Katalysator
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

Katalysator

door Thomas » zo jun 03, 2007 4:04 pm

De 3 bouten waar de kat per kant mee vast gezet wordt, zijn dit vaste of losse bouten.
    Ik wil op korte termijn de milltek gaan plaatsen.
    De verbindingsbouten (en moeren) zijn dusdanig slecht dat deze het op zeker niet
    gaan overleven.

Vraag. Zijn deze vervangbaar? Met andere woorden zijn ze gepuntlast of gegoten of los.

Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

door marcelvvc » zo jun 03, 2007 4:13 pm

Deze zitten eringeperst,ik kreeg ze bij mij onmogelijk eruitgeslagen.
    heb ze eruitgeboord en naderhand gewoon de by-pass met andere bouten en moeren vastgezet.
    De bouten zijn trouwens niet van al te goede kwaliteit.
    toen ik bij mij de kat eronderuit wilde halen heb ik 4 van de 6 bouten gewoon overgedraaid.
    Is wel zo makkelijk,hoef je tenminste ze niet over te flexen :D
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » zo jun 03, 2007 6:32 pm

Ook bij mij was dit een helse klus. Enkel eruit gekregen door warm (heet) te maken.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » zo jun 03, 2007 7:15 pm

Ik heb toevallig mijn Cat er gister onder gezet voor de APK morgen..
    Mijn Cat zat nog vast aan de (oude) uitlaat (bij nader inzien had ik hem daar gewoon aan moeten laten zitten en het geheel plaatsen).

Ik heb de bouten (door roest niet meer als zodanig herkenbaar) doorgezaagd, Cat eraf, uiteinden netjes gevijld en vervolgens de bouten uitgeboord, Phoenix onder de auto uit, daarna pon ik bij de pijp, die eraf, cat er weer onder, Phoenix op zijn plek.. echt een hele klus.

Maar hij klinkt een stuk minder stoer dus volgend weekend doe ik de pijp echt weer terug... :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » zo jun 03, 2007 7:21 pm

Ik heb ze destijds vervangen door de inox bouten, wat je een hoop werk bespaart voor de volgende keer.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » zo jun 03, 2007 11:29 pm

niet geheel duidelijk voor me. Je hebt de F gekeurd met de Phoenix of de std uitlaat.

Ben nl wel benieuwd of hij goedgekeurd wordt met de phoenix eronder :)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma jun 04, 2007 7:38 am

Remieme schreefColonniet geheel duidelijk voor me. Je hebt de F gekeurd met de Phoenix of de std uitlaat.

Ben nl wel benieuwd of hij goedgekeurd wordt met de phoenix eronder :)

Phoenix zit er nog onder, ik heb dus alleen de pijp vervangen voor de cat.
    Voor zover mij bekend wordt de F gewoon goedgekeurd met de Phoenix..
    Vanmiddag weten we meer.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » ma jun 04, 2007 10:51 am

hoop van wel, anders ga ik problemen krijgen volgend jaar.

Heb mijn std uitlaat op de scrap gegooit :P
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma jun 04, 2007 12:27 pm

Hoezo zou de auto niet door de keuring komen met die uitlaat? Zonder kat is het volgens mij wel een ander verhaal...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma jun 04, 2007 12:38 pm

Zonder Cat hangt het erom toch?
    Sommige F-jes halen het met een de-cat pijp? maar dan moet ie wel goed warm gereden zijn?

Toch.. ik herinner me dat Adrian hem er bijvoorbeeld niet over heeft gezet voor de MOT.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jun 04, 2007 1:15 pm

In België zal het normaal gezien niet lukken met Milltek of Phoenix....

Echt een aanrader zijn de cat-saver nuts van Mike Satur... deze zijn ook langer dan een gewone moer en zijn dus makkelijker bereikbaar op de plaatsen waar je moelijker aangeraakt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di jun 05, 2007 7:44 am

ErikB schreefColonIn België zal het normaal gezien niet lukken met Milltek of Phoenix....

Maar dat komt doordat het een andere uitlaat dan origineel is toch? niet door andere uitstoot waarden?
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » di jun 05, 2007 8:20 am

volgens mij komt er hier in nederland ook nog een stukje geluid bij kijken. je mag toch maar een max aantal Db produceren?

qua uitstoot zal het geen probleem opleveren.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di jun 05, 2007 8:39 am

Ik geloof niet dat er in NL bij de APK naar het volume wordt gekeken,
    mijn F is trouwens met Phoenix en gammele Cat goedgekeurd.. strax ff halen..
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » di jun 05, 2007 10:54 am

ErikB schreefColonIn België zal het normaal gezien niet lukken met Milltek of Phoenix....

Echt een aanrader zijn de cat-saver nuts van Mike Satur... deze zijn ook langer dan een gewone moer en zijn dus makkelijker bereikbaar op de plaatsen waar je moelijker aangeraakt.

Dit zijn eigenlijk gewone verbindingsmoeren, zoals je ze bij elke (goede) ijzerhandel kan kopen. Echter, op het uiteinde zijn ze dicht, dit maakt ze een beetje speciaal (ik heb ze nergens anders zien liggen). Er kan geen water in en de draad van de bout van de cat kan dus niet gaan roesten.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding