Druklager probleempje...
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    Druklager probleempje...

    door lein » wo sep 19, 2007 1:18 pm

    hoi hoi,

    mijn druk lager is kapot en mijn koppelingsbedaal licht iets te laag...
    Nu zou dit gemaakt kunnen worden, alleen is mijn vraag waar kan ik voordelig het koppelings gedeelte wat vervangen moet worden bestellen (en hoe heet dit eigenlijk in t engels???)

    iemand handige tips/sites/oplossingen???

    groetjes Lein
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 19, 2007 1:23 pm

    De Engelse naam voor koppeling is clutch.
    wellicht kun je op de Duitse (Kupplung) of Engelse ebay eea vinden, maar dan moet je deze dr nog wel in zetten.
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo sep 19, 2007 1:27 pm

    Er zijn ook twee of drie handelaren in 2de-hands onderdelen op marktplaats, daar zou je het ook eens kunnen navragen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 19, 2007 1:41 pm

    drukgroep is volgens mij: thrust bearing
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo sep 19, 2007 1:45 pm

    het er in zetten is ook niet mijn sterkste kant idd....
    Maar dat kan een vriend van mij weer wel...
    Ik zoek alleen naar de onderdelen, zodat die iig
    betaalbaar zijn... :lol:
    Vandaar de oproep voor het vinden van deze onderdelen, liefst gewoon nieuw....

    Aangezien de garage waar mijn auto nu voor de 3de keer staat
    voor het zelfde euvel (fluitend geluid uit het motor compartiment),
    nadat ze dit verholpen hebben nooit meer aan mijn F-je mogen komen...
    In middels hebben ze al 2 keer de dynamo vervangen en nu fluit hij weer en ze denken nog steeds dat t de dynamo is....
    Heb ik dus besloten dat die vriend van mij er lekker mee aan de gang mag!!! :lol:

    Groetjes Marjolein
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 19, 2007 1:53 pm

    Een fluitend geluid uit je motorcompartiment zou ook de multi-riem kunnen zijn. De mijne squuuekggszd vaak als het erg regent. Hoe je deze kunt spannen staat hier http://www.mgfcar.de/alternator/belt_tension_MGF.htm

    Goedkope nieuwe onderdelen zijn in Nederland zeldzaam. (Volgens mij past trouwens ook de koppeling van een honda Legend van 1985e.v. in een MGF, wellicht is die voordeliger. Echter 100% zeker weten doe ik het niet).
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo sep 19, 2007 1:59 pm

    tja de distributie riem en de spanrol en de waterpomp etc. hebben ze ook al vervangen totaal plaatje was zon 1500euro dus nu mogen ze het uitzoeken ook... :evil:
    En onder garantie ga er echt niets voor betalen!!!!

    Hij lief super toen ik m kocht pas toen deze onderdelen vervangen zijn is hij gaan peipen.... Maar ja ik zat over de 100.000 km dus tja moest vervangen worden.... :cry:

    Hou zelf niet zo van sleutelen aan dingen die goed zijn...
    kan alleen maar minder worden tenslotte...

    groetjes Lein
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 19, 2007 2:06 pm

    Wat ik hierboven aanhaal is NIET de distributieriem! Dit is de riem om de startmotor!
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo sep 19, 2007 2:37 pm

    hmmm ok weer wat geleerd.... haha

    maar kan het dat hij dan pas gaat fluiten als hij warm is koud doet hij het nl niet??
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 19, 2007 2:53 pm

    De mijn doet als ie het doet squeeks squeeks squeeks waarbij de squeeks in stationair loop ongeveer 1 seconde lang zijn. Bij het gas geven is slippen van de riem (bij mij) over.
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo sep 19, 2007 2:57 pm

    heb het even na gekeken destijds is ook de multiriem vervangen...
    bij mij is er geen fluitend geluid tot dat mijn F-je warm is gedraaid, dan begint hij te fluiten. Is een hoog fluitend geluid en is constant. Niet met tussen pozen, maar continu...
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 19, 2007 3:02 pm

    Kun je het geluid hierin herkennen als je dit leest? http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=210691
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo sep 19, 2007 3:34 pm

    ja en nee, het geluid is bij mij weg als ik rij het is alleen staionair, de omschrijving van het geluid zou het zelfde kunnen zijn. En mij F-je rijd ook zonder problemen. Wel is hij veranderd in de toeren die hij draait bv. 120 km/u was eerst 3000 toeren en nu even boven de 3000!!
    zou dat ergens op kunnen wijzen???
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo sep 19, 2007 7:34 pm

    Fluitend geluid is meestal inderdaad de multiriem. Op de juiste spanning zetten lost dit probleem op. Desnoods de riem ook nog inspuiten met een siliconenspray. Gebruik geen kaarsvet, of klevende riemspray, die zijn voor V-riemen. Ze krijgen een tegenovergesteld effect op een multiriem. Voor alle duidelijkheid, met een goede (OEM) riem op de juiste spanning, heb je geen product nodig.
    Indien het gefluit toch iets anders zou zijn, denk ik aan de spanrol. De spanrol is heel gevoelig. De lagers zijn vrij gemakkelijk stuk, en geven dan bijgeluiden.
    Uiteraard is een goede diagnose in dit geval vrij moeilijk zonder het IRL te zien/horen.
    Desnoods stop je maar eens op de Berg als je de regio ooit aandoet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do sep 20, 2007 4:59 am

    sjolmers schreefColonWat ik hierboven aanhaal is NIET de distributieriem! Dit is de riem om de startmotor!

    Hm, de startmotor moet een enorm koppel leveren telkens hij de motor start. Tenzij je een tandriem gebruikt is zoiets met een riem schier onmogelijk, daarom grijpt die ook meestal (en ook bij ons MG'ke) met een tandwiel op het vliegwiel in. Je hebt het hier over de alternator Sjolmers.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten