BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Lekke koppaking...nee toch?!
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    Lekke koppaking...nee toch?!

    door sjolmers » vr nov 16, 2007 3:34 pm

    Gisteren had ik iets raars, dit is de tweede keer dat dit gebeurd sinds ik mijn MGF heb.
    Ik had zo'n 4 km afgelegd en plotseling ging de temperatuur van mijn koelvloeistof erg hard omhoog. Ik was bijna thuis en ben maar naar huis gereden aangezien de meter nog niet in het rood stond.

    Vanochtend heb ik maar in het tankje gekeken en er zat erg weinig koelvloeistof in. De vloeistof was gewoon helder blauw/groen van kleur, en er lag geen plas of viezigheid aan de buitenkant.
    Ik kijk regelmatig eens even 'onder de dop' en het niveau is altijd normaal.
    Zoals gezegd is dit de tweede keer de vorige keer is zo'n 15.000 km geleden.

    Achteraf denk ik dat er vooraankondigingen waren: mijn vriendin zei dat het klonk alsof er een beekje in de auto liep (lucht in het verwarmings / koelsysteem(???)
    De auto liet 'scheten', als in het geluid dat klinkt alsof iemand erg hard aan het winden is...

    Ik heb dus de vleoistof bijgevuld vanochtend, en er daarna 40km mee gereden zonder problemen en het metertje stond weer mooi horizontaal.

    Mijn vraag is, weet iemand hoe dit kan, waar die vloeistof heen kan of wat er aan de hand kan zijn geweest.
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr nov 16, 2007 3:49 pm

    Het zou dus heel goed kunnen dat je ergens een heel klein lek in je systeem hebt, nu nog te klein om te lekken als hij stil staat of koud is.
    Denk hierbij aan de radiator of de buizen onder de auto.

    Ik heb dit ook gehad, een maand of twee lang liep mijn koelvloeistof niveau heel langzaam terug en moest ik het om de zoveel tijd bijvullen,
    Uiteindelijk bleek het een gaatje te zijn in de radiator.

    als er geen snot aan je oliepijlstof zit en ook niet in je vaatje denk ik dat dit het is.
    De dealer zou de boel onder druk moeten kunnen zetten om op lekjes te controleren
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr nov 16, 2007 5:51 pm

    dichting inlaatspruitstuk is een mogelijkheid, heb je een groene of zwarte dichting?
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten