BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Autohome Leiderdorp
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    Autohome Leiderdorp

    door Kvdzanden » di jan 08, 2008 4:50 pm

    Aangezien ik nog niet veel over deze garage hier heb gelezen. Alleen van de garage in Alphen, dacht ik laat ik hier even mijn mening over deze jongens schrijven.

    Eigenlijk ben ik best positief over deze jongens. Heb alleen nog niet mijn auto terug, die haal ik morgen weer op. Veringen bijgevuld, nieuw stoppertje vervangen bij mijn raam en morgen een nieuwe wiellager.

    Dit alles voor 380 euro. Nu denk ik wel dat dit iets aan de hoge kant is, of de wiellager vervangen een duur klusje? Heb namelijk eerder gelezen dat het bijvullen van het systeem maar 50 eu per kan is? En het stoppertje kan het werk ook niet in hebben gezeten?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jan 08, 2008 8:29 pm

    ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of de kosten redelijk zijn, maar ik verwacht van wel, het kan denk ik helemaal geen kwaad om het forum daar te noemen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jan 08, 2008 9:38 pm

    Op hoogte zetten wordt veelal met een tarief van zo'n 50 euro gedaan. Sommigen zijn schandalig veel duurder aan de andere kant zijn er garages die voor goede klanten soms een heel coulante houding aannemen.

    Voor het plaatsen van een raamstopper moet je zo'n 10 - 15 euro tellen voor de stopper + demonteren binnenbekleden + monteren stopper + afstellen + monteren binnenbekleding van de deur. Dat zal alles bij elkaar zo'n 3/4 - 1 uur per deur kunnen kosten.

    Het afstellen is niet zo moeilijk, je moet alleen ervaring hebben met de juiste stand; Op MGFest07 kon het voor 10 pond per deur (excl onderdelen en monteren van onderdelen) laten doen, dat was echter door iemand die veel ervaring heeft, dat zul je niet zo makkelijk bij een garage meemaken.


    Resteert het bedrag voor het wiellager en de montage daarvan.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jan 08, 2008 10:01 pm

    Voor het wiellager moet de hele naaf eraf denk ik. Daar gaat het werk en de kosten in zitten.
    Building >200BHP K-series
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Guido77 » di jan 08, 2008 11:14 pm

    Wiellager is bewerkelijke klus; kostte mij in november bij Autohome Alphen:

    114,12 voor de wiellagerset, excl BTW. Daar kwam dan nog 155 euro excl BTW werkplaatstarief bij, maakt een totaal incl BTW van 320 euro. Maar in dat werkplaatstarief zat ook het monteren van 4 winterbanden incl velgen, dus het kan iets minder zijn.

    Kosten zijn dus iets aan de hoge kant lijkt me.
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » wo jan 09, 2008 12:12 am

    ok een hele redelijke prijs dus!!
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten