rare bandenmaten???
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    rare bandenmaten???

    door lein » do nov 01, 2007 10:23 am

    hoi hoi
    even een vraagje, mijn banden moeten vervangen worden door winterbanden ivm de wintersport. Nu staat hij op 185/55R15 voor
    en 205/50R15 achter. Volgens Euromaster klopt dit niet...
    achter is de band lager (blijkbaar)
    Wat zouden de juiste maten zijn???

    Tnx alvast

    Lein
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » do nov 01, 2007 11:20 am

    De maat klopt volgens het boekje. Alleen worden als winterbanden meestal 14" velgen gebruikt.

    Ik zag op marktplaats een aanbieding staan.

    KLIK HIER! 4 velgen met goede winter banden voor €100

    Misschien iets voor jou?
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do nov 01, 2007 11:35 am

    De verkoper heeft zich ook op het forum geregistreerd en hier staat ook zijn advertentie.
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=5194
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do nov 01, 2007 12:26 pm

    Dan kunnen ze bij Euromaster niet goed rekenen :wink:.

    185/55 betekent dat de band 185mm breed is, en dat de hoogte 55% van deze 185mm is. Oftewel 101,75mm hoog.

    Een 205/50 band heeft dan dus een hoogte van 102,5mm en is hiermee dus iets hoger/groter dan een 185/55 band.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 01, 2007 12:34 pm

    Hoe kan dat ?!?

    Druk snel een pagina van het internet af (de theorie kan je overal vinden) en ga die mannen van Euromaster eens goed en vnl. hard uitlachen !!!

    Dit is gewoonweg schandalig !!!

    Jongens toch. :roll: :x
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 01, 2007 12:42 pm

    Nu snap ik het.... even naar de website van Euromaster gegaan en even rondgeklikt om te zien of de info zelfs niet op hun site te vinden is.

    Wat u altijd al...
    ..... over banden heeft willen weten


    Tekens en symbolen op een band

    U vraagt zich vast af wat die getallen betekenen die op de zijkant van uw banden staan.
    Deze geven de maat en de kenmerken van de band aan.



    't ja ik denk dat het gewoon te ingewikkeld is voor de normale mens, geloof de Bandenspecialist van Nederland maar......
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do nov 01, 2007 1:40 pm

    Het is te triest voor woorden,
    vanaf het moment dat voorwielaandrijving populair geworden is, weten die bandenboeren niet meer dat er verschillende voor en achterbanden op een auto kunnen liggen, en als ze ze tegenkomen, dan zijn ze verdorie ook nog in staat om de achterbanden voorop en en de voorbanden achter te leggen.

    Waar moet dat heen met deze wereld :cry:

    Gelukkig Lein, je banden zitten goed en zijn volgens het boekje, laat je niets wijs maken door iemand die nog nooit een sportwagen goed heeft bekeken (immers vrijwel zonder uitzondering hebben sportwagens achter bredere en lagere banden dan voorop, Je F bevind zich in het gezelschap AM, ferrari, porkie, Lotus Elise etc.)

    De optimale band als winterband voor de F is mij niet helemaal bekend, het is echter niet vreemd dat deze een kleinere velgmaat hebben, wat smaller zijn en een wat hogere wang hebben. Laat de omtrek van de band zoveel mogelijk gelijk zijn. (zeker achter, dan blijft je snelheidsmeter ongeveer de juiste snelheid aangeven, en draai je een normaal toerental bij de snelheden die je rijdt)

    Ga gerust ook je informatie verbreden bij een andere bandenboer.

    Succes.

    Kasper
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » ma nov 05, 2007 8:56 pm

    nou ondanks dat wij het hele normale maten vinden is het blijkbaar heel moeilijk om er aan te komen.... Ze zijn al meer dan een week bezig...
    Wil het liefst nieuwe banden, ga ze nl elk jaar nodig hebben minimaal 1 keer naar wintersport maar als het even kan toch wel veel vaker!!!

    groetjes lein

    ps ik laat t weten als het gelukt is!
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma nov 05, 2007 9:12 pm

    Op marktplaats vond ik deze:

    http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

    Misschien niet wat je precies zoekt, omdat je nieuwe wilt hebben, maar het is wel de juiste maat.

    Deze passen op de lichtmetalen velgen:
    185/55R 15
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma nov 12, 2007 10:12 pm

    lein schreefColonnou ondanks dat wij het hele normale maten vinden is het blijkbaar heel moeilijk om er aan te komen....


    probeer het eens op http://www.autobandenmarkt.nl/Winterbanden.html, heb er goeie ervaringen mee.

    Tukker
  • henk s
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 56
    GeregistreerdCOLON wo aug 08, 2007 1:32 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

    door henk s » di nov 13, 2007 3:29 pm

    De juiste maat is 185/55/15 voor winterbanden. De maat 185/60/15 is goedkoper, iets hoger en past nét. Bij die maat zijn geen sneeuwkettingen meer mogelijk.
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » di nov 13, 2007 9:10 pm

    die sneeuwkettingen zijn wel een must eigenlijk... Daar we meerdere keren naar de sneeuw zullen rijden is de kans op kettingen zeer aawezig ;-)

    ik heb de banden voor bijna dezelfde prijs kunnen krijgen als op autobanden markt, maar dan bij een bandendealer, ze monteren ze en lijnen ze ook gelijk uit!
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo nov 14, 2007 11:41 am

    Gaaf dat je met de F op wintersport gaat... ik neem aan dat je dan de ski´s huurt? of heb je er een aparte bagagedrager voor? Ik weet dat die bestaan maar heb ze nog nooit in het echt gezien..
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo nov 14, 2007 4:09 pm

    ik heb wel een bagagerekje waar de klemmen voor ski's en snowboads op kunnen. Maar nee ik geef ze lekker aan de familie mee! :wink:
    Bagage nemen we wel zelf mee, haha
    Verder ga ik niet skien maar snowboarden (ik kan amper skieen :oops: )
    Ja ik heb er ook heel veel zin in om met mijn f-je door de sneeuw te rijden, misschien nog wat mooie plaatjes te schieten voor de volgende kalender :wink:
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do nov 15, 2007 2:49 pm

    lein schreefColonJa ik heb er ook heel veel zin in om met mijn f-je door de sneeuw te rijden, misschien nog wat mooie plaatjes te schieten voor de volgende kalender :wink:


    Rij maar heel voorzichtig, mij ervaring om met de F door de sneeuw heen te rijden is niet heel best. (gelukkig geen ongelukken o.i.d. maar de achterkant gaat zo weg)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten