Zingend geluid MGF
  • wolfsh@de

    Zingend geluid MGF

    door wolfsh@de » zo okt 24, 2004 8:33 pm

    Ik heb sindskort een "zingend" geluid tijdens het rijden met de mgf. Het geluid is alleen hoorbaar bij constante (gas) snelheid van 60 t/m 90 km/h. Zodra ik het gas loslaat is het weg.

    Weet iemand in welke richting ik moet zoeken? (Misschien iets met de versnellingsbak)?
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo okt 24, 2004 8:37 pm

    Kan je je koppeling eens indrukken?? Als je die indrukt en het is weg dan zou het wel eens je versnellingsbak kunnen zijn....
    Maar ik denk dat Paul (MGZR160) je zeker gaat kunnen helpen.
  • wolfsh@de

    door wolfsh@de » zo okt 24, 2004 8:44 pm

    Ja dat is idd het geval. Verder moet ik zeggen dat de koppeling pas vernieuwd is!

    Wie is Paul ZR160?

    Alvast bedankt en groeten
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo okt 24, 2004 8:51 pm

    Paul werkt in de MG-garage in Turnhout.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 24, 2004 10:38 pm

    Weet je al of het geluid van vooraan of van achteraan komt ?
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma okt 25, 2004 7:56 pm

    inderdaad, voor of achter, en wat bedoel je met een zingend geluid ?
    Bij het zelf horen zou het gemakkelijker zijn een diagnose te stellen. Kan je het niet opnemen (bv. met een videorecorder) en er een avi van maken ?

    p.s. : welkom op het forum
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • wolfshade
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 8:31 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door wolfshade » ma okt 25, 2004 8:05 pm

    Ben bijna zeker dat het van voren komt. Zit persoonlijk te denken aan de versnellingsbak. Want het is precies hetzelfde geluid als wanneer je de auto op de motor laat afremmen bij een lage gearing. Je weet wel, dat typerende jank geluid.

    Weet iemand hoeveel pk's je kan winnen met een goede filterset en een gasklep van 52mm voor een MGF 1.8I?

    Alvast bedankt..
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » ma okt 25, 2004 9:25 pm

    Niet veel maar wel genoeg.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma okt 25, 2004 9:44 pm

    De versnellingsbak zit achterin :lol: :lol:


    Verwacht een pk of 8 met een zeer goed filter als de ITG icm de 52mm Throphy Throttle Body (TTB).
    De TTB levert voorbamelijk een betere reactie op het gaspedaal op ivm het betere design van de gasklep. Bovendien voorkopt het het blijven hangen van het gaspedaal omdat de plastic versie nogal eens wil vervormen onder hitte.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma okt 25, 2004 9:51 pm

    Is het bij deze snelheden ook in verschillende versnellingen (3e, 4e, 5e) als je het gas loslaat.

    @Sander, geen reclame voor Greenfilter :o :roll:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma okt 25, 2004 10:03 pm

    OK!!!; komtie:

    * Wil je een goed filter voor weinig koop je en Green paneel filter, modificeer je de luchtinlaat van het orgineel huis (kosten ongeveer €50,-)
    * Wil je beter filter koop je de Green Twister (bij voorkeur XL, kosten normaal ongeveer €225,- XL ongeveer €275,-)
    * Wil je het ultieme filter koop je de ITG (vanaf €450,- ?)

    You get what you pay for. Optie 1 levert ongeveer een PK of 4; Optie 2 een PK of 6...7; De laatste optie een pk of 8. (Dit zijn overigens enkel mijn prognoses)

    Het moge duidelijk zijn dat wanneer je ooit nog meer gaat tunen het filter steeds belangrijker word. Het is natuurlijk zonde een paneelfilter in de originele behuizing te stoppen als je een bewerkte kop hebt, dan moet je toch al wel minimaal aan de Green Twister XL gaan denken. (normale Twister wordt aangeraden op autos tot 150pk)

    Verder zal Bruno nog wat info over de K&N verstrekken en is de BMC ook nog een geschikte optie. Ik zie enkel de meerwaarde (is €100,- duurder dan de Green Twister) er niet van in.
    Building >200BHP K-series
  • wolfshade
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 8:31 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door wolfshade » ma okt 25, 2004 10:28 pm

    THX :) Weet nu al wat meer!! Hoest met jullie wagens? Ook allemaal f, tfjes? Grappige wagentjes he!

    Groeten
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » di okt 26, 2004 3:43 pm

    hallo

    ik heb het gelezen en dat kan natuurlijk vanalles zijn ik ben aan het denken een rollager ergens.
    in extreme gevallen kunnen het zelfs de lagers van het difrentieel zijn omdat ik weet dat dat wel is voorkomt bij die versnellingsbakken.
    maar ben jij ver van turnhout want anders wil ik wel is horen als je hier passeert.

    grtn

    MGZR 160
  • Gast

    door Gast » do okt 28, 2004 10:27 am

    Hallo Paul!

    Bedankt voor je voorstel, maar woon in Nederland (Nijmegen)..dus Turnhout is niet naast de deur! Maar Paul, kun je mij wat vertellen over je ervaringen met het tunen van MGF's. Wat is volgens jou de beste filterset?

    Groeten
  • wolfsh@de

    door wolfsh@de » do okt 28, 2004 10:31 am

    Klopt het trouwens dat autoonderdelen in Belgie goedkoper zijn?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten