door Carl » ma jan 21, 2008 10:08 am
Wie voegt er extra additieven aan zijn olie toe?
Wat denken jullie van toevoegingen op basis van teflon zoals dvd Finn25 en Slick 50?
Op het net is te vinden dat het allemaal niets helpt en negatieve gevolgen kan hebben wegens vorming van "sludge" (zwarte drab) (oil bible->
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html )
Vroeger, toen deze producten uitkwamen, heb ik het eens in een autootje gegoten en eigenlijk realiseer ik mij nu dat ik met dat autootje 450.000 km heb gereden zonder problemen, zonder extra olieverbruik en zonder de te verwachten slijtage bij deze km-index.
Het minste dat ik wil zeggen is dat het dus zeker geen kwaad heeft gedaan.
Punt is wel dat hedendaagse olie veel beter is dan die van pakweg 20 jaar geleden, zodat mogelijke toevoegingen minder belangrijk worden.
Uitgangspunt is wel dat er goeie synthetische olie gebruikt wordt en dat de auto "recreatief" gebruikt wordt, met eigenlijk meer het doel om deze te bewaren als toekomstige oldtimer.
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!