BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Low water sensor
  • Geerjan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 54
    GeregistreerdCOLON ma okt 29, 2007 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON Oegstgeest

    Low water sensor

    door Geerjan » ma feb 11, 2008 9:09 pm

    Ik wil een low water sensor gaan monteren. Wil hierbij gebruik maken van de onderdelen zoals beschreven op de site van Dieter. Zie: http://www.mgfcar.de/expansion_tank/level_sensor.htm
    Deze combinatie kan via de ecu worden aangesloten op hetzelfde waarschuwingslampje als voor de motorruimtetemperatuur. Wat mij betreft een mooie oplossing zonder extra toeters en lampjes in/onder het dashboard.
    De betreffende onderdelen kunnen worden geleverd door Rimmerbros, maar aangezien de verzendkosten vrij hoog zijn heb ik ook maar eens bij Autohome geinformeerd. Deze kunnen de onderdelen wel leveren, maar geven daarbij aan dat voor de sensor een gat moet worden gemaakt in de expansietank (?). Dit laatste verbaast mij, daar op de foto's is te zien dat het om een gemodificeerd tankje lijkt te gaan.
    Weet iemand of het expansietankje PCF000140 zonder modificatie geschikt is voor sensor PCJ000040?
    T.z.t. volgen natuurlijk fot's van deze mod.
    MG TF 80th Anniversary LE nr 622, K&N 57i, MS Daytona, alu dashrings, alu clockrings, alu speakerrings, alu heaterdials, alu seat belt trim.
    Low Water Level sensor (aangesloten op ECM)
    vervangen door Triumph TR6 1970, Royal Blue.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma feb 11, 2008 10:49 pm

    aha, da's de llw kit van Brown & Gammons. er zijn er hier al diverse gemonteerd door Bruno. die zal je wel kunnen vertellen of je ervoor moet boren.

    heb hem ook in mijn F, maar heb het laten doen in de garage. tankje destijds wel bekeken en dacht dat er idd voor geboord moet worden. zag toch geen gaatje voor de sensor zitten....
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Guido77 » ma feb 11, 2008 11:05 pm

    Die heb ik ook gemonteerd; daar zit gewoon een tankje bij de kit, het bestaande tankje hoef je dus niet in te boren, die kun je wegdoen!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di feb 12, 2008 8:18 am

    Met de wetenschap:
    "Magnetisme heeft geen gaatjes nodig"
    kan ik je vertellen dat er niet dient geboord te worden. :wink:

    De sensor klikt (nogal stevig) in het vernieuwde expansievatje en is eigenlijk een magneet contact. In het vatje zit rond de behuizing van de sensor een drijvend element met een magneetje. Komt het element te laag, dan veroorzaakt het magneetje een contact in de sensor.

    Er is absoluut geen contact tss. sensor en koelvloeistof nodig.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten