BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Afwijking kilometer teller
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

Afwijking kilometer teller

door lein » vr aug 17, 2007 9:40 pm

Ik wist dat de kilometerteller behoorlijk hoort te trillen bij lagere snelheden. Maar onlangs heb ik een tomtom go in de auto geinstalleerd en kwam tot de conclusie dat wanneer de auto over de 100km/h gaat er een afwijking van ongeveer 10km/h ontstaat.

Sterker zelfs, op gegeven moment reed mijn vriend (volgens de kilometer teller) 210km/h, dat is volgens de specificaties 17km/h sneller dan de auto kan (al voelt het veel sneller aan met het dak open, raampjes open en het windscherm omlaag :lol: ).

Om een lang verhaal kort te maken (wat eigenlijk niet meer kan), hebben jullie hier ook last van? en kan dit verholpen worden?
    Ik rij het grootste gedeelte boven de 100km/h en dat zou betekenen dat mijn teller 10% teveel gereden kilometers aangeeft :cry:

Groetjes,

Lein
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr aug 17, 2007 10:15 pm

last niet, maar heb dezelfde afwijking.

overigens hebben de meeste merken deze afwijking hoor.
    hoewel renault aardig correct de snelheid geeft.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Re: Afwijking kilometer teller

door Demor » vr aug 17, 2007 10:57 pm

lein schreefColon...een lang verhaal kort te maken (wat eigenlijk niet meer kan), hebben jullie hier ook last van? en kan dit verholpen worden?

Banden oppompen?........... :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

Re: Afwijking kilometer teller

door lein » za aug 18, 2007 12:18 am

Demor schreefColon
    lein schreefColon...een lang verhaal kort te maken (wat eigenlijk niet meer kan), hebben jullie hier ook last van? en kan dit verholpen worden?

Banden oppompen?........... :wink:

:D Ze staan nu zelfs op 2,2 voor en 2,4 achter in verband met een volbeladen auto (oftewel heel het kofferbakje zit vol). Maar wel bedankt voor je tip :wink:
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » za aug 18, 2007 12:31 am

Et klopt inderdaad. er zit een fixse afwijking op.. hoe harder je rijd. hoe groter de afwijking.. laatst op de teller 190 gereden.. volgens de Tom tom.
    176 km!!!

dat is een afwijking van 14!!! Km per uur
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za aug 18, 2007 1:08 am

Vrijwel alle auto's hebben hier last van, niets om je zorgen over te maken.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » zo aug 19, 2007 7:26 pm

Tijperende is wel:

Snelheidsmeter wijkt inderdaad redelijk veel af.

In mijn F zit tevens een snelheidsmeter zoals in een fiets. Deze staat ca 3% boven de GPS snelheid en wijst dus minder aan dan de snelheidsmeter in de auto. Echter voor de gereden afstand (nu met een grooooote testrit in Italie aan het testen :lol: ) blijk dat de auto minder kilometers telt dan die andere teller. Ik denk dus dat er een gescheiden sijsteem in de autoteller zit en dat je schade dus wel meevalt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • sindram
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON do jul 14, 2005 1:03 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

door sindram » ma aug 27, 2007 4:30 pm

Ik ben drie weken geleden geflitst tussen Dijon en Lyon op de tolweg, 160 op de teller en 144 op mijn navigatiesysteem.. Hopelijk houdt de Franse Koos Spee de snelheid van mijn navigitiesysteem aan :wink:
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

door Christian » ma aug 27, 2007 4:59 pm

Ook de TomToms zijn niet nauwkeurig en geven in de praktijk vaak zelfs iets te weining aan. Collega van mij reed pas 80 op de TomTom door een traject controle en kreeg een bekeuring thuis voor 7 kilometer per uur te hard. Ik had het zelfde enkele weken geleden bij Arnhem (traject controle) 9 kilometer te hard :cry: dat was ook weer 17 euro lichter :D
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1