door Bruno » wo sep 26, 2007 8:15 pm
- 36,8 is de voorgeschreven hoogte inderdaad; De wagen wordt lekker hard maar deze hoogte heeft als nadeel dat bij hogere snelheden de wagen nog vager gaat sturen, doordat de wind nog meer vrij spel heeft en de auto vooraan zal liften. En dan hebben we het inderdaad nog niet over de looks.
- De auto lager leggen geeft betere looks, minder vaag stuurgedrag bij hogere snelheden, maar een slap gevoel in de bochten. Het weggedrag wordt er dus bar slecht van
-- Lowering pins is best of both worlds : Hardere en direktere wagen, qua bochtenwerk, minder lift bij hogere snelheden, en veel mooier.
Over de voorgeschreven hoogte zou ik geen uitspraak willen doen qua cm's. Dit is bij elke F verschillend immers. Ik zou gaan voor 400-450 PSI. Met die druk op de wagen heb je de voorgeschreven druk, die het fabriek voorschrijft. De hoogte in cm's zal meestal tussen de 32 en 34 cm liggen.
Je kan met de druk spelen, wil je dus niet te hard, kan je nog altijd wat minder durk op het systeem zetten (bv. 400 psi ) waardoor de wagen lekker laag, maar toch niet te hard wordt.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer