BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
hoe laag kun je gaan?
  • henk s
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 56
    GeregistreerdCOLON wo aug 08, 2007 1:32 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

    hoe laag kun je gaan?

    door henk s » wo sep 26, 2007 12:20 pm

    Over lowering pins is al veel geschreven. Ik heb mijn '96 VVC nu 7 weken en hij stond wel erg laag, 280 mm voorzijde. Uit mijn Austin Balanza tijd had ik nog een pomp, een Churchill pomp, zeiden we vroeger. Na uren zoeken in de garage kwam deze tevoorschijn, vuil, maar hij werkte. Opgepompt tot de voorgeschreven 368 mm. Het is werkelijk geen gezicht nu. Mijn dochters vroegen al of papa een SUV had gekocht. Ik ga dus maar weer zakken, maar de vraag is tot hoever? Onder een bepaalde hoogte is je stuuurgeometrie in de war en het zou ook niet bevorderlijk zijn voor de suspentie in z'n algemeenheid. Ik wil geen lowering pins, ik wil niet zo stug en strak en zo, want ik ben al bijna bejaard.
    Hoe laag kun je gaan?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 26, 2007 12:30 pm

    Hoi Henk,

    Leuke vraagstelling waarbij je zeker op een aantal zaken moet letten om tot een goede opstelling te komen.

    De "Landroverstand" is inderdaad iets waar je veel reacties over kunt krijgen, daar wil je dus zo snel mogelijk vanaf. Vandaar dat velen de auto wat laten zakken. Maar let op: dan wordt de vering, zoals je misschien weet, weker van, ga je drempels raken en is de wegligging een stuk minder. M.a.w. die 365 is voor een auto zonder lowering pins dus uiteindelijk niet zo onverstandig.

    Vandaar dat velen lowering pins gebruiken: hiermee krijg je een lager liggende F, betere wegligging en raak je minder snel drempels. Hoogte in dat geval zo'n 330 volledig opgepomp.
    Je kunt voor nog wat lager gaan, met dezelfde consequenties als hierboven beschreven. maar mogelijk in mindere mate.
    Ikzelf heb lowering pins, sta te laag, en raak menig drempel.

    Let wel dat na iedere hoogteverstelling je de boel even moet laten uitlijnen!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo sep 26, 2007 1:29 pm

    druk voor en na plaatsen lowering pins blijft hetzelfde. de vering wordt er dus niet echt harder van. weggedrag wordt wel flink verbeterd.

    standaard hanteerd MG een marge van 1 cm. je kan dus ongegeneerd op 35.8 cm rijden.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo sep 26, 2007 4:55 pm

    Hoe lager hoe slapper.

    Een lowering pin maakt de auto lager zonder dat bovenstaande op gaat.
    Hoogte met lowering pin = hoogte zonder -30mm

    dus 36,8 - 30 = 33,8 bij de zelfde stugheid. Doordat het zwaartepunt lager is komen te liggen is de handeling in bochten (iets) beter.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo sep 26, 2007 8:15 pm

    - 36,8 is de voorgeschreven hoogte inderdaad; De wagen wordt lekker hard maar deze hoogte heeft als nadeel dat bij hogere snelheden de wagen nog vager gaat sturen, doordat de wind nog meer vrij spel heeft en de auto vooraan zal liften. En dan hebben we het inderdaad nog niet over de looks.
    - De auto lager leggen geeft betere looks, minder vaag stuurgedrag bij hogere snelheden, maar een slap gevoel in de bochten. Het weggedrag wordt er dus bar slecht van
    -- Lowering pins is best of both worlds : Hardere en direktere wagen, qua bochtenwerk, minder lift bij hogere snelheden, en veel mooier.
    Over de voorgeschreven hoogte zou ik geen uitspraak willen doen qua cm's. Dit is bij elke F verschillend immers. Ik zou gaan voor 400-450 PSI. Met die druk op de wagen heb je de voorgeschreven druk, die het fabriek voorschrijft. De hoogte in cm's zal meestal tussen de 32 en 34 cm liggen.
    Je kan met de druk spelen, wil je dus niet te hard, kan je nog altijd wat minder durk op het systeem zetten (bv. 400 psi ) waardoor de wagen lekker laag, maar toch niet te hard wordt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten