BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Navigatie
  • MGF99
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 33
    GeregistreerdCOLON vr jan 25, 2008 9:58 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Navigatie

door MGF99 » zo jan 27, 2008 4:59 am

Ik heb een los navigatiesysteem die met een USB connector aan de sigarettenaansteker is verbonden (voor de stroom). Nou stoort dat nogal dat die kabel van voor de middenconsole naar boven loopt waardoor deze regelmatig voor de radio hangt. Is er een manier om dit netjes weg te werken (plakband ziet er nogal afgezaagd uit ;)) of is er een andere mogelijkheid om ergens stroom vandaan te trekken?

Edit: nog een vraag; hoe lossen jullie dit op: voeding telefoon, navigatie en eventueel bluethooth headset tegelijk.
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

door mgeeke » zo jan 27, 2008 10:52 am

Stroom kun je nemen na het contactslot waar ook je radio is aangesloten.
    Voor een deftige montage voor uw extern gps systeem, plaatst u dit het beste aan de linkerkant net naast de raamstijl.
    De elekterische kabels kun je dan probleemloos in de hoek tussen de stijl en het dashboard duwen en zo langs de binnenrubber van de deuropening tot onder het dashboard naar de aankoppeling voor de stroom, eventueel radio voor het navigatie geluid over de speakers te sturen.
    Hopelijk heb ik u hiermee verder geholpen. :D
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: Navigatie

door ErikB » ma jan 28, 2008 9:34 am

MGF99 schreefColonEdit: nog een vraag; hoe lossen jullie dit op: voeding telefoon, navigatie en eventueel bluethooth headset tegelijk.

Wij gebruiken een verdeelplug. Een 'bakje' waarin je 3 connectors kan pluggen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jan 28, 2008 8:01 pm

Ik ben bezig met een "automute lead" via ebay voor de handsfree kit.

een voorbeeld heeft dit ebaynr: 160201645457 (ik kan blijkbaar geen url 's meer posten)

Je steekt dat tussen de aansluiting van de autoradio en dan heb je ineens alle nodige spanningen voor de carkit en tevens een mute van je luidsprekers, waarbij je carspeakers dienst doen als speakers voor je handsfree kit. De spanning voor de navigatie heb ik nog niet aangebracht omdat ik niet zie hoe ik op een propere manier een navigatiesysteem ga inbouwen zonder aan de originele look van het dashboard te raken.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1