BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Remmen? Snel slippen
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    Remmen? Snel slippen

    door FrankMGF » za dec 29, 2007 1:22 pm

    Heb nu paar jaar mijn F (MK II 2000 BRG),maar wat mij opvalt is dat bij hard remmen de auto slipt. Heb geen ABS.
    Heb prima banden, nu zelfs winterbanden.

    Zo raakte ik half jaar geleden in redelijke slip bij een noodstop op de snelweg. Gelukkig net geen ongeluk :P
    Maar ook bij hard remmen, dus redelijk doortrappen bij en stoplicht slip ik.

    Is dit een gegeven van een MGF? of heb ik andere remmen nodig???
    Remmen zijn al een hele tijd NIET vervangen....
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za dec 29, 2007 3:42 pm

    heb hetzelfde euvel.

    bij iets harder intrappen van de rem, blokkeren de wielen en ga je fijn glijden.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za dec 29, 2007 5:44 pm

    Is redelijk normaal. Als je 280mm schijven voor ipv de 240mm of de AP remmen steekt is het nog een fractie erger. Je kan compenseren door achter argressievere blokken te nemen zoals de 1144 van Mintex zodat de balans iets naar achter schuift.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Remmen? Snel slippen

    door Tukker » zo dec 30, 2007 1:04 pm

    FrankMGF schreefColonHeb prima banden, nu zelfs winterbanden.


    Maar je remmen zijn beter ! :P Volgens mij moet je eerst weten of alle vier wielen slippen en zoja, dan heb je misschien toch niet de beste banden. De mijne staat op BF goodrich 215/40 16" en ik moet erg mijn best doen om het abs systeem op droog wegdek aan te spreken. 8)

    Zonee, dan klopt inderdaad je rem balans niet.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 30, 2007 1:23 pm

    Of de uitlijning klopt niet.....

    Dit heb je dan vooral voor na het plaatsen van nieuwe banden (en na het afslijten van de toplaag die altijd nefast is voor de grip). Als je vorig setje banden bvb. nogal snel aan de binnenkant afslijt, wil dat zeggen dat er daar de meeste druk wordt uitgeoefend. De oude bandenset heeft zich er geleidelijk aan aangepast. Met een nieuw setje banden, is er aan de binnenkant veel druk, maar aan de buitenkant veel minder.... waardoor de auto niet het gehele bandenoppervlak optimaal gebruikt.

    Dus de te controleren zaken zijn:
    - rembalans (staat en werking van de achterremmen)
    - bandenmerk en -type
    - uitlijning
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    remblokken waar online kopen en rechtervoorvelg viezer??

    door FrankMGF » ma dec 31, 2007 1:39 pm

    Ik wil toch mijn blokken (voor) vervangen en ga dat zelf met een vriend (automonteur) doen.
    Ik wil gewoon de standaard Rover blokken eronder knallen. Weet iemand waar ik deze (goedkoop) online kan kopen???

    Dan nog een ander ding. Ik merk wel dat op mijn rechter voorvelg meer "remaanslag" zit dan de linker voorvelg. Betekent dit iets??? Want de rechtervoorvelg is altijd wat viezer dan de linker.

    Bedankt voor de reacties!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma dec 31, 2007 2:51 pm

    Als de blokken meer zijn versleten zou deze vast kunnen zitten en aanlopen ! :shock:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma dec 31, 2007 3:45 pm

    Integendeel, als de blokken meer zijn versleten, zijn ze dunner en hebben ze minder kans op aanlopen.
    Heb je onbalans bij het remmen (wegtrekken) ?
    Als je onbalans hebt zouden de oorzaken kunnen liggen aan de klauw zelf of aan de remverdeler (vooraan voor de remservo)
    Ontlucht echter eerst alle remmen opnieuw volgens de WP handboek procedure (LA-RA-LV-RV). Misschien is de onbalans dan al weg.
    T'zou ook kunnen dat de ene blok meer stof afgeeft dan de andere, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Doe desnoods ook een remtest, dan ben je zeker.
    Ik ben trouwens niet zeker maar ik denk dat ik nog remblokken in stock heb, maar dat moet ik eerst checken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten