BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
winterbanden van Continental...?
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    winterbanden van Continental...?

    door lein » wo nov 07, 2007 5:51 pm

    nou het is gelukt de banden in mijn F-jes maten kunnen geleverd worden.
    Ze hebben ze alleen van het merk Continental, iemand ervaring??? slechtst/slecht/matig/goed/beter/best???

    maat voor 185/55r15
    achter 205/50r15

    groetjes Lein
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 07, 2007 7:22 pm

    Slecht :cry: Maar dat waren wel de zomerbanden.
    Building >200BHP K-series
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo nov 07, 2007 7:42 pm

    tja nu weet ik over de winterbanden nog niet veel meer haha

    mar goed geen zomer conti's dus!
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo nov 07, 2007 8:55 pm

    Ik heb voor Kuhmo's 185/55/15 en achter Hankook 205/50/15.
    Die zaten erop toen ik de velgen kocht, ik ga ze er dit weekend weer op leggen.
    Iemand daar ervaring mee?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo nov 07, 2007 9:05 pm

    Wat mij een beetje verbaast is dat jullie zo'n ontzettend brede banden leggen...

    In de zomer zoek je grip, dit doe je door een bredere band te kiezen. je hebt veel oppervlakte nodig om de PK's op de weg te brengen.

    In de winter zoek je grip, dit doe je om door de sneeuw en regen te ploegen. je zoekt dan een smalle band die minder oppervlak heeft. hierdoor is er per vierkante centimeter contactvlak meer druk voorhanden: Betere wegligging in de sneeuw en in de regen.

    Ter vergelijk: mijn leasebak rijdt op 17"' 225 mm brede banden in de zomer.
    15" 185 mm smalle banden in de winter (scheelt dus 4 cm - z'n 25%)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo nov 07, 2007 9:07 pm

    Ik heb de banden op de mpi velgen liggen, kan je daar dan ook smallere banden op leggen ?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo nov 07, 2007 9:28 pm

    Waarom gooi je de banden niet op stalen velgen met wieldoppen?

    * Aluminium corrodeert enorm onder invloed van pekel
    * Banden slijten door het op leggen en er weer afhalen
    * Kans om je velgen te beschadigen
    * Je moet naar een specialist, erop leggen en er weer afhalen, balanceren.. banden opslag

    bij een extra set velgen, kun je zelf de boel omwissellen.

    De velgen kunnen m.i. best een smallere band aan. De bandenleverancier kan je best wel een advies geven.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo nov 07, 2007 10:05 pm

    dat was mijn intentie om banden met velgen aan te schaffen, ze durven alleen geen andere velgen aan en over andere banden maten heb ik ze niet gehoord. Behalve dat ze het raar vonden dat voor en achter maten ongelijk waren. Dus ik heb nu zoiets van doe dan maar de banden zoals ik ze nu ook rij maar dan in de winteruitvoering....
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo nov 07, 2007 10:16 pm

    Misschien is dit wel iets voor je.
    Wat denken de kenners onderons ?
    http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/MG/7140514/Mgf_winterbanden_op_velg.html
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo nov 07, 2007 10:32 pm

    daar heb ik ook naar gekeken maar dat wil mijn vriend absoluut niet, tweede hands banden... Nu is het ook nog eens zo dat zijn ouders een huisje hebben in oostenrijk en dat we daar meerdere keren per (winter) jaar naar toe zullen rijden, vandaar ook nieuwe...

    de vraag is dus nog steeds of continental verder gewoon betrouwbaar is?
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo nov 07, 2007 11:00 pm

    Continental is natuurlijk gewoon een merkband net zoals zoveel andere merken. Slecht zal Conti zeker niet zijn, gezien het feit dat Pon de importeur van o.a. Volkswagen dit merk banden ook vertegenwoordigd op de Nederlandse markt. Zodoende staan erg veel golfjes, jetta's en passats op Continental banden (eerste montage)

    Maar dat geeft natuurlijk geen ervaringen weer over het wel of niet goed zijn op een F te leggen. ik denk dat het een heel ongebruikelijke combinatie is, waarbij het gebrek aan ervaringen (+ of -) ertoe leiden dat er niemand een echt goed advies kan geven.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo nov 07, 2007 11:29 pm

    nou weet je wat, ik ga t gewoon proberen, dan ben ik de eerste die er een zinnig woord over kan schrijven :lol:

    Volgens mij zou het geen kwaad moeten kunnen, zo ja, dan weten we dat ook meteen!

    Ik laat t allemaal weten :wink:

    iig tnx allemaal!
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do nov 08, 2007 12:56 am

    Kasper schreefColonWaarom gooi je de banden niet op stalen velgen met wieldoppen?

    * Aluminium corrodeert enorm onder invloed van pekel
    * Banden slijten door het op leggen en er weer afhalen
    * Kans om je velgen te beschadigen
    * Je moet naar een specialist, erop leggen en er weer afhalen, balanceren.. banden opslag

    bij een extra set velgen, kun je zelf de boel omwissellen.

    De velgen kunnen m.i. best een smallere band aan. De bandenleverancier kan je best wel een advies geven.


    Even voor de duidelijkheid.
    - Ik heb zwarte TF160 wielen met zomerbanden.
    - In de winter leg ik de MPI wielen met winterbanden eronder.
    - Op de mpi wielen zitten al wat beschadigingen op, dus maakt mij niet zo veel uit als ze nog iets meer beschadigen door de pekel.
    - De velgen liggen bij mijn broer op een velgenboom/-standaard.
    Dit weekend ga ik de velgen omwisselen als het weer een beetje meewerkt. Als mijn winterbanden aan vervanging toe zijn, dan ga ik informeren bij een bandenspecialist over de maten en merken banden.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten