Ja dat klopt Bruno alleen dan kan het nog zijn de aansturing van de stappenmotor niet werkt en dan is het toch weer een electronische probleem.
Het is namelijk zo dat de versnellingen een voorgeprogrammeerde stand is van het regelventiel mits de snelheid hoog genoeg is.
Een cvt schakeld in handbediening wel automatische als je niet binnen de toeren range blijft.
Er zit een stappenmotor in de bak die een regelventiel bedient die de oliedruk achter de poulie verhoogt of verlaagt waardoor deze dus groter of kleiner wordt en de verhouding verandert.
Aangezien ik kan doorschakelen tot de hoogste versnelling zou je dus zeggen dat hij weet hoe hard ik rijd. Dus misschien weigert de uitgang van de computer waardoor de stappenmotor geen puls krijgt of zit er een dood punt in de stappenmotor waardoor hij niet verder wil.
Er zit in de kofferruimte een kastje dat de cvt koppelt met het motor managment ECU. Deze ga ik morgen wisselen als de postbode vannacht een beetje doorwerkt.
