HGF numero dos??
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    HGF numero dos??

    door Mans » vr sep 14, 2007 1:57 pm

    Vanmorgen met de F naar Niestcar in Heemskerk om naar de reden te laten zoeken van de hoge watertemperatuur in de file.
    Er wordt een te hoog co-gehalte gemeten in het koelsysteem.
    Hun gaan uit van een hgf.
    Er is geen waterverlies oliedrap enz. en ook de uitlezing gaf geen fouten vwb de censoren of fan.
    Dat een hoog co-gehalte een hgf aantoont kan ik nog begrijpen maar de combinatie van hoog koelwatertemperatuur (Alleen bij lang stationair laten draaien) en een hgf begrijp ik niet.

    Wilde rechterkant laten verhogen (niet vindbare lek) brak ook de nippel nogeens af.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » vr sep 14, 2007 2:04 pm

    weet je zeker dat je koelvloeistoftemperatuurmeter goed is en dat de koelfan inkomt als hij n tijdje stationaar loopt. fan komt eerder in dan dat je de temperatuurverhoging ziet in je dashboard.zekering onder de voorkap al gecontroleerd?
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » vr sep 14, 2007 2:12 pm

    Fredje schreefColonweet je zeker dat je koelvloeistoftemperatuurmeter goed is en dat de koelfan inkomt als hij n tijdje stationaar loopt. fan komt eerder in dan dat je de temperatuurverhoging ziet in je dashboard.zekering onder de voorkap al gecontroleerd?


    Dat is nu het punt, Niestcar zegt dat dat in orde is dus hun gaan uit van het co-gehalte. Maar ik begrijp niets van de combinatie temperatuur en hgf
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr sep 14, 2007 2:32 pm

    hebben ze je systeem ook afgeperst?
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » vr sep 14, 2007 2:37 pm

    Wat versta je onder een 'hoge watertemperatuur', ook mijn MGF heeft als het warm is en ik in de file sta een hogere watertemperatuur en ook mijn ventilator slaat aan.
    Maar goed, ik zie dit niet als een probleem, door de plaatsing van de motor in een F, heb je natuurlijk dat bij stilstaan de temperatuur redelijk snel oploopt, sneller dan bij een motor op de conventionele plek in het vooronder.

    Als je zeker wilt zijn of je wel of geen HGF hebt, kun je het beste je koelsysteem laten afpersen.
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » vr sep 14, 2007 2:38 pm

    Remieme schreefColonhebben ze je systeem ook afgeperst?


    Ik zat een heerlijk kop koffie te drinken toen ze met het nieuws kwamen (ik verwachtte dit niet) maar ik denk niet dat ze afgeperst hebben.
    Ze hebben volgens mij alleen het co-gehalte gemeten en hem aan de uitlezing gehangen.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » vr sep 14, 2007 2:45 pm

    sjolmers schreefColonWat versta je onder een 'hoge watertemperatuur', ook mijn MGF heeft als het warm is en ik in de file sta een hogere watertemperatuur en ook mijn ventilator slaat aan.
    Maar goed, ik zie dit niet als een probleem, door de plaatsing van de motor in een F, heb je natuurlijk dat bij stilstaan de temperatuur redelijk snel oploopt, sneller dan bij een motor op de conventionele plek in het vooronder.

    Als je zeker wilt zijn of je wel of geen HGF hebt, kun je het beste je koelsysteem laten afpersen.


    Het metertje staat normaal net iets onder het midden, bij het in de file staan liep het op tot bijna in het rood. Ik heb op dat moment niet afgewacht hoever hij dan wel zou stijgen en de verwarming op vol gezet wat tot daling leidde tot de normale stand.
    Als ik 5 a 10 minuten voor een geopende brug sta heb ik hetzelfde euvel.

    De engine-bay fan slaat altijd hoorbaar aan.
    De radiator-fan (als hij aanwezig is :wink: ) heb ik niet gecheckt.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr sep 14, 2007 4:40 pm

    het is niet normaal, dat je temperatuur zo snel stijgt. sta ook wel eens voor een brug te wachten en dat levert geen hogere koelwatertemperatuur op.

    er zal idd wel iets niet 100% zijn. maar denk niet dat een nieuwe koppakking de oplossing is.

    koelvloeistof tankje laten afpersen. als er drukverlies is, zou dat een HGF kunnen zijn. of natuurlijk elders een darmpje die niet goed meer afsluit :roll:

    probeer eens een andere garage voor dit geintje...
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » vr sep 14, 2007 5:12 pm

    ze kunnen ook de temperatuur van het koelwater meten(m.b.v thermometer in het koelwater), als de meter omhoog gaat, dan moet de temperatuur van het koelwater ook stijgen.dit hebben ze bij mij een keer gedaan om te kijken of thermostaat wel optijd openging. misschien is er alleen een slechte sensor de oorzaak
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » vr sep 14, 2007 6:51 pm

    ik gok op een defecte thermostaat die de koelfan aanstuurt.

    HGF lijkt mij sterk.
    2003 MG TF 160.
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » vr sep 14, 2007 6:57 pm

    Remieme schreefColonhet is niet normaal, dat je temperatuur zo snel stijgt. sta ook wel eens voor een brug te wachten en dat levert geen hogere koelwatertemperatuur op.

    er zal idd wel iets niet 100% zijn. maar denk niet dat een nieuwe koppakking de oplossing is.

    koelvloeistof tankje laten afpersen. als er drukverlies is, zou dat een HGF kunnen zijn. of natuurlijk elders een darmpje die niet goed meer afsluit :roll:

    probeer eens een andere garage voor dit geintje...


    Maar hoe verklaar je dan het co-gehalte in het koelwater?
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » vr sep 14, 2007 7:03 pm

    Remieme schreefColonhet is niet normaal, dat je temperatuur zo snel stijgt. sta ook wel eens voor een brug te wachten en dat levert geen hogere koelwatertemperatuur op.


    De voorbije autoschouwing heb ik de F meer dan 45 minuten onafgebroken laten draaien zonder enig probleem :!:
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » vr sep 14, 2007 7:04 pm

    Emile schreefColonik gok op een defecte thermostaat die de koelfan aanstuurt.

    HGF lijkt mij sterk.


    Dat de temperatuut stijgt en die na het wegrijden weer daalt naar normale waarden lijkt mij geen symptoom van een hgf maar hun conclusie is genomen na het meten van het co-gehalte en dat het een lichte beginnende lek is.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za sep 15, 2007 12:05 am

    Hoeveel kilometer zit er tussen numero Uno en numero Dos?
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » za sep 15, 2007 8:46 am

    Brooklands schreefColonHoeveel kilometer zit er tussen numero Uno en numero Dos?


    Plusminus 35000km
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten