autokeuring
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

autokeuring

door Luc » vr jul 06, 2007 8:27 am

Yep,.... net terug van de keuring enne..... een groene kaart.

Wel een opmerking over de beginnende bandenslijtage, ik zal dus maar eens het forum afsnorren opzoek naar de beste keuze.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

door bakel » vr jul 06, 2007 12:27 pm

Toyo Proxes TR 1 :roll:
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr jul 06, 2007 12:38 pm

Goodyear Eagle F1 GS-D3 :roll:

:wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jul 06, 2007 1:13 pm

Bridgestone Potenza Pole Position S-03 :wink:

en natuurlijk de Toyo's of de GY Eagle F1's.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr jul 06, 2007 1:16 pm

Lijkt mij voor Luc niet zo'n moeilijke vraag, afwijken van de Eagle's is consessies doen aan de originaliteit

:wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jul 06, 2007 1:19 pm

Sinds wanneer houdt Luc z'n auto origineel ?
    Ik weet alvast 1 modificatie die hij heeft....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » vr jul 06, 2007 3:21 pm

ErikB schreefColonSinds wanneer houdt Luc z'n auto origineel ?
    Ik weet alvast 1 modificatie die hij heeft....

help mij :|
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

Remschijven en blokken

door Rick » vr jul 06, 2007 5:27 pm

Heb net mijn F opgehaald van de garage en hij is afgekeurd. :cry:
    Reden de remschijven en blokken zijn niet goed meer/op.
    - Is het verstandiger om het originele schijven en blokken erop te plaatsen of zijn er ook betere aftermarket setjes.
    - Ik heb wel iets gelezen over AP's maar die passen dan weer niet onder 15 inch velgen klopt dit?
    - Zit er ook veel verschil in remblokken?

Oh ja, ik heb trouwens ook een nieuwe handremkabel nodig die zat vastgeroest. (volgens mij)
    Is dit iets wat vaker voorkomt?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr jul 06, 2007 6:18 pm

Er zijn verschillende aftermarket remschijven beschikbaar in 280mm, maar op jou 15 inch velgen passen die niet. Je zult dan moeten upgraden naar 15 inch Square Spoke´s, 15 inch VVC velgen, of 16 inch velgen. Wil je AP´s plaatsen moet je de Trophy of de TF160 (Eleven Spoke's) velgen monteren, op andere velgen gaan deze niet passen. Er zijn wel 240mm aftermarket remschijven, maar of deze veel voordelen bieden weet ik niet.

In remblokken ben ik niet zo goed thuis. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    CONTACTCOLON

door Rick » vr jul 06, 2007 6:34 pm

Zat net op ebay even te kijken en toen zag ik de prijs van de AP's. Dus die laat ik maar even aan mij voorbij gaan. Ik heb net even geinformeerd naar de prijzen van remschijven en blokken en dat viel me niet tegen. Kan iemand mij wat meer over EBC remblokken vertellen. Ik zag op ebay 3 soorten: black, green en red. Wat is het verschil hiertussen?

Ik kan van ErikB een zwart setje TF160 velgen overnemen. Die wil ik heel graag hebben. Dus ik zit nog erg te twijfelen wat ik doe wat betreft de remschijven en blokken. :?
    De remschijven en blokken zou ik altijd later nog een keer kunnen upgraden. Hoe lang gaan remschijven eigenlijk mee?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr jul 06, 2007 8:35 pm

Rick schreefColonZat net op ebay even te kijken en toen zag ik de prijs van de AP's. Dus die laat ik maar even aan mij voorbij gaan.

Die zijn voor een betere remwerking ook niet per definitie nodig.

Rick schreefColonIk heb net even geinformeerd naar de prijzen van remschijven en blokken en dat viel me niet tegen. Kan iemand mij wat meer over EBC remblokken vertellen. Ik zag op ebay 3 soorten: black, green en red. Wat is het verschil hiertussen?

Black en Red zijn voor op het circuit. deze doen er te lang over om warm te worden. Green was vroeger voor op de openbare weg, goede remwerking maar er moest even opgewarmd worden en bij regen minder dan de originele blokken. Nu schijnen ze meer en meer op normale blokken te lijken waarbij het voordeel is dat het stof beter van de wielen te verwijderen is.

Rick schreefColonIk kan van ErikB een zwart setje TF160 velgen overnemen. Die wil ik heel graag hebben. Dus ik zit nog erg te twijfelen wat ik doe wat betreft de remschijven en blokken. :?

dat geeft dus ruimte om te spelen met de schijven.

Rick schreefColonDe remschijven en blokken zou ik altijd later nog een keer kunnen upgraden. Hoe lang gaan remschijven eigenlijk mee?
    Hoe hard rem je? :wink:
    Voor de schijven ga van een ton uit, als je er goed mee om gaat (geen kromme schijven; R75 165.000km)
    Blokken 40-60kkm.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    CONTACTCOLON

door Rick » vr jul 06, 2007 8:50 pm

Kasper bedankt voor de informatie.
    Ik bestel toch de originele blokken en remschijven en om het af te maken zwarte TF160 velgen. :twisted:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jul 06, 2007 9:16 pm

Kasper schreefColon
    Rick schreefColonZat net op ebay even te kijken en toen zag ik de prijs van de AP's. Dus die laat ik maar even aan mij voorbij gaan.

Die zijn voor een betere remwerking ook niet per definitie nodig.

Kasper wat bedoel je hiermee, AP's zijn echt wel met glans superieur aan alle andere verkrijgbare remmerij voor een F/TF, maar inderdaad, t'prijskaartje liegt er niet om.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jul 06, 2007 9:33 pm

Niet iedereen is daarvan overtuigd dat een setje AP's voor straatgebruik zoveel beter rijdt dan een setje 280mm's met de juiste Mintex blokken.

'k Heb onlangs ook gelezen....

voor track abuse zou het wel sterk aanbevolen zijn, maar anders ben je ook goed met de 280mm's.

Nogmaals.... niet mijn idee, maar iets dat ik onlangs gelezen heb en waar ik ook van stond te kijken.

PS. mijn AP's remmen voor geen meter, maar 'k heb ook geen last van remstof op de mooi rode AP's :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jul 06, 2007 9:46 pm

Wel dan kan ik deze stelling ontkrachten want ik heb alle remmerij reeds op mijn F gehad, en kan dus het vergelijk perfect maken. 280'ers zijn een ongeloofelijke verbetering t.o.v. de 240 mm remmerij, maar het verschil tussen 320ers t.o.v. 280ers is even groot.
    De AP's zijn dus wel degelijk een enorme verbetering. Gewoon het pedaal gevoel alleen al, zegt genoeg. Als je daarenboven nog eens Mintexen steekt in de AP klauwen, is het alsof je een anker uitgooid, en alles stil staat behalve je gezicht. Nu lijkt me dit op zich ook alleen maar logisch. Hoe groter de schijven, hoe verder je uit het middelpunt van het wiel remt, hoe meer oppervlakte je remt, en dan nog eens een 4 pod caliper tegen een zwevende klauw.....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer