BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Handleiding Invoeren auto vanuit Europa naar Nederland.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Handleiding Invoeren auto vanuit Europa naar Nederland.

    door Tukker » za jan 05, 2008 8:39 pm

    Handleiding Invoeren auto vanuit Europa naar Nederland.

    kosten:

    aanschafprijs. ?
    BPM. ?
    Exportkenteken evt. 100,- (alleen Duitland)
    rdw keuring 96,-
    kentekenplaten. 20,-

    Als je een auto hebt gezien op bv. www.mobile.de kun je op www.autoweek.nl in de carbase deze uitvoering opzoeken.
    Print het overzicht van deze uitvoering en tel de nieuw waarde van dit type (Letop bouwjaar) en de geldende accesoires bij elkaar op.

    Voer dit totale bedrag in op de BPM calculator van www.vwe.nl. en je weet exact wat je moet afdragen aan BPM.

    Je hebt nu alle kosten die je gaat maken. (let wel. Je hebt geen garantie want dat is te ver van huis, ga er dus van uit dat je een beurt nodig hebt en een distributie riem moet vervangen.)

    Neem contact op met de verkoper en vraag of de auto rijklaar is, onderhoudsboekje aanwezig is en of hij een export kenteken kan verzorgen voor jou. (indien je de auto naar huis wilt rijden).

    Rijdt naar de verkoper en koop de auto (mits deze goed is natuurlijk en alle papieren aanwezig), je moet 2 formulieren mee krijgen. (Fahrzeugbrief en Fahrzeugschein) Regel daar evt. een 5 daags export kenteken. (= wa-verzekering 100 euro Alleen geldig in Duitsland) om naar huis te rijden. ((letop ! In Nederland dien je dus evt. groene platen te regelen)Je kan natuurlijk ook al deze zaken bij de prijs in bedingen als onderhandeling.))

    update Bruce: Haal een 1 dags kenteken bij het RDW (keuring) want het RDW controleerd hier niet op, daarna haal je er nog één voor de werkelijke keuring. :)


    Download op www.douane.nl het aangifte bpm formulier en vul deze alvast in met behulp van de gegevens van autoweek.

    Regel op www.rdw.nl evt.een afspraak en evt. een ééndags kenteken. (je kan ook met een groen kenteken zonder afspraak daar terecht.)

    Neem dit BPM formulier , 2x fahrzeug formulier rijbewijs en rijdt naar een RDW station en laat het voertuig schouwen (vroeger was dit keuren keuren).
    Dan langs de douane (zelfde gebouw) en BPM afrekenen. (letop! Niet contant) acceptgiro of pin (max.pinbedrag) Je hebt met pinnen of spoedbetaling het kenteken binnen een week in huis.

    Koop de platen en regel de verzekering ,apk als je het kenteken in huis hebt.

    Dit telt alleen voor alle auto’s binnen europa.

    Links:
    http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php
    http://www.vwe.nl/Home/Page/Diensten/calculator_afdracht%20invoer.aspx
    http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/aangifte_bpm_2008_bpm0132z6plfol.pdf


    Succes Tukker 8)
    Laatst bijgewerkt door 1 op Tukker, in totaal 0 keer bewerkt.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » zo jan 06, 2008 2:16 am

    Nuttige info, top 8).
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jan 06, 2008 2:23 am

    Inderdaad, zeer mooie info :thumbsup: , nu nog eentje voor Belgie en het is helemaal compleet. Wie o Wie, kan dit zoals Tukker in een berichtje zetten ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jan 07, 2008 12:09 am

    Netjes gedaan, het klopt precies. Als je een herkeuring hebt dan kun je alleen veel langer op je kenteken wachten. Wat je er ook nog bij zou kunnen zetten is het betalen van de verwijderingsbijdrage enz. Dit dien je voor de keurig in orde te hebben.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma jan 07, 2008 4:05 pm

    Coen schreefColonNetjes gedaan, het klopt precies. Als je een herkeuring hebt dan kun je alleen veel langer op je kenteken wachten. Wat je er ook nog bij zou kunnen zetten is het betalen van de verwijderingsbijdrage enz. Dit dien je voor de keurig in orde te hebben.


    Ik had het er bij kunnen zetten waar het niet dat dit is afgeschaft en een herkeuring is niet meer(EU auto). :lol: Je auto wordt alleen geschouwd (anti diefstal en registratie. (5 min. werk) en de apk kun je nadien bij je eigen garage in orde maken.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jan 07, 2008 8:47 pm

    Tukker schreefColon
    Coen schreefColonNetjes gedaan, het klopt precies. Als je een herkeuring hebt dan kun je alleen veel langer op je kenteken wachten. Wat je er ook nog bij zou kunnen zetten is het betalen van de verwijderingsbijdrage enz. Dit dien je voor de keurig in orde te hebben.


    Ik had het er bij kunnen zetten waar het niet dat dit is afgeschaft en een herkeuring is niet meer(EU auto). :lol: Je auto wordt alleen geschouwd (anti diefstal en registratie. (5 min. werk) en de apk kun je nadien bij je eigen garage in orde maken.


    Dan loop ik dus achter. Vroeger was dit wel nodig dat indien je auto ouder dan 3 jaar was, je een RDW keuring moest hebben.
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten