BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
dubbele radiateur
  • onlymikey
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON ma dec 31, 2007 2:51 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    dubbele radiateur

    door onlymikey » zo jan 13, 2008 4:02 pm

    Klopt het dat een hgf door een te warm geworden motor komt ?
    En zo ja zouden we dit dan niet kunnen oplossen met een dubbele radiateur?
    Het lijkt mij dat je moter dan koeler blijft en als de kapot gaat kan de aderen het overnemen.

    Meschien een project als het werkt :D
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: dubbele radiateur

    door Tukker » zo jan 13, 2008 5:04 pm

    onlymikey schreefColonKlopt het dat een hgf door een te warm geworden motor komt ?
    En zo ja zouden we dit dan niet kunnen oplossen met een dubbele radiateur?
    Het lijkt mij dat je moter dan koeler blijft en als de kapot gaat kan de aderen het overnemen.

    Meschien een project als het werkt :D


    Je motor en radiateur zijn in balans bij een normaal rijgedrag wat van die auto verwacht mag worden. i.m.o. komt een hgf door het te snel op temperatuur komen of te heet worden of de motor afzetten als deze heet is.

    M.a.w. een motor moet je geleidelijk opwarmen en afkoelen om het zolang mogelijk heel te houden.

    Een hoop ellende kan je voorkomen door met een laag toeren te rijden tot de olietemp. 100 graden is en een paar km rustig rijden alvorens de motor af te zetten.

    en dan blijft er natuurlijk het feit dat de ene auto gevoeliger is voor een HGFje dan de ander.

    Verlang jij veel van jou auto dan zou ik ook zoeken naar meer koeling. succes. ik wacht jou project af.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo jan 13, 2008 5:24 pm

    Er is op het web heel veel te vinden over aanpassingen van de F ivm met koeling.
    Een interessante denkpiste ivm HGF is het feit dat de afstand tussen de motor en de radiator vrij lang is, in combinatie met de thermostaat die aan de ingang van de motor staat ipv aan de uitgang.
    In ongelukkige situaties zou dit kunnen leiden tot een situatie waarbij sterk schommelende watertemperaturen optreden.
    Er is dan ook documentatie over het aanbrengen van een externe thermostaat en het overbruggen van de originele thermostaat. even googelen zo ik voorstellen

    Een tweede radiator lijkt me niet echt aangewezen, al was het bvb maar door het plaatsgebrek.
    Het op een rustige manier op temperatuur laten komen van een motor is altijd goed. Ik heb op die manier 20 jaar met dezelfde originele! motor gereden en meer dan 450.000 km gedaan in een peugeot. Jezelf beheersen is niet enkel op gebied van motors een leuk gegeven!

    Succes!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten