BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
motor stottert even na het loslaten van de gaspedaal
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    motor stottert even na het loslaten van de gaspedaal

    door andries » ma jul 02, 2007 12:47 pm

    zodra ik onder het rijden het gas loslaat, stottert de motor even
    wanneer ik weer gas geef, stottert het ook weer heel even
    ik moet wel zeggen dat het in de 5e versnelling in wat mindere mate voorkomt.

    afgelopen zaterdag de verdelerkap en het rotorarmpje vervangen, omdat ik in dit forum tegen ben gekomen, dat het eventueel ook daaraan kan liggen.

    het heeft niet geholpen helaas.
    bougies zijn volgens mij nog goed, is pas 20000 mee gereden en ik heb begrepen dat platinum bougies een stuk langer mee gaan.

    heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleempje kan verhelpen en waaraan het nog meer kan liggen?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jul 02, 2007 1:29 pm

    Andries,

    Weet je zeker dat de vorige eigenaar platinum bougies heeft teruggeplaatst?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » ma jul 02, 2007 3:03 pm

    Kasper schreefColonAndries,

    Weet je zeker dat de vorige eigenaar platinum bougies heeft teruggeplaatst?


    hoi Kasper,

    ik heb ze niet eruit gehaald, maar bij de laatste grote onderhoudsbeurt van de vorige eigenaar, zijn bij de kilometerstand 56.000, de bougies vervangen.
    het merk is van ngk, type 3546
    ze waren vrij prijzig in ieder geval, 24 euro pers stuk, dus ga ik er van uit, dat het om platinum bougies gaat

    maar duidt dit probleempje dan op oude bougies?
    de kmst. is nu 82000, 26.000 is niet echt veel als ze nu al aan vervanging toe zijn
    Laatst bijgewerkt door 1 op andries, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jul 02, 2007 7:25 pm

    zou nieuwe magnecor bougiekabels steken. std. kabels gaan door de hoge temp in het motorcompartiment circa 90.000 km mee.

    andere mogelijkheid zou je bobine kunnen zijn. Daphne had dit onlangs ook nog. zelfde symptomen.
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » ma jul 02, 2007 7:41 pm

    Remieme schreefColonzou nieuwe magnecor bougiekabels steken. std. kabels gaan door de hoge temp in het motorcompartiment circa 90.000 km mee.

    andere mogelijkheid zou je bobine kunnen zijn. Daphne had dit onlangs ook nog. zelfde symptomen.


    bobine?
    ik dacht dat alleen de vvc uitgerust is met bobines, maar ik kan me vergissen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 02, 2007 10:06 pm

    Iedere wagen heeft een bobine. Een MPi heeft er 1 met een verdeelkap, de VVC heeft 2 dubbel uitgevoerde wat het mechanische deel overbodig maakt (dus slijtvaster en minder storings gevoelig)

    Ik zou de bougies checken, die moeten een bruine (koffie met melk) kleur hebben. Wellicht is er 1 niet 100% meer. Ook even de afstand van de electrode opnieuw afstellen.

    Bied dat geen oplossing deed ik de verdeelkap vervangen en daarna ook de bougikabels. Misschien is een t4 uitlezing beter omdat er gewoon een sensor stuk is.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » ma jul 02, 2007 10:37 pm

    Sander schreefColonIedere wagen heeft een bobine. Een MPi heeft er 1 met een verdeelkap, de VVC heeft 2 dubbel uitgevoerde wat het mechanische deel overbodig maakt (dus slijtvaster en minder storings gevoelig)

    Ik zou de bougies checken, die moeten een bruine (koffie met melk) kleur hebben. Wellicht is er 1 niet 100% meer. Ook even de afstand van de electrode opnieuw afstellen.

    Bied dat geen oplossing deed ik de verdeelkap vervangen en daarna ook de bougikabels. Misschien is een t4 uitlezing beter omdat er gewoon een sensor stuk is.


    ok, bedankt voor de duidelijke uitleg!
    verdelerkap en rotorarm is inmiddels vervangen.
    was van plan om de bougies te checken, ik was alleen niet in het bezit van een deugdelijke bougie-sleutel.
    daar de bougies behoorlijk verzonken geplaatst zijn nl.

    heb ik weer een klusje, wanneer dat snertweer eindelijk es ophoudt!
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » di jul 03, 2007 12:19 pm

    Sander schreefColonMisschien is een t4 uitlezing beter omdat er gewoon een sensor stuk is.


    Waar kan ik een T4 uitlezing laten doen in de omgeving Arnhem/Nijmegen of eigenlijk in de buurt daarvan?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di jul 03, 2007 12:52 pm

    Misschien bij Autoservicepunt BV in Nijmegen. Daar zat eerst Beer (rover/mg dealer), nu zit daar Vaartland. Achter Vaartland is de werkplaats. Het telefoonnummer is 024-3787211
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » di jul 03, 2007 6:24 pm

    Rick schreefColonMisschien bij Autoservicepunt BV in Nijmegen. Daar zat eerst Beer (rover/mg dealer), nu zit daar Vaartland. Achter Vaartland is de werkplaats. Het telefoonnummer is 024-3787211


    hey Rick,

    bedankt joh, ga ze morgen gelijk bellen!
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten