MGF Trophy
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

MGF Trophy

door bakel » wo jul 04, 2007 12:38 pm

Even een vraagje over onderhoud van een MGF Trophy.. Krijgen deze ook rond de 80.000 KM een HGF? Of was het bij deze type het probleem al opgelost?

En wat zou de gemiddelde prijs zijn in Nederland? Want ik zie er namelijk maar 1 te koop staan.
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

Re: MGF Trophy

door MGF » wo jul 04, 2007 1:17 pm

Hoe kom je er bij dat een MGF rond de 80000 km een HGF krijgt? De kilometerstand waarbij een MGF een HGF krijgt is heel verschillend en er is eigenlijk geen peil op te trekken.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » wo jul 04, 2007 3:19 pm

Ahh, bedoelde de distrubutie riem! :roll:, maar wat ik dus bedoel, is er met een Trophy even veel kans op een HGF als bij een gewone F?
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jul 04, 2007 4:02 pm

Jep maakt m.i. niets uit.

trophies zijn zeldzaam, dandaar dat er niet zoveel te koop zijn. De Trophy is als een "editie" uitvoering op de markt gezet. Dit topmodel had een prijsstelling die ervoor zorgde dat niet iedereen rijendik bij de dealer stond om deze uitvoering aan te schaffen. Al is de meerwaarde tov de vvc zeker niet gering (o.a. +15Pkm, andere onderstel afstemming, andere remmen, spoiler voor en achter, speciale kleuren)

Bij vrijwel iedere motor met distributieriem moet bij 80 kkm of minder de riem vervangen worden. Het betreft een versterkte getande riem, het rubber hiervan slijt nu eenmaal en is aan veroudering onderhevig. dus 80kkm of 6 jaar.
    De MGF is niet meer of minder gevoelig als andere autos voor een breuk van deze riem.

(zelf laat ik de riem op 110.000 km vervangen, dat is dan 60.000 km na de vorige vervanging.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » do jul 05, 2007 12:36 pm

Oke Kasper, bedankt voor je antwoord.

Klopt het ook dat er een andere uitlaatsysteem opzit, of zijn het alleen andere sierstukjes? En hoe hoog zal de waarde van de auto zijn, ± 15K?
    MGF VVC Nightfire

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do jul 05, 2007 12:39 pm

Trophy heeft twee mogelijke uitlaten:
    1 traditionele F uitlaat
    2 TF uitlaat, met stuurklep.

Maar zover ik weet geen extra geluid zoals bij aftermarkt units
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » do jul 05, 2007 12:44 pm

Oke, de meeste die ik zie dan hebben een TF uitlaat (dikke ronde eindstukken). Die 15 Pk meer ten opzichte van de VVC, hebben ze dat motorisch gedaan, of gewoon door een K&N filter?
    MGF VVC Nightfire

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jul 05, 2007 12:48 pm

dat is echt wel motorisch.. dat lukt je echt niet met een ander filter..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » do jul 05, 2007 12:49 pm

Oke, mooi :D
    MGF VVC Nightfire

• MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » do jul 05, 2007 12:51 pm

bakel schreefColonOke, de meeste die ik zie dan hebben een TF uitlaat (dikke ronde eindstukken). Die 15 Pk meer ten opzichte van de VVC, hebben ze dat motorisch gedaan, of gewoon door een K&N filter?

Een K&N filter heeft nooit af-fabriek in een MGF gezeten. De uitlaat met de ronde sierstukken was standaard op de Trophy, dus die hebben ze allemaal. :)
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do jul 05, 2007 1:15 pm

zo zie je dat de trophy eigenlijk een behoorlijk andere auto is dan de gewone vvc.

Ik denk dat ik niet de enige ben die zal zeggen dat de Trophy de MGF is die het hoogst op het verlanglijstje staat.

(ik zal er m'n huidige F echter nooit voor van de hand doen)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » do jul 05, 2007 1:41 pm

Kasper schreefColonzo zie je dat de trophy eigenlijk een behoorlijk andere auto is dan de gewone vvc.

Ik denk dat ik niet de enige ben die zal zeggen dat de Trophy de MGF is die het hoogst op het verlanglijstje staat.

(ik zal er m'n huidige F echter nooit voor van de hand doen)

Kwa techniek en uiterlijk wel, maar het interieur vind ik wel wat jammer.
    Laatst bijgewerkt door 2 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.

ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do jul 05, 2007 1:45 pm

Bij een Trophy is dat van ondergeschikt belang :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » do jul 05, 2007 4:56 pm

Vindt het ook zeker een mooie auto, denk wel dat de gele sportiever oogt als de blauwe, want bij geel komt het zwart van de lampen, softtop etc. mooier op uit.

Maja vandaar dat er zowat geen te koop staan in NL.
    MGF VVC Nightfire

• Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » do jul 05, 2007 5:39 pm

Volgens mij zijn er ook maar 55 in Nederland afgeleverd.
    Je kan ook een nieuwe kopen bij Roelofs in Utrecht. Voor net geen 40.000 euri.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014