BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Alarm blijft zomaar afgaan (alleen claxon)
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

Alarm blijft zomaar afgaan (alleen claxon)

door Guido77 » di jan 08, 2008 11:18 pm

Vanavond werd ik opeens opgeschrikt door het alarm van mijn eigen auto; hij ging zomaar af. Ik zette hem met de afstandbediening uit, maar een korte tijd later ging hij weer af.

Het vreemde was dat alleen de claxon af ging, de alarmlichten bleven gewoon gedoofd.

Nu heb ik het voor de nacht opgelost door gewoon van beide claxons de stroomdraad af te halen; misschien dat hij nu nog piept, maar niemand hoort het in elk geval.

Iemand een idee of dit (makkelijk) zelf op te lossen is, of is dit meer garagewerk?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jan 08, 2008 11:38 pm

Alarmproblemen zijn meestal wat lastiger. Je hebt nu de claxon losgehaald, vergeet hem niet weer te monteren zodra je op weg gaat.

Mijn ervaringen zijn dat vaak de interieursensor (tussen de stoelen achter de T-bar) de bron van de problemen is. Mijn F is berucht om zijn luidruchtige roep om aandacht, niet alleen op treffens maar ook thuis in de garage gestalt. Daar zet ik mijn auto (MK1) altijd met de sleutel op slot. Hiermee inactiveer ik de interieursensor. Ik geef toe: geen oplossing, maar voor mij werkt het.

Lees voor de juiste procedure voor het uitschakelen van deze sensor het manual van je auto, de procedure wil bij latere auto's wel afwijken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    CONTACTCOLON

door Guido77 » wo jan 09, 2008 8:02 am

Ik heb de manual doorgezocht, maar kan niets vinden over het uitschakelen van deze sensor, alleen over het verwijderen/ plaatsen. Heb je enig idee waar ik dat zou moeten vinden?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jan 09, 2008 9:13 am

Ik bedoel het boekje wat bij de auto hoort, dus niet het werkplaats handboek.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jan 09, 2008 10:05 am

De T4/Testbook/Computer bij de ex-dealer heeft een makkelijke interface om alle componenten van het alarm en centrale vergrendeling te testen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » wo jan 09, 2008 4:29 pm

Guido77 schreefColonIk heb de manual doorgezocht, maar kan niets vinden over het uitschakelen van deze sensor, alleen over het verwijderen/ plaatsen. Heb je enig idee waar ik dat zou moeten vinden?

Het is standaard dat als je de auto met de sleutel afsluit dat de ruimte sensor niet werkt. Dit om te voorkomen dat als je een hond in de auto achterlaat het alarm afgaat als hij het interieur opvreet. (of je zoon hem van de handrem haalt.) :lol:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    CONTACTCOLON

door Guido77 » wo jan 09, 2008 4:48 pm

Aha vandaar! maar de claxon eruit is toch effectiever, hij is vandaag geen een keer hoorbaar afgegaan :D
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1