BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Jullie opinie over olie-additieven
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Jullie opinie over olie-additieven

    door Carl » ma jan 21, 2008 10:08 am

    Wie voegt er extra additieven aan zijn olie toe?

    Wat denken jullie van toevoegingen op basis van teflon zoals dvd Finn25 en Slick 50?
    Op het net is te vinden dat het allemaal niets helpt en negatieve gevolgen kan hebben wegens vorming van "sludge" (zwarte drab) (oil bible-> http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html )
    Vroeger, toen deze producten uitkwamen, heb ik het eens in een autootje gegoten en eigenlijk realiseer ik mij nu dat ik met dat autootje 450.000 km heb gereden zonder problemen, zonder extra olieverbruik en zonder de te verwachten slijtage bij deze km-index.
    Het minste dat ik wil zeggen is dat het dus zeker geen kwaad heeft gedaan.
    Punt is wel dat hedendaagse olie veel beter is dan die van pakweg 20 jaar geleden, zodat mogelijke toevoegingen minder belangrijk worden.

    Uitgangspunt is wel dat er goeie synthetische olie gebruikt wordt en dat de auto "recreatief" gebruikt wordt, met eigenlijk meer het doel om deze te bewaren als toekomstige oldtimer.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma jan 21, 2008 3:12 pm

    Als het imo echt nut heeft had het alang in de gewone olie gezeten. 8)

    Ik denk dat er toevoegingen zijn die nut hebben als je olie verbruik hebt maar dan ben je dus eigenlijk toe aan een revisie. Let wel in dit geval verdik je dus gewoon de olie en dat vinden niet alle olie pompjes fijn. :?
    (elk voordeel heeft zijn nadeel.)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jan 21, 2008 7:14 pm

    Olieadditieven om olieverbruik tegen te gaan verdikken niet altijd. Zo zijn er ook die de kleprubbers terug soepel maken indien het olieverbruik zich daar situeert. Lekaages via segmenten kunnen met additieven niet verholpen worden (dat is revisie)
    Olieadditieven zijn geen slechte zaak, maar als je gewoon goede olie gebruikt, de dag van vandaag, zijn ze op de meetse wagens een beetje overbodig. Tenzij dus in probleem gevallen (olieverbruik). Op een MG hebben sommige additieven echter wel een effect van minder "koude start gerammel". De "K" is daar soms immers wat gevoelig aan.
    Een flush toevoegen voor de olieverversing kan trouwens soms ook veel goeds doen. Zo'n flush is uiteraard geen additief waarvan hier sprake.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten