ABS sensor
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    ABS sensor

    door Lesheep » za maart 01, 2008 5:32 pm

    Sind dat ik de mgtf heb opgehaald bij de dealer gaat er af en toe het abs lampje branden.

    Ben bij Van Noort geweest en die heeft gekeken en het zijn niet de ringen, dus dan is het waarschijnlijk de ABS sensor.
    Hij brand dus niet altijd, ik kan soms een hele dag rijden en dan heb ik het niet, maar rijd ik bv door een put of kuil dan kan hij plotsklaps gaan branden.

    Kan het dan evt ook iets anders zijn? Ik kan er natuurlijk wel een andere abs sensor op laten zetten, maar dat is dus 95 euro excl. montage en voor hetzelfde geld is het wat anders.

    Wie weet het misschien, wat kan het zijn :?:

    [ik weet dat het onder garantie valt alleen als het dit kost kan ik het natuurlijk net zo goed laten maken anders ben ik het zowat al kwijt aan benzine om helemaaal naar arnhem te rijden en het daar te laten maken.]
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » za maart 01, 2008 6:52 pm

    Maar misschien kan ik er ook een tweedehands abs sensor inzetten. Indien dat kan, kan ik die welvia spikeman kopen altans als de prijs interesant is wat hij er voor wilt hebben. maar ja, kan je een tweedehands sensor hergebruiken?
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za maart 01, 2008 7:50 pm

    Voor een 2e hands sensor moet je zeker weten dat deze past bij je auto, dat is dus even puzzelen. daarnaast heb je altijd iets wat een onbekende historie heeft.

    Wat hebben jullie trouwens met van Noort? Ik kan me niet voorstellen dat dat de enige in het land der blinden is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    Re: ABS censor

    door Striker » za maart 01, 2008 8:03 pm

    Lesheep schreefColon[ik weet dat het onder garantie valt alleen als het dit kost kan ik het natuurlijk net zo goed laten maken anders ben ik het zowat al kwijt aan benzine om helemaaal naar arnhem te rijden en het daar te laten maken.]


    95 euro benzine voor een ritje Arnhem? Wat verbruikt dat ding :?

    Ik vind 95 euro trouwens wel goedkoop voor een abs sensor, de laatste keer dat ik bij de dealer informeerde waren ze rond de 230 euro.

    En natuurlijk kan je een sensor hergebruiken. Alleen waarom zou je dat doen op een auto die je pas gekocht hebt met garantie :?: :?: :?:
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » za maart 01, 2008 8:10 pm

    Kasper schreefColonVoor een 2e hands sensor moet je zeker weten dat deze past bij je auto, dat is dus even puzzelen. daarnaast heb je altijd iets wat een onbekende historie heeft.

    Wat hebben jullie trouwens met van Noort? Ik kan me niet voorstellen dat dat de enige in het land der blinden is.

    Weet jij een beteren geef het even door de meeste garage die ik ken zijn een stelletje tillers maar als jij een goede weet laat het even weten graag een beetje in de buurt als het kan. :lol: Rotterdam
    Laatst bijgewerkt door 1 op Lesheep, in totaal 0 keer bewerkt.
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    Re: ABS censor

    door Lesheep » za maart 01, 2008 8:22 pm

    Striker schreefColon
    Lesheep schreefColon[ik weet dat het onder garantie valt alleen als het dit kost kan ik het natuurlijk net zo goed laten maken anders ben ik het zowat al kwijt aan benzine om helemaaal naar arnhem te rijden en het daar te laten maken.]


    95 euro benzine voor een ritje Arnhem? Wat verbruikt dat ding :?

    Ik vind 95 euro trouwens wel goedkoop voor een abs sensor, de laatste keer dat ik bij de dealer informeerde waren ze rond de 230 euro.

    En natuurlijk kan je een sensor hergebruiken. Alleen waarom zou je dat doen op een auto die je pas gekocht hebt met garantie :?: :?: :?:


    Dat is zo, maar had met Kronenburg afgesproken dat als de reparaties niet al te duur waren dan kon ik bv bij van Noort de auto laten maken en zouden ze het verschuldigde bedrag naar me overmaken. En ik kan dit euvel dan combineren met een beurt als ik toch bij van Noort ben. Anders moet ik naar Arnhem, heb de eerste tijd geen vrij meer. En moet ik later alsnog naar Van Noort. Maar ik heb ze een mail gestuurd, dus ik wacht wel even af. Hoop wel dat ze wat sneller zijn als met die slotbout :?
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » za maart 01, 2008 8:29 pm

    Ik volg het niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.
    Je weet niet eens zeker of het de abs sensor wel is, maar wilt dat op kosten van Kronenburg bij Van Noort laten verhelpen?
    En dan blijkt het iets anders te zijn en kan je alsnog bij hen langs, lekker handig.

    Of je nou naar Arnhem of naar Biest-Houtakker rijdt, dat maakt ook geen bal uit.
    Afbeelding
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » za maart 01, 2008 10:44 pm

    Lesheep schreefColonWeet jij een beteren geef het even door de meeste garage die ik ken zijn een stelletje tillers maar als jij een goede weet laat het even weten graag een beetje in de buurt als het kan. :lol: Rotterdam

    Ik hoor ook positieve berichten over Autohome in Alphen aan de Rijn.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » za maart 01, 2008 11:06 pm

    Met een T4 is deze storing toch uit te lezen :?:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: ABS sensor

    door Brooklands » zo maart 02, 2008 1:04 am

    Lesheep schreefColonSind dat ik de mgtf heb opgehaald bij de dealer gaat er af en toe het abs lampje branden.


    Sinds ik mijn TF heb opgehaald op 27 januari 2004 brand er een lampje van de SRS Airbag. Hulde voor het aantal branduren van dit lampje. De wagen is nu vier jaar oud en het lampje brand al die jaren perfect.
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » zo maart 02, 2008 10:22 am

    ik heb precies he zelfde probleem.. probeer is te kijken bij de gordelspanner van de passagiersstoel.. daar zit een weerstand tussen die er best tussen uit kan. dat is meestal de boos doener!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo maart 02, 2008 10:38 am

    Je verwart het ABS lampje met het airbag lampje en de stekker onder de zetel met een weerstand denk ik :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo maart 02, 2008 10:57 am

    die fout maakte ik ook bijna..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo maart 02, 2008 11:53 am

    Als de auto ook een "tuut" signaal vanuit het dash geeft is het waarschijnlijk de remvloeistof.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » zo maart 02, 2008 12:53 pm

    Striker schreefColonIk volg het niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.
    Je weet niet eens zeker of het de abs sensor wel is, maar wilt dat op kosten van Kronenburg bij Van Noort laten verhelpen?
    En dan blijkt het iets anders te zijn en kan je alsnog bij hen langs, lekker handig.

    Of je nou naar Arnhem of naar Biest-Houtakker rijdt, dat maakt ook geen bal uit.

    wat moet ik nou met zo'n antwoord broer Als van Noord constateerd dat het de abs censor is wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is :? en als het iets anders zou zijn dan weet van noord dus niet waar hij het over had. En ik ga er van uit dat hij dat wel weet.en als hij het mis heb wat kan ik daar dan aan doen . Voor het zelfde geld zeg kronenburg nee dat doen we liever zelf Ook goed als het maar opgelost word. Maar aangezien ik bij van Noord toch een grote beurt woulaten doen was het makkelijk als hij dat dan meepakte he.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Lesheep, in totaal 0 keer bewerkt.
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten