BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Wieluitlijning
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Wieluitlijning

    door Kasper » za sep 01, 2007 9:48 pm

    Tja, zul je denken, daar hebben we het hier al meerdere malen over gehad.

    Het volgende doet zich voor:

    M'n F staat errug laag, zelfs voor een auto met lowering pins (in Italie zat ik bijna vast in een parkeergarage omdat de plaat onder de versnellingsbak aan de grond zat)

    door allerlij zaken heeft het zo'n 6000 kilometer geduurd voordat in na het plaatsen van de lowering pins de boel kon laten uitlijnen, voorbanden niet echt meer OK. Een beetje veel schuin afgesleten maar dat is niet zo erg, een paar duizend kilometer meer zouden zij bij volledig recht afsluiten maar net gehaald hebben.

    Een goed gesprek met de uitlijn specialist: "Kasper, waarom kun je alleen de toe in en Toe uit bij deze wagen instellen?" "Vaak kun je (porkie en B*W) veel meer instellen om verlagen echt optimaal te kunnen uitvoeren"

    Zoektocht op de verschillende MGF sites levert op:
    * Achterwielophanging kan instelbaar gemaakt worden
    * Voorwielophanging, nog niets voor in de markt

    Zonder al diegenen bang te willen maken die nu aan de group buy meedoen:

    1) Wat zijn de ervaringen van de mensen die al jaren met de lowering pins rijden?
    2) heeft iemand die instelbare geleidestangen voor achter?
    3) heeft iemand iets voor de voorwielen?

    Mijn uitlijner wil graag goed werk leveren, doen we dat aan een auto die serieus "X benen" heeft, moet ik (weer) een beetje hoger gaan staan of zijn er meer geavanceerde oplossingen nodig?

    (ik sta nu voor 0,8 toe out en wil eigenlijk naar full parallel rondom)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » zo sep 02, 2007 12:05 pm

    Bruuuuuunooooooo?!!!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo sep 02, 2007 12:13 pm

    Laat die mens slapen !!


    Misschien ook even de rijhoogte vermelden Kasper.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 02, 2007 12:23 pm

    Wakker en standby !


    Inderdaad, ik zou de wagen nog wat hoger zetten, tenkost van de hardheid (zeg maar nog harder). :?
    De achterwielen kunnen inderdaad instelbaar gemaakt worden, (te koop bij MS), maar veel te duur IMO.
    Met de voorwielen is er over het algemeen ook minder behoefte aan op een F, omdat daar de waarden meestal ok zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo sep 02, 2007 12:36 pm

    Ik schrok ook behoorlijk van de prijs die men vroeg voor twee trekstangen. Ook voor 'n Ollander is grofweg 400 euri voor twee stangetjes met bevestigingsogen en een stelmoer errug veel!

    Temeer daar er voor het vooronder geen oplossing is, daar waar vanouds de problemen zich het meest zichtbaar (bandenslijtage aan de binnenzijde) voordoen.

    Naast wat andere dringende werkzaamheden zullen we d'n F maar eens een stuk hoger gaan zetten :cry: Advieshoogte? (365 - 30 = 335 mm?)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo sep 02, 2007 12:41 pm

    jep, wagen iets hoger zetten en de achterwielen zullen beter binnen spec vallen.

    de lowering pins verlagen de wagen theoretisch 3 cm. dus van 36.8 naar 33.8cm.
    vindt het fijner rijden op 34.5cm. iets meer bodemspeling, het lijkt niet veel, maar is bij mij al net genoeg om geen drempels meer te schaven of schuin op te hoeven rijden.

    rijdt al zo'n 6.5 jaar met de lowering pins. bij 3 cm verlaagd ipv 2/2,5 cm veel meer slijtage aan de banden (schuin afslijten), doordat de wagen niet goed genoeg uitgelijnd kan worden.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Remieme, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 02, 2007 12:41 pm

    Kijk ook met hoeveel druk dat ongeveer op je F overeenkomt.
    Desnoods zak je maar af naar de Berg.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo sep 02, 2007 12:51 pm

    Gaan we doen, allereers echter wat andere zaken aan m'n onderstel goed krijgen, daar is een en ander niet optimaal momenteel. De oorzaak is mij geheel onduidelijk maar ik hoop dat met wat nieuwe stangen een en ander is op te lossen en dat ik geen nieuw subframe aan de voorzijde nodig heb.

    Om de een of andere reden heb ik een afwijkende wielbasis aan de linker en rechterzijde. (rechts iets korter). Dit duidt op een schade, die heeft de wagen voor 2000 gehad, en dat is goed opgelost. Het enige waar ik aan kan denken is dat ik tijdens de Kempenrit toch wat schade heb opgelopen :cry:

    (tijdens de Kempenrit ben ik door een andere auto van de weg af gedrukt waarbij m'n rechtervoorwiel van het wegdek geraakte en de auto op de bodem rustte)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

    door Christian » ma sep 03, 2007 8:13 am

    Ja dat was erg vervelend, ik zat toen in het rijtje achter je.

    de Mercedes A klasse is er ook niet ongeschonden uitgekomen, die heeft de hele berm schoongeschrapt met zijn bodem. :?
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten