Metalig geluid links voor
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Metalig geluid links voor

    door MGF_TV » zo okt 24, 2004 7:53 pm

    Onlangs een MGF gekocht van 1999. De wagen had een ongeval gehad, links voor maar is nu volledig hersteld.
    Links voor heb ik echter een geluid dat ik niet kan localiseren. Als ik de vering indruk en dan bruisk loslaat, dan hoor ik een metaalachtige klik als de vering terug op zijn einde komt. Dit gebeurd ook tijdens het rijden over oneffenheden :? . Na grondig speurwerk in het vooronder kan ik echter niet onmiddelijk de oorzaak vinden. Ik verdenk het veringselement echter wel. Heeft iemand ooit iets dergelijks meegemaakt? Verder blijken ook nog de remschoenen wat geluid te maken, maar ik denk dat het eerstgenoemde geluid van iets anders komt.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo okt 24, 2004 8:31 pm

    Waarschijnlijk voorste schokbreker kapot... Kan je is even controleren wanneer het wiel eraf is of het omhulsel van de schokbreker niet beschadigt is??
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo okt 24, 2004 8:42 pm

    vreesde al voor zoiets, heb ook de tool niet om het wiel eraf te halen dus zal nog even langs de garage moeten, wat kost zo'n shokbreker ongeveer?
    Het is eigenaardig maar als ik de wielen draai naar links of rechts heb ik het geluid niet meer.
    Heb net even gekeken en hij ziet er onbeschadigd uit, afgezien van een beetje roest. Dat ding zit toch met een bout langs de binnenkant vast hé? Kan ik die er zo uihalen?
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo okt 24, 2004 8:54 pm

    Ja, even opkrikken en binnen de vijf minuten is hij eruit.
    Ze moeten altijd per twee vervangen worden, Bilstein of Koni kosten ongeveer 120 Euro/ stuk. Origineel is natuurlijk veel goedkoper maar ik zou eerst de rest eens goed controleren of er nergens iets tegen mekaar schuurt.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo okt 24, 2004 8:56 pm

    heb zowat alles al vastgemaakt. Kan ik links en rechts verwisselen om zeker te zijn?
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » zo okt 24, 2004 8:57 pm

    Ja. Links of rechts speelt geen rol. Je kan hem ook met de hand induwen en voelen of je geen klik voelt.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo okt 24, 2004 8:59 pm

    ok, ik ga even een uurke sleutelen, misschien tot zo.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo okt 24, 2004 9:12 pm

    Ha Thomas, van Temse zie ik. Dan kunnen we nu met twee uit de streek vertrekken naar de treffens :lol: :lol: :lol:

    voor de duidelijkheid, ik ben david.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 24, 2004 10:36 pm

    De knuckles die de draagarm met de hydragas unit koppelt kan het ook zijn. In mijn geval teminste.... Ik had er een gemene knak in zitten (niet altijd maar vooral bij b.v. van de stoep af rijden, over schuine kant wel te verstaan) en sinds ik 4 nieuwe heb gestoken (lowering knuckles) is het geluid niet weer terug gekomen. De oude knuckles waren ook behoorlijk geroest en de drukplaatjes waren op de pin "ingesleten".
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » zo okt 24, 2004 11:03 pm

    aiai, ik vrees toch voor de knuckles, heb net testrit gedaan na de twee dempers links en rechts te hebben uitgewisseld en het bleek geen resultaat te hebben. Over een vlaamse kasseistrook had ik nog steeds het gemene tikje linksvoor.
    Die knuckles, die zitten toch in de draagarmen? Daar heb je zo'n pomp voor de hydradinges voor nodig om die eruit te halen zeker.
    De garagist heeft net twee nieuwe draagarmen gestoken linksvoor (ze waren wat geplooid) en zou dan toch moeten gezien hebben of er een probleem was?
    Alleszins ga ik morgen even langs gaan om zo'n tool te halen om mijn wielen er af te kunnen halen en ook een krik want die was nergens te vinden in de wagen (ik vraag me af wat ik allemaal gedaan ging hebben in geval van lekke band).
    Alvast bedankt voor de raad, en Jupilerman voor het advies van het forum. Heb een drukke week voor de boeg dus zal het voor volgend weekend zijn dat ik nog eens kan sleutelen. Alle advies is welkom.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 24, 2004 11:15 pm

    Een setje lowering knuckles +-€160,- en laat deze monteeren (bij de dealer +-€200,-)

    Ik kon aan mijn knuckles niet direct zien dat deze een knak veroorzaken; ik kan het enkel verklaren nu het over is.... Zitten je hydragas units goed vast ?

    Nog andere mogelijkheden:
    http://www.mgfcar.de/cross_member_bar/index.htm
    http://www.mgfcar.de/ball_joint/index.htm
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma okt 25, 2004 7:53 pm

    Ik denk ook in de richting van de "stuurchappen".
    Krik de wagen hiervoor op en voel eens dat er geen speling zit op het wiel.

    Als je de wagen dan toch opgekrikt hebt kontroleer dan alle bushes en fuseekogels

    of :

    Zitten de remblokken nog goed vast in de klauwen (veertjes goed aangespannen, en genoeg kopervet op de achterkant van de blok ?) Als dit laatste niet het geval is durven deze zeker af en toe de rammelen in de klauwen, dit geeft een metaalachtig gerammel.

    p.s. : welkom op het forum !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » ma okt 25, 2004 8:27 pm

    hey bedankt gasten, de tip van de remklauwen kan ik al zeker gebruiken, want die zitten zeker te los. Het hardere lawaai kan inderdaad van de lower ball joint komen, ik kan er jammer genoeg maar zaterdag aan beginnen. Dan volgt meer nieuws.
  • Gast

    door Gast » vr okt 29, 2004 2:20 pm

    jawel, eindelijk hebben we het probleem gevonden: de verbindingsbout van het subframe bleek los te zitten. Eenmaal de wagen op de brug stond konden we er fatsoenlijk onder kijken en zo hebben we het euvel kunnen verhelpen. De vervelende tik is uit de wagen, alleen de remblokskes trillen nog. Ze zijn gemonteerd zonder plaatjes en zouden dus niet aan te spannen zijn. Indien iemand een voorstel heeft om vooralsnog die vervelende geluidjes uit te schakelen, laat maar komen.
  • MG_TV

    door MG_TV » vr okt 29, 2004 2:21 pm

    Anonymous schreefColonjawel, eindelijk hebben we het probleem gevonden: de verbindingsbout van het subframe bleek los te zitten. Eenmaal de wagen op de brug stond konden we er fatsoenlijk onder kijken en zo hebben we het euvel kunnen verhelpen. De vervelende tik is uit de wagen, alleen de remblokskes trillen nog. Ze zijn gemonteerd zonder plaatjes en zouden dus niet aan te spannen zijn. Indien iemand een voorstel heeft om vooralsnog die vervelende geluidjes uit te schakelen, laat maar komen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten