BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Wat klopt hier niet
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    Wat klopt hier niet

    door Kvdzanden » di sep 18, 2007 9:56 am

    Vanmorgen wierp ik toevallig even een blik op mijn band (van mijn mgf). Wat bleek bij de linkerband had ik gewoon boven de band en de wielkas nog ruimte met mijn hand.... zeker 10 cm ofzo denk ik.... Maar aan de rechterkant was dit haast gesloten. Wat klopt er dan niet, vering kapot?

    Zo ja... zijn dit prijzige reparaties? Ben van plan om namelijk weer mijn auto te verkopen (ivm met verhuizen, studie, werk) dus veel geld wil ik er niet meer insteken.

    Overigens moet ik ook nog andere banden. (rij nog steeds met winterbanden achter). Iemand tips voor goede banden (niet te duur)
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di sep 18, 2007 12:29 pm

    Ik vermoed een lekkage in de rechterkant van het systeem
    kan zijn voorste of achterste veerbollen of in het leidingwerk.
    Ik gok op de veerbol rechtsachter
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » di sep 18, 2007 1:14 pm

    Net nog even gekeken, maar zowel rechtsvoor als rechtsachter staat alles scheef....

    Zitten er aan beide kanten van die bollen? Zijn het in het totaal 4 bollen dan waarvan waarschijnlijk rechts voor en rechts achter lek zijn?

    Wat zijn de kosten van de reparatie over het algemeen? en kan opzich elke garage dit oplossen?
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » di sep 18, 2007 3:24 pm

    10cm verschil is wel veel ja... maar als er een bol lek is, moet dat dan niet zichtbaar zijn d.m.v. lekkend vloeistof op de grond?

    en dit zomaar van de een op andere dag gebeurt? :roll:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di sep 18, 2007 4:02 pm

    De auto heeft twee systeemen, 1x links en 1x rechts.

    Plotselinge daling kan duiden op een lekkage in het systeem
    (lek vulventiel (onder de grote plastic kap in het vooronder), lekke leiding of een lekke bol.)
    Normaal gesproken dien je het systeem 1x per 2 jaar of zo op te pompen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » di sep 18, 2007 4:58 pm

    pufff net ook even mijn banden opgepompt, die waren ook echt zacht!!!

    achterband links achter was 1.1 bar niet te geloven!

    Sowieso staat de rechterkant nu wel allemaal weer wat hoger maar nog steeds wel een klein verschil. heb niet het gevoel dat hij helemaal lek is, misschien idd bij pompen?

    Waar kan ik dat allemaal laten doen? gewoon een garage?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di sep 18, 2007 7:59 pm

    Garages waar men Britse auto's heeft....
    Naast de MGF heeft ook de Metro dit systeem gehad. Deze garages kunnen je van dienst zijn. Richtbedrag: Reken op zo'n 50 euri voor het oppompen.
    (het is in een kwartiertje gebeurt, Laat hem wel op de goede hoogte zetten, met een bijpassende druk (let op lowering pins) Mocht je auto echt een aantal centimeter omhoog moeten, laat dan de auto naderhand uitlijnen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » di sep 18, 2007 8:16 pm

    Is er iemand op dit forum die dit kan doen?

    Heb er zelf weinig verstand van, wil graag wel dat een garage dit doet die er verstand van heeft. En dat mocht die worden uitgelijnd dat dit ook gewoon gelijk gezien wordt en gedaan word.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di sep 18, 2007 8:33 pm

    Alles behalve het uitlijnen kan op "de Berg" gebeuren eventueel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kvdzanden
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Sassenheim
    CONTACTCOLON

    door Kvdzanden » di sep 18, 2007 8:34 pm

    Waar, wie is de berg?

    Waar kan ik afspraak maken en kost dat bij hem ook 50 euro?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di sep 18, 2007 8:36 pm

    Bruno is Den Berg ;)

    stuur hem maar een PB-tje.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di sep 18, 2007 8:37 pm

    Inderdaad, het halve forum, komt met z'n F naar de Berg :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten