








Bruno schreefColonNope, Niet aansluiten via de resonatiekamer, die je overigens moet laten zitten, om de reden die Jupilerman aangaf. Echter, als je hem aansluit via de resonatiekamer (voor zover je over aansluiten kan spreken bij een free air filter) , kan je bijna evengoed hem, free air in de enginebay laten zuigen. De resonantiebox, sluit immers aan op een flexibele darm die uitmondt achter de motor in de enginebay. De zijluchtinlaten geven niet genoeg lucht voor een free air filter, wel voor een gesloten filter. Deze laatste zuigt, terwijl een free air zijn lucht geforceerd moet krijgen via luchttoevoerbuizen á la K&N 57i. De beste plaats voor zo'n buizen is dus onder de wagen. Vraag is of die wel zijn bijgeleverd bij een Green filter ? Zo niet, wederom een reden om voor de K&N te kiezen t.o.v. de Green. :?


Jupilerman schreefColonGewoon laten zitten. Hij gaat er enkel uit als je het subframe losmaakt. En dan nog, als hij weg is, komt er veel vuil in het motorkompartiment. Mooi zo laten dus.

Striker schreefColonHet luchtfilter nooit direct op de gasklep monteren.
Metingen hebben aangetoond dat aansluiting direct op de gasklep vermogensverlies geeft, waarschijnlijk veroorzaakt door turbulentie.

Bruno schreefColonMaar waarom wil je de resonatiebox mee inschakelen in de aanzuig van lucht. Steek toch gewoon een pijp onder de auto, die je een knik onder de wagen (naar voor gericht) geeft en een knik in de enginbe bay, gericht naar de filter toe, zodat de filter koude lucht krijgt van onder de auto.
In deze opzet is de resonatiebox, alleen maar een restrictie. Laat hem gewoon zitten en gebruik hem niet. Dat is de beste oplossing.
Post zeker een foto als je klaar bent.

Bruno schreefColonStriker schreefColonHet luchtfilter nooit direct op de gasklep monteren.
Metingen hebben aangetoond dat aansluiting direct op de gasklep vermogensverlies geeft, waarschijnlijk veroorzaakt door turbulentie.
Ik ga er vanuit, dat dit inderdaad zoiezo al niet de bedoeling was en dat dit tussenstuk voorzien is bij de Green zoals bij de K&N.
Ik zou de juiste lengte van de buis eens moeten opmeten, die ken ik immers niet vanbuiten.

Bruno schreefColonMaar waarom wil je de resonatiebox mee inschakelen in de aanzuig van lucht. Steek toch gewoon een pijp onder de auto, die je een knik onder de wagen (naar voor gericht) geeft en een knik in de enginbe bay, gericht naar de filter toe, zodat de filter koude lucht krijgt van onder de auto.
In deze opzet is de resonatiebox, alleen maar een restrictie. Laat hem gewoon zitten en gebruik hem niet. Dat is de beste oplossing.
Post zeker een foto als je klaar bent.




Bruno schreefColonTja, hij is zo lang, dat er al niet veel buis meer tussen filter en TTB bij kan.
Hij ziet er best mooi uit, maar ik hoop voor je dat deze modificatie je geen negatievere powercurve oplevert.
Ach de sound heb je in ieder geval al. De aanzuigbuis ziet me er wel goed bevestigd uit, zoals het ook bij een K&N57i gedaan wordt.
Misschien kan je eens een uitstapje mee doen naar de dyno in het najaar met mgf.be, dan heb je zekerheid. Let wel, vermogenswinst is bijna niet voelbaar onder 10 pk winst. T'zit meestal tss. de oren. :cry:
T'ziet er in ieder geval wel netjes uit :thumbsup:


Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.