schakelaar bagageruimte voor
  • MG-Rene
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON ma aug 22, 2005 5:59 pm
    WoonplaatsCOLON Huizen

schakelaar bagageruimte voor

door MG-Rene » do jan 03, 2008 9:14 pm

Hallo,

Ik heb (ook) last van een langzaam leeglopende accu. Eerste metingen gedaan. Nu kon ik natuurlijk alleen meten met de motorkap open, dus dan brand het lampje uit die ruimte ook. Wat zit die schakelaar/sensor, zodat ik die kan testen? Nu weet ik namelijk niet of hij uitgaat.

Ben benieuwd, want ik heb mij suf gezocht.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jan 03, 2008 9:19 pm

Heb je geen camera in je telefoon?

Zet hem aan, leg hem in de bagage ruimte, klep dicht, klep weer open en filmpje kijken.. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jan 03, 2008 9:49 pm

Als je voor de auto staat: Links bij het scharnier (dus aan de rechterzijde van de auto) Bij dit scharnier zit een schakelaartje (zwart doosje) met contactpinnetje dit schakelt op het open en dicht staan van de klep. Daarbij vindt je ook een stekkertje: gooi dit los en het lampje gaat en blijft uit.

Succes!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

Re: schakelaar bagageruimte voor

door Tukker » do jan 03, 2008 11:11 pm

MG-Rene schreefColonHallo,

Ik heb (ook) last van een langzaam leeglopende accu.

Laten we even voorop stellen dat alle accu's langzaam leeglopen en dit is bij het ene merk sneller dan bij de andere. (ook zonder aansluitingen is het soms al binnen één á twee maand gebeurd.)

Plaats een (milli)ampere meter tussen de plus van je accupool en verwijder het lampje in de klep. Als er een stroom loopt verwijder je gewoon telkens een zekering waarna je gericht kan zoeken. Loopt er geen stroom dan kan je accu intern verlies hebben. :cry: succes
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jan 03, 2008 11:24 pm

Zet meteen je metingen even op het forum bij dit topic, dan kunnen de mensen met een gelijkaardig probleem ook meten en vergelijken!
    (vb met en zonder lampje van de voorste kap, de rest allemaal dicht en uit - met en zonder alarm, enz..)
    Ben benieuwd, mijn accu is ook snel leeg. Heb nu geprobeerd om het alarm af te laten door de wagen te sluiten met de deurknoppen via het achterraamje. (staat veilig in garage) maar nog niet op 't idee gekomen om te meten, dacht dat't de staat van de batterij wel zou zijn.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • MG-Rene
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    WoonplaatsCOLON Huizen

door MG-Rene » vr jan 04, 2008 12:59 am

mijn meting is 0.03 ampere, indien:

-de auto niet op alarm en cv staat, maar wel gesloten portieren
    -de kofferklep open staat.

Haal ik het lampje uit de bagageruimte, dan is mijn verbuik 0.73 ampere.

Verder met onderzoeken ben ik niet gekomen, die met het filmpje vind ik wel erg origineel, en ga ik morgen direct proberen.

Ik heb overigens een nieuwe accu (de 2e!) ;-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jan 04, 2008 1:21 am

een normaal verbruik van een stilstaande wagen is tussen de 0,050Amp en 0,150Amp.
    Meten van stroomverlies meet je door de negatieve pool van de batterij te halen en de multimeter (op amp-stand) tussen deze loszittende neg.pool kabel en de negatieve pool (in serie dus) van de batterij te zetten.
    Neem nu één voor één de zekeringen weg, waarna je op een gegeven moment de waarde op de multimeter zal zien dalen. Als dit het geval is, heb je je verbuiker gevonden.
    Als je gewoon de multimeter parallel op de polen zet, kan je uiteraard geen stroom meten (alleen spanning, mits de meter goed staat :wink: )
    Laatst bijgewerkt door 3 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MG-Rene
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    WoonplaatsCOLON Huizen

door MG-Rene » vr jan 04, 2008 1:32 am

Gaat mijn alarm trouwens af, als de minpool losgehaald wordt??
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jan 04, 2008 1:39 am

Nope, Het alarm gaat af als je de motorkap opendoet vooraan, als het op staat, op die manier is het loskoppelen van de polen dus onmogelijk IRL zonder het alarm te laten afgaan.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MG-Rene
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    WoonplaatsCOLON Huizen

door MG-Rene » vr jan 04, 2008 1:45 am

hmmmm dus ik kan niet simpel testen of ik lekstroom heb vanaf het alarm/cv??
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 04, 2008 10:13 am

@Tukker & Bruno: beiden hebben natuurlijk gelijk ivm. het meten, Bruno's methode (neg. pool losmaken) is echter iets veiliger aangezien het koetswerk van de auto "aan de negatieve pool hangt". Als je langs de plus zou meten moet je goed uitkijken dat je connector tss. multimeter en kabelboom het koetswerk niet raakt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

door Emile » vr jan 04, 2008 12:12 pm

Bruce schreefColonHeb je geen camera in je telefoon?

Zet hem aan, leg hem in de bagage ruimte, klep dicht, klep weer open en filmpje kijken.. :lol:

je kan ook gewoon even aan het lampje voelen, als hij blijft branden word hij loei heet.
    2003 MG TF 160.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr jan 04, 2008 1:47 pm

Bruno schreefColon
    Meten van stroomverlies meet je door de negatieve pool van de batterij te halen en de multimeter (op amp-stand) tussen deze loszittende neg.pool kabel en de possitieve pool (in serie dus) van de batterij te zetten.
    Neem nu één voor één de zekeringen weg, waarna je op een gegeven moment de waarde op de multimeter zal zien dalen. Als dit het geval is, heb je je verbuiker gevonden.
    Als je gewoon de multimeter parallel op de polen zet, kan je uiteraard geen stroom meten (alleen spanning of weerstand, mits de meter goed staat :wink: )

Bruno bedoelt natuurlijk de negatieve poolklem van de batterij halen en dan de multimeter verbinden met de NEGATIEVE pool en de losgehaalde poolklem, de positieve pool van de batterij komt in dit verhaal niet voor, tenzij bij de vermelding dat die gewoon aangesloten blijft en er verder niets mee gebeurt....

Als je de multimeter parallel op de polen zet kan je alleen spanning meten.
    Als je weerstand van je totale circuit wil meten moet je de multimeter op de losgekoppelde poolklemmen zetten.

@Bruno: Ik wil je niet corrigeren, ik weet zeker dat je perfect weet wat je doet, maar ik wil de bezoekers hier ervoor behoeden dat ze iets fout doen en hun mooie multimeter in rook zien opgaan (of hopelijk enkel de zekering ervan)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jan 04, 2008 8:57 pm

Uiteraard Carl, dat bedoel ik, ik zal in het vervolg mijn posting nog eens nalezen. :oops: Doordat ik er "in serie" bij zette, was het duidelijk dat er iets in de zin niet klopte.
    Mea culpa !

Om geen "ongelukken" te hebben, heb ik mijn posting alvast verbeterd !
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• MG-Rene
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    WoonplaatsCOLON Huizen

door MG-Rene » vr jan 04, 2008 11:53 pm

dat is inmiddels gelukt. Mijn 1e multimeter ging kaduuk.....en vind maar eens een steenzekering van 10Amp.

Mijn onderzoek loopt nog steeds. Is het echt zo simpel, dat als ik bij een startende motor de minpool loshaal, en de motor blijft draaien.....dat dan de dynamo oke is???