BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Rijden in sneeuw
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

Rijden in sneeuw

door RSV » di maart 25, 2008 1:25 pm

Vanmorgen uit mijn bed gebeld door een kameraad ,met de vraag of ik hem naar zijn werk in Brussel wou voeren omdat een of andere debiel zijn 4 banden had stukgesneden :shock: Ik met een slaaphoofd mijn bed uit(6u30) en naar buiten.Daar zag ik mijn f je helemaal ondergesneeuwd :Stond buiten omdat ik bij mijn vriendin bleef slapen.( Met al wat doorgelezen te hebben van slechte banden keuze op mgf jes,en wetende dat er op mijn f banden liggen van het merk Euro tires(Auto5 die er bij de aankoop opzaten)met een serieus ei in mijn broek de besneeuwde baan op voor een tochtje van toch alles bijeen 50 km.Zeker omdat ik met een gebroken linker schouder alles met mijn rechter hand moet doen(sturen,schakelen,pinker opzetten)en dus niet echt snel kan bijsturen moest ik schuiven.Tot mijn grote verwondering ging het echter prima.Ik kon zelfs vlot vertrekken,waar anderen serieus aan het sukkelen waren wegens geen grip:lol: Met een laag van 10 cm sneeuw op mijn softtop heen en terug,weet ik nu ook met zekerheid dat mijn dak waterdicht is :) Ik was van plan om deze goedkope banden te vervangen,maar vond het toch zonde omdat ze nog in bijna nieuwstaat zijn.Dus een geluk bij een ongeluk in de sneeuw rijden,want nu heb ik er wel veel meer vertrouwen in bij slecht weer en zal ik ze ook eerst verslijten voor ik ze vervang...
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » di maart 25, 2008 1:49 pm

Niet zo slim om met een gebroken schouder te gaan rijden met dergelijk weer. Zeker omdat veel verzerkingsmaatschappijen bij eventuele schade dan niet uitbetalen!
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di maart 25, 2008 1:59 pm

Mooie kameraad .....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di maart 25, 2008 2:38 pm

kameraad of niet, hij had in die omstandigheden wat mij betreft de bus kunnen nemen. In ieder geval ben ik wel blij, dat de Mg je meevalt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di maart 25, 2008 4:43 pm

Als er bij mij thuis 1 auto is die met sneeuw binnenblijft is het m'n F.

(ikzelf vandaag trouwens ook: 90 km zouden er 110 worden (moest omrijden ) en van die 110 waren er zeker zo'n 75 filerijden.

Lekker m'n krantje gelezen en om 8:00 maar begonnen met werken :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

door SundayOnline » di maart 25, 2008 5:53 pm

Was vandaag idd mooi :x , heb er 3 uur over gedaan om van Steenbergen naar Rotterdam te komen :|

Enne, Blijf met die schouder voortaan gewoon thuis :wink: je ben helemaal niet verzekerd... Ik dacht precies het zelfde toen ik met mijn pols in het gips zat totdat ome agent me aan de kant zetten... Kon dus iemand gaan bellen om te komen halen :oops:
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » di maart 25, 2008 6:46 pm

Bruno schreefColonkameraad of niet, hij had in die omstandigheden wat mij betreft de bus kunnen nemen. In ieder geval ben ik wel blij, dat de Mg je meevalt.

Probleem is dat er geen bussen rijden van Katelijne naar Neder-Over-Heembeek :( en hij vandaag net na 3 weken opleiding een examen had op het bedrijf waar ik werk en hem ook heb binnen geloodst.Dus niet of veel te laat opdagen gaf wel een heel slechte indruk.
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » di maart 25, 2008 6:48 pm

SundayOnline schreefColonWas vandaag idd mooi :x , heb er 3 uur over gedaan om van Steenbergen naar Rotterdam te komen :|

Enne, Blijf met die schouder voortaan gewoon thuis :wink: je ben helemaal niet verzekerd... Ik dacht precies het zelfde toen ik met mijn pols in het gips zat totdat ome agent me aan de kant zetten... Kon dus iemand gaan bellen om te komen halen :oops:

Uiterlijk zie je niets aan mij,want draag geen gips...
    Draag enkel een braze,maar die laat ik in de auto wel uit
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    CONTACTCOLON

door SundayOnline » di maart 25, 2008 7:47 pm

Het maakt mij ook niets uit hoor :wink: Het zou alleen zonde zijn als je een hoop ellende op je nek haal.. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan ook door een ander veroorzaakt worden :wink:
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di maart 25, 2008 8:49 pm

Ik zou ook komen helpen, het gevoel dat je helpt is toch niet te vervangen?
    Als je weet wat je doet en je mag zelf beslissen hoe je het doet is er toch geen probleem!
    Als ik iemand help en er gaat iets fout dan is dat MIJN verantwoordelijkheid, basta!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di maart 25, 2008 11:37 pm

Als ik iemand 's ochtend vroeg opbel, hem in sneeuwtoestanden met een achterwiel aangedreven sportieve wagen door de sneeuw heen vraag om me met z'n gebroken schouder even weg te brengen..... dan zou ik me behoorlijk schuldig voelen mocht er iets fout gaan....

Maar ongetwijfeld wou je hier niet deze discussie voeren, maar het hebben over de opmerkelijk kwaliteit van de banden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » wo maart 26, 2008 11:36 am

ErikB schreefColonAls ik iemand 's ochtend vroeg opbel, hem in sneeuwtoestanden met een achterwiel aangedreven sportieve wagen door de sneeuw heen vraag om me met z'n gebroken schouder even weg te brengen..... dan zou ik me behoorlijk schuldig voelen mocht er iets fout gaan....

Maar ongetwijfeld wou je hier niet deze discussie voeren, maar het hebben over de opmerkelijk kwaliteit van de banden.

100% gelijk ;-)
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    CONTACTCOLON

door SundayOnline » wo maart 26, 2008 8:07 pm

je ziet dus wel, goedkoop hoef niet altijd slecht te zijn :wink:

Heb zelf NEXEN banden en daar werd ook van gezegd dat ze slecht zijn en idd bij nat of glad weer moet ik wel een beetje oppassen met het gaspendaal...

Maar met droog dan komen ze helemaal tot der recht, wat een grip 8) ...
    Ben ermee op het circuit geweest tijden de Clubspecials en wat heb ik gelachen!! We waren met een auto of 10 en bij 9 auto's waren de banden kaal :lol: :lol: en dat dat ik maar 40 euro per band betaald heb :lol:
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1