Kabel gebroken om voorklep te openen.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Kabel gebroken om voorklep te openen.

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 7:02 pm

    Hoe kunnen we de voorklep openen van een F als blijkt dat de kabel is gebroken?
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » vr aug 24, 2007 7:53 pm

    Een koevoet 8) :lol:
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » vr aug 24, 2007 9:49 pm

    slijptol :lol: :lol:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 9:55 pm

    Fredje schreefColonslijptol :lol: :lol:


    Graag iets minder serieus allemaal. :x
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr aug 24, 2007 9:57 pm

    Brooklands schreefColon
    Fredje schreefColonslijptol :lol: :lol:


    Graag iets minder serieus allemaal. :x


    nog minder serieus :??

    Het betreft niet je eigen MG Ad?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 10:02 pm

    Remieme schreefColonHet betreft niet je eigen MG Ad?


    Nee, een kennis heeft dit probleem sinds vanmiddag. Ik heb wel iets gevonden op het forum maar de werkwijze is niet precies omschreven.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr aug 24, 2007 10:20 pm

    is het zeker dat de kabel gebroken is?
    had onlangs ook problemen met het openen van de voorklep. de kabel ontgrendelde de haak niet. maar door het gaas kon je wel zien, dat de kabel bewoog. De plaat waarin de klep zich vergrendeld bleek niet goed vast meer te zitten.

    als dat ook het geval is, kan je proberen om eerst de klep naar beneden te duwen. daarna met hendel ontgrendelen.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 10:29 pm

    Remieme schreefColonis het zeker dat de kabel gebroken is?


    Zeer waarschijnlijk wel want er was helemaal geen weerstand meer bij de hendel. Ik had inderdaad ook gelezen dat de kabel gespannen kan worden maar dat heeft bij een breuk weinig effect.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr aug 24, 2007 10:34 pm

    probeer eens bij de hendel hoe ver de kabel aangetrokken kan worden. >6 cm en de kabel zal idd gebroken zijn.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 10:37 pm

    Remieme schreefColonp>6 cm en de kabel zal idd gebroken zijn.


    inderdaad, kon de kabel er helemaal uittrekken. :shock:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr aug 24, 2007 11:00 pm

    dan wordt het al een stuk lastiger. je zou bij de hendel onder de voorklep moeten kunnen komen. maar dat is beslist niet eenvoudig.

    heb ff geen idee hoe daar te geraken en bumper demonteren zal niet gaan. een aantal bouten zitten onder de voorklep, waar je nu dus niet bij kunt :(
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 11:23 pm

    Remieme schreefColoneen aantal bouten zitten onder de voorklep, waar je nu dus niet bij kunt :(


    Dat had ik ook gezien. In het werkplaatshandboek demonteren ze de bumper maar in dit geval is demontage dus niet mogelijk.
    Maar ik heb hem maar even verwezen naar de technish adviseurs binnen de MGCC. Ik ben ook wel een beetje benieuwd wat hun advies zal zijn.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr aug 24, 2007 11:38 pm

    ben ik ook best benieuwd naar. heb zelf al ondervonden, dat het knap lastig is, als je de voorklep niet kunt openen. je hoeft er niet vaak te zijn, maar toch...

    op hoogte stellen, reservewiel, lampen vervangen, accu, vloeistoffen zijn toch items die je graag wilt kunnen bereiken.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 24, 2007 11:51 pm

    Remieme schreefColonje hoeft er niet vaak te zijn, maar toch...


    Ik heb laatst een handig koelboxje gekocht. Die wil ik in het vooronder plaatsen. Ik had het idee om de koelbox in en uit te schakelen met de knop van de achterruitverwarming. Het is dan wel jammer als de pils koud is en je kunt er niet bij komen. :shock:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za aug 25, 2007 12:14 am

    Kan je dat niet doen via de grille of tussen de opening bumper-radiateur ?

    Volgens mij is het mogelijk al is het zeker niet gemakkelijk.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten