BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Iemand ervaring met kleurwas
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

Iemand ervaring met kleurwas

door Christian » do jun 14, 2007 12:02 pm

Mijn mooie MGF (donkerblauw metallic) heeft nogal wat krasjes, nu wil ik wel dat hij er straks met de Kempenrit mooi bij staat 8) , nu wordt er beweerd dat kleurwas de krasjes wel verdoezeld. wie weet het?
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jun 14, 2007 12:26 pm

inderdaad is verdoezelen het juiste woord, ze zijn er nog wel degelijk en echt onzichtbaar maken, dat lukt niet. Tenzij je wilt polijsten....

Groot voordeel van gekleurde was is, dat je geen lelijke witte randjes krijgt tussen de naden. zoals bij het aanbrengen van teveel witte was, nogal snel wil gebeuren.

Een echte poetsexpert moet je mij zeker niet noemen, er zijn er een aantal op dit forum die een training bij Meguiars hebben gevolgd, wacht hun reactie even af voor een goede werkwijze met een, volgens de gebruikers, erg goed product
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jun 14, 2007 4:59 pm

De kleurwas is een hoop gebakken lucht.
    Ten eerste is de kleur uiteraard nooit juist, ten tweede, verdwijnt het gewoon na een tijdje (vrij snel zelfs), t'is immers geen verf he.
    M.a.w. niks waard IMO.
    Krassen die niet tot op de grondverf gaan, kan je perfect wegpolieren.
    Eerst een P2000, daarna een abrasive machinaal, daarna een compound machinaal en tenslotte afwerken met een polish, eventueel handmatig.
    Door deze handeling, verklein je de krassen steeds, waardoor ze uiteinelijk niet meer zichtbaar zijn. Dit is de procedure die een carrossier doorloopt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

door Christian » ma jun 18, 2007 10:47 am

:? dat is nogal wat, ik heb gehoord van een heel goed poetsbedrijf in Zoetermeer, volgens mij doorlopen zij ong. dezelfde procedure en kan ik ook evt steenslag laten chippen. 8) dan moet het denk ik toch wel goed zijn
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1