door Sander » ma okt 25, 2004 10:03 pm
OK!!!; komtie:
* Wil je een goed filter voor weinig koop je en Green paneel filter, modificeer je de luchtinlaat van het orgineel huis (kosten ongeveer €50,-)
* Wil je beter filter koop je de Green Twister (bij voorkeur XL, kosten normaal ongeveer €225,- XL ongeveer €275,-)
* Wil je het ultieme filter koop je de ITG (vanaf €450,- ?)
You get what you pay for. Optie 1 levert ongeveer een PK of 4; Optie 2 een PK of 6...7; De laatste optie een pk of 8. (Dit zijn overigens enkel mijn prognoses)
Het moge duidelijk zijn dat wanneer je ooit nog meer gaat tunen het filter steeds belangrijker word. Het is natuurlijk zonde een paneelfilter in de originele behuizing te stoppen als je een bewerkte kop hebt, dan moet je toch al wel minimaal aan de Green Twister XL gaan denken. (normale Twister wordt aangeraden op autos tot 150pk)
Verder zal Bruno nog wat info over de K&N verstrekken en is de BMC ook nog een geschikte optie. Ik zie enkel de meerwaarde (is €100,- duurder dan de Green Twister) er niet van in.
Building >200BHP K-series