dit?

    Greetz!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do apr 17, 2008 7:14 pm

    Volgens mij werkt dit alleen goed in combinatie met een performance uitlaat (Milltek, Phoenix, Daytona, etc). PatrickT heeft ook een catalyst pipe onder zijn F en heeft een standaard uitlaat. Je zou hem een pb kunnen sturen, hij kan je vast er meer over vertellen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 17, 2008 7:50 pm

    Perfect! Dank je voor dit te melden Rick!

    Even om te melden maar je hebt een prachtige MG man!
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: Straigth Pipe

    door lucas » do apr 17, 2008 7:56 pm

    Ian schreefColonHey,

    Ik heb maar ineens dit hier geopend omdat ik altijd maar aan het posten was in de "stel je voor" thread.

    Het gaat als volgt. Ik zou meer een rauwer maar harder geluid willen hebben. Ik meld even dat ik 19 jaar ben. (oudere mensen willen soms deftiger geluid ofzo heh)


    OT : ons forum heeft alleen maar jeugdige mensen, dus... en btw vergis je maar niet als het "oud-zot" eraan komt :wink:
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do apr 17, 2008 7:56 pm

    Ian schreefColonPerfect! Dank je voor dit te melden Rick!

    Graag gedaan.
    Ian schreefColonEven om te melden maar je hebt een prachtige MG man!

    Vind ik ook :D
    Die van jou ziet er ook netjes uit, zou wel de oranje knipperlichtkapjes vervangen voor witte.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 17, 2008 8:26 pm

    Daar heb je gelijk in. Kost dit veel? Trouwens kennen jullie sites waar ik dit allemaal kan bestellen zoals die pipe en lampjes enz?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do apr 17, 2008 8:52 pm

    De knipperlichtkapjes kosten 108 euro en de catalyst pipe 70 euro.
    Je kunt die bestellen bij http://www.mgfnl.nl
    Ebay zou je ook in de gaten kunnen houden, daat komen ze ook regelmatig voorbij.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 17, 2008 9:02 pm

    mmh ik heb een pm'tje gestuurd naar patrick. Ben benieuwd. Die van 70€ is toch simpel weg te montere heh? De oude eraf halen (paar vijzen?) en dan erop zette en voila zeker? Ik heb trouwens de gewone standaard uitlaat..
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do apr 17, 2008 9:15 pm

    Ian schreefColonmmh ik heb een pm'tje gestuurd naar patrick. Ben benieuwd. Die van 70€ is toch simpel weg te montere heh? De oude eraf halen (paar vijzen?) en dan erop zette en voila zeker? Ik heb trouwens de gewone standaard uitlaat..


    Precies, 6 bouten (vijzen) en de boel ligt los.......

    Vergeet alleen niet dat die vijzen al een aantal jaren onder de auto zitten, vuil en verroest zijn. Het kan dus wel wat van je geduld vergen voordat je de oude kat kunt verwijderen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 17, 2008 9:16 pm

    Daar heb ik aangedacht. Beetje wat van die olie opspuiten voor die boutjes los te draaien en voila! Dus die buis zou normaal op eender welke uitlaat makkelijk te monteren zijn? geen laswerk of iets?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do apr 17, 2008 9:26 pm

    Er zit bij de uitlaten op een F wel een verschil tussen het MkI en MkII model. De laatste heeft een separate bocht tussen de kat en de uitlaat. Hierin is de 2e lamba sensor gemonteerd. In de MkI UITLAAT is deze bocht opgenomen. Dat is eigenlijk het hele verschil. Bij aftermarkt uitlaten wordt zover ik weet een losse bocht bijgeleverd indien je een MkI hebt.

    Aan o.a. de oranje knipperlichten, het tellerwieltje voor de afgelegde kilometers in het dashboard en de middenconsole met dat deftige klepje waar je een pen of een frank neer kunt leggen, kun je zien dat het om een MkI gaat.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 17, 2008 10:18 pm

    Ik kan alleen zeggen dat mijn auto dateert van 1998.
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » do apr 17, 2008 11:11 pm

    Ik heb indd een cat-bypass, alleen op het moment niet meer gemonteerd. Om eerlijk te zijn hoor ik geen verschil tussen cat en cat-bypass.. :roll:

    Ik ga hem voorlopig ook niet meer terug monteren omdat het alleen maar lastig is met de APK. Imo dus alleen een optie als je ook een aftermarket uitlaat hebt!

    De motage verder is heel simpel, 6 bouten verwijderen, cat verwijderen, bypass plaatsen en 6 RVS bouten terug plaatsen ;)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do apr 17, 2008 11:30 pm

    Een bypass was mijn eerste mod ooit (zeer lang geleden). Er is geen geluidsveschil merkbaar met een standaar uitlaat(en ook geen performance verschil voelbaar). Met een AM uitlaat daarentegen is dit een heel ander verhaal wat het geluid betreft. De bouten dan: Met kruipolie kom je er meestal niet (vooral de linkse kant). Een slijpschijf doet dan wonderen. :roll:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    Re: Straigth Pipe

    door RSV » vr apr 18, 2008 4:52 am

    lucas schreefColon
    Ian schreefColonHey,

    Ik heb maar ineens dit hier geopend omdat ik altijd maar aan het posten was in de "stel je voor" thread.

    Het gaat als volgt. Ik zou meer een rauwer maar harder geluid willen hebben. Ik meld even dat ik 19 jaar ben. (oudere mensen willen soms deftiger geluid ofzo heh)


    OT : ons forum heeft alleen maar jeugdige mensen, dus... en btw vergis je maar niet als het "oud-zot" eraan komt :wink:

    Van oud zot gesproken :D
    http://nl.youtube.com/watch?v=gTkZ40Ycdzw
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten