BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Hifi
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Hifi

    door kristofke007 » wo jul 11, 2007 10:41 am

    Hey,

    Ik wil graag de Hifi-set in mijn MGF een beetje 'upgraden' naar hogere kwaliteitsnormen. Ik zag dat er hier mensen zijn die dat nog gedaan hebben, daarom graag jullie advies.
    Ik zag iemand die zeer tevreden was over een Focal-setje.. maar waar haal je zo een setje vandaag aangezien er zo goed als geen dealers te vinden zijn?? Iemand ervaring met andere setjes? Welke amp gebruik je daarop?

    Het gaat dan ook over een 2weg setje en in mijn MGF is er geen tweeter opening voorzien? Kan ik gewoon een extra opening maken in de deur hiervoor (Roostertje??) of beter 2 nieuwe deurbekledingen zoeken waar reeds een opening in voorzien is (Y2k model). En waar haal je dan die deurbekledingen vandaan?? Liefst zou ik geen wijzigingen doen aan de bestaande bekleding om steeds terug te kunnen gaan naar de "originele staat" van mijn MGFje?

    Jullie adviezen zijn welkom ;-)

    Tnx,
    Kristof
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo jul 11, 2007 10:44 am

    e-bay en de links op mgf.be zouden je al aardig op weg moeten kunnen helpen bij het vinden van een MKII deurpaneel, anders kan je ook een zoekertje zetten hier bij 'gevraagd', misschien heeft de een of ander nog wel wat liggen, ik weet van een groot MG depot in Waasmunster en een tweede ergens op een berg.....
  • kristofke007
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON za jun 16, 2007 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door kristofke007 » wo jul 11, 2007 12:28 pm

    Ikzelf ben van Dendermonde, dus dat is helemaal niet ver van Waasmunster. Kan je me evt de gegevens effe doorgeven, kan ik es horen of zij iets hebben kwa deurpanelen.

    Tnx,
    K
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo jul 11, 2007 5:56 pm

    Morgen ga ik velgen ophalen die uit het MG depot uit Waasmunster komen. :D
    Je kunt dan het beste een pb naar ErikB sturen. Misschien heeft hij 'toevallig' nog iets in de kast liggen. :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 12, 2007 10:49 am

    :lol: :lol:

    Ik denk dat MGF_TV een :wink: vergeten te plaatsen is achter z'n posting.

    'k Heb wel wat liggen, maar geen deurpanelen, maar ..... de tweeters zitten origineel bij de Mk2 niet op een Mk2 specifieke plaats. Ik probeer duidelijker te zijn: het middenste stuk van een deurpaneel is typisch Mk2, maar de speaker zit in het deel er rond.

    Wat ik bvb. gedaan heb is een gat gemaakt in m'n orginele deurpanelen en er een BRM grilletje in gezet dat ik hier heb afgeprutst.

    Afbeelding
    Die dingen vallen trouwens heel goed mee wat betreft de prijs

    Indezelfde stijl zijn eveneens de grotere grill's te bkomen, maar die zijn wel verschrikkelijk duur. Het staat wel mooi vind ik.

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do jul 12, 2007 11:14 am

    ik heb nog zo 2 grilletjes liggen. En niet gebruikte MGR tweeter!
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » do jul 12, 2007 12:21 pm

    Een goeie tip is om je deur te bewerken met Dynamat!!
    Ik heb het ook gedaan en het is me erg erg bevallen..

    Ik heb dan een MK1. maar ik heb de tweeters gewoon bij het raam in de hoek zitten.. vind ik ook mooier qua geluid uit de zijkant.. Omdat alle hoge tonen van voren komen heb je het gevoel alsof je b.v voor je stereo set zit.. en niet dat het geluid van de zijkanten komt..

    De tweeters onder je raam plaatsen klinkt erg goed..
    Er is btw ook genoeg ruimte onder de passagiers stoel om een klein versterkertje van audivision te plaatsen. heb ik ook gedaan.

    Kijk anders even bij mijn project: Project : Videomike] Plaatsing nieuwe geluidsinstallatie.
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do jul 12, 2007 12:23 pm

    ik heb lange tijd rondgereden met tweeters (infinity) tegen de A-stijl, in de hoek bovenaan. Geeft inderdaad meer het stereogevoel. Maar estetisch vond ik het maar niks
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten