Binnenverlichting
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Binnenverlichting

door Carl » zo jan 27, 2008 9:42 pm

Nu mijn autootje motorisch terug perfect ok is, heb ik terug het plezier om er zoveel mogelijk mee te rijden. 8) 8) 8)
    Vandaag kwam ik echter bij het in de garage plaatsen te maken met een stom probleempje: De binnenverlichting bleef branden na het sluiten van de deuren en het "dichtblippen" met de afstandsbediening. :shock: Na een minuut of zeven wachten hield ik het voor bekeken en heb de deuren terug geopend, het contact even terug aangezet, terug afgezet, de deuren gesloten, terug op slot gedaan met de AB en gewacht. Na een minuutje dimde het licht perfect zoals verwacht. 8)
    Wie weet wat hier het probleem kan zijn? :shock:
    Ik ben er redelijk zeker van dat de schakelaars voor de binnenverlichting juist staan.
    Een ander ding is dat ik plots tweemaal moet knippen met de AB vooralleer de deuren op slot of open gaan. Ik ben er bijna zeker van dat dat voorheen altijd ging na 1 keer drukken. (je doet dat zo automatisch dat ik al begin te twijfelen) :oops:

Dat mijn wielen dringend uitgelijnd moeten worden werd wel bevestigd door de garage: Volgens hen staat het linkervoorwiel iets achteruit tov het rechter. Kan dat? eea zou het gevolg zijn van een ongevalletje zonder of met heel weinig blikschade. :oops: Nu maar hopen dat zo'n dingen inderdaad bijgesteld kunnen worden..... :?
    :?
    Voorts blijkt het probleem van de rammelende uitlaat niet veroorzaakt door een kapotte flexpipe, maar door een kapotte katalysator. Strange!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » zo jan 27, 2008 10:05 pm

Voorts blijkt het probleem van de rammelende uitlaat niet veroorzaakt door een kapotte flexpipe, maar door een kapotte katalysator. Strange!

Dat hebben wij ook gehad, is nog een vrij dure grap!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo jan 27, 2008 10:18 pm

mmmmm.

Distributieriem, riemspanner, waterpomp, olie, alle andere riemen, bougies, op druk zetten, remolie, koppelingsolie, remmen enz enz (garage een A4 blad met opdrachten gegeven) kostte ook al best een klein fortuintje - 1500€
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jan 28, 2008 1:49 pm

Plaats een sport cat die is goedkoper dan een originele, bovendien heb je kans op een of twee extra pk'tjes
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jan 28, 2008 5:31 pm

Kasper schreefColonPlaats een sport cat die is goedkoper dan een originele, bovendien heb je kans op een of twee extra pk'tjes

Kwa vermogen zou ik daar niet zo op rekenen, maar reken maar dat hij i.c.m. een sportuitlaat héél wat meer herrie gaat maken met een sportkat. Dit is de reden waarom wij uiteindelijk weer een originele katalysator geplaatst hebben.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jan 28, 2008 7:53 pm

Is een sportkat ok voor de belgische keuring?

Wat betreft de binnenverlichting: het zou kunnen dat een deur toch niet goed dicht was (gordel tussen de deur gevonden)

Na reset van de AB's blijkt dat ook terug ok te werken. Ik wordt sneller dan het forum :-)

• MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jan 28, 2008 9:08 pm

Carl schreefColonIs een sportkat ok voor de belgische keuring?

(...)

De uitstoot blijft hetzelfde, dus ik verwacht van wel. In Nederland was het in ieder geval geen probleem.

Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » ma jan 28, 2008 10:27 pm

Carl schreefColonDistributieriem, riemspanner, waterpomp, olie, alle andere riemen, bougies, op druk zetten, remolie, koppelingsolie, remmen enz enz (garage een A4 blad met opdrachten gegeven) kostte ook al best een klein fortuintje - 1500€

Waarom doe je dit dan niet zelf, aan jou verhalen te lezen heb je geen 2 linker handen. Ik was 500,- euro aan onderdelen kwijt.
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di jan 29, 2008 12:57 am

't was vooral een kwestie van tijd. Ik wou absoluut beginnen rijden en heb niet de luxe om uitgebreid tijd te kunnen maken om zelf een distributieriem te vervangen. Voorts zou ik dit in openlucht moeten doen en dat is ook geen goed plan in België. Het zelf doen zou op zich wel kunnen natuurlijk.
    Aan de andere kant heb ik met de MG nog weinig of geen ervaring met sleutelen. Stilaan zal dit wel komen.
    Aangezien het autootje totaal geen servicehistoriek heeft vond ik het ook wel nuttig om een start te maken met een door een (ex) dealer ingevuld onderhoudsboekje met daarin een stevige referentie over de gebeurde werken, bij eventuele verkoop zou dit een argument kunnen zijn, alhoewel ik om eerlijk te zijn niet de intentie heb om ooit te verkopen, maar zo'n dingen plan je nooit 100% natuurlijk. Ik vond het trouwens ook voor mezelf een waardevermeerdering om een afgestempeld onderhoudsboekje te hebben.

Terug over de binnenverlichting:

Deze blijft de ene keer veeeeel langer branden dan de andere keer, ik geraak er niet uit waarom. Iemand een idee? Hoe lang duurt het bij jullie vooralleer de binnenverlichting uitgaat?

Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

door Jager » di jan 29, 2008 1:37 pm

Carl schreef:

Deze blijft de ene keer veeeeel langer branden dan de andere keer, ik geraak er niet uit waarom. Iemand een idee? Hoe lang duurt het bij jullie vooralleer de binnenverlichting uitgaat?

Hierbij mijn tijden.

test 1: 14:25 sec.
    test 2: 15:05 sec
    test 3: 14:48 sec
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di jan 29, 2008 5:04 pm

Maakt het uit of je de binnenverlichting even hebt aangestoken of niet? en indien je nog een paar keer in-en uitstapt vooralleer je de wagen dichtdoet?
    Ik ga vanavond ook eens timen. Laatste keer denk ik dat ik (gevoelsmatig) zeker drie minuten gewacht heb. Dacht dat het om een 'verlaat de wagen in het donker' functie ging. Meestal gaat het inderdaad om een kort interval 15 seconden kan perfect kunnen.

Vandaag weer gekeken en wonder boven wonder: nu ging de verlichting ogenblikkelijk uit bij het sluiten van de deuren. Ik kan er niet meer aan uit.

• SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

door SundayOnline » di jan 29, 2008 11:13 pm

Carl schreef:

Gewoon demonteren en uitkloppen die handel, maakt voor de apk niets uit want ze kunnen er toch niet in kijken en hij zit er toch gewoon onder :lol: :lol: Enne kosten?? Even sleutelen en rammelen :lol: :lol: Kan verder geen kwaad :wink:
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » di jan 29, 2008 11:26 pm

SundayOnline schreefColonCarl schreef:

Gewoon demonteren en uitkloppen die handel, maakt voor de apk niets uit want ze kunnen er toch niet in kijken en hij zit er toch gewoon onder :lol: :lol: Enne kosten?? Even sleutelen en rammelen :lol: :lol: Kan verder geen kwaad :wink:

En toen was met de apk de meting niet meer goed en kon ik een nieuwe gaan kopen. :evil:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jan 30, 2008 10:21 am

Je krijgt trouwens een bedrag terug bij het inleveren van de oude kat. Zit nogal wat platinum in. Zal wel voor nieuwe gaan. (als het idd nodig is)
    Sportkatalysator lijkt me nu wel en goeie optie, als het voor de Belgische controle kan natuurlijk.

ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jan 30, 2008 12:42 pm

Carl schreefColonJe krijgt trouwens een bedrag terug bij het inleveren van de oude kat.

Waar moet je die dan inleveren ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)