door Bruce » di jul 03, 2007 9:12 am
Even recapituleren,
Er zit geen witte ( op mayonaise lijkende) aanslag aan de binnenkant van het tankje en er drijft ook geen olie film op? Er zit eveneens geen aanslag aan de olie pijlstok? Het koelvloeistof niveau daalt niet in zo verre dat je hem steeds moet bijvullen?
Er zit al een nieuwe dop op en de radiator ventilator slaat gewoon aan.
Ik geloof dan toch niet dat het een HGF is… maar ja wat wel?
Lucht in het systeem zou inderdaad kunnen, maar dan zou er of ergens een lek moeten zitten of er is onderhoud aan het koelsysteem gepleegd.
Drie dingen die je misschien nog kunt proberen,
1) Zet de kachel op zijn heetst en op standje 4, draai de dop van het koelvloeistof tankje af en laat hem zo (bij stationair toerental) warm draaien tot de olie 90 graden is (kan wel 15 minuten ofzo duren) Dit geeft lucht eventueel de kans om eruit te circuleren.
2) En dit kan eventueel in combinatie met punt 1, leg voor en achter oude kranten op de grond, en check deze na enige tijd op natte plekken. Lekjes kunnen heel klein zijn, waardoor ze bijna niet opvallen. Ik had dit probleem ook met een lek in mijn radiator, lek was zo klein dan je de druppels niet zag vallen.
3) Optie 3 laat het systeem bij de garage onder druk zetten en controleren op lekkage.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping