Wielmoer los
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

    Wielmoer los

    door marcelvvc » zo jun 03, 2007 12:21 pm

    Ik heb gisteren naar lang zoeken eindelijk ontdekt waarom ik de laatste weken zo een slechte wegligging had.
    Mijn mg swabberde werkelijk over de weg heen.
    De plastic vormpjes van de loweringspins had ik al aan 1 kant vervangen omdat deze kapot waren,maar het probleem bleef hetzelfde.
    Ik stond op het punt 4 nieuwe spax schokdempers te bestellen,

    Toen ik gisteren nog maar is ging kijken,kwam ik tot mijn verbazing erachter dat mijn wielmoer (linksachter)toch zeker 4 slagen loszat. :shock: :shock: (de schroef waarmee de de remschijf word vastgezet op de aandrijfstang)
    Kon hem er zo met de hand afdraaien,dus heb geluk gehad dat het wiel er niet op de autoweg met 120km per uur is afgelopen :oops: .

    Ik weet niet of iemand hetzelfde probleem al is heeft gehad?
    Laatst bijgewerkt door 1 op marcelvvc, in totaal 0 keer bewerkt.
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo jun 03, 2007 12:28 pm

    nog nooit eerder van gehoord. Maar 1 moer los, daarmee kom je denk ik wel veilig thuis hoor
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

    door marcelvvc » zo jun 03, 2007 12:30 pm

    de wielmoer is de moer die midden tussen je velg zit,waarmee de remschijf op de aandrijfstang vastzit,
    jij bedoeld volgens mij de schroef waarmee je je velgen vastdraaid.
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » zo jun 03, 2007 1:26 pm

    :shock: :shock:

    Zeker en vast eens nagaan of de schroefdraad op de aandrijfas of in de schroef niet beschadigd is, en "verankeren" na montage.
    Is het trouwens wel de originele schroef die erop staat? Kan mssn zijn dat er ooit een andere opgezet is, maar een net iets groter maatje :?: :?:
    Is maar een idee hè 8)

    En inderdaad veel geluk gehad dat je het wiel niet kwijtgeraakt bent.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo jun 03, 2007 2:10 pm

    Even een offtopic vraag:

    Ik zie dat je erg veel hebt veranderd aan je auto, heb je hier ook foto's van?

    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH.lowering pins.milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.kat by-pass.trophy splitter met verstralers.TF achterklep.lampeninserts meegespoten.FK windscherm.
    binnenkort achterklapspoiler uit italië
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » zo jun 03, 2007 3:42 pm

    Deze moer houd volges mij niet de remschijf maar het wiellager op zijn plek.
    De schijf zelf zit met twee kruiskopboutjes vast.

    Vreemd dat deze moer los :shock: zit en gelukkig dat je er op tijd achter komt.
    Zit hier eigenlijk geen borgplaat achter met een omgeslagen lip?

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

    door marcelvvc » zo jun 03, 2007 4:06 pm

    het is een gewone orginele bout,de draad is gelukkig niet beschadigd,
    heb hem weer vastgedraaid en het lipje omgeslagen.
    ben net gaan testrijden,en zo te voelen is de speling op het wiel weg


    ps.ik maak binnenkort een paar fotoos(als ik mijn achterklepspoiler gemonteerd heb).
    dat zal over zo een 2 weken zijn
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo jun 03, 2007 8:21 pm

    ik snap echt niet over welke moer je het hebt :?: misschien kan je op dieter z´n EPC even aanduiden?

    http://www.mgfcar.de/epc/index.htm

    en, euh, wat is een achterklapspoiler. In Brabant en Vlaanderen is dat een achter iemands rug over spoilers praten :wink:
    Laatst bijgewerkt door 2 op Jupilerman, in totaal 0 keer bewerkt.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 03, 2007 8:21 pm

    Komt inderdaad wel vaker voor. Eens dat ze losgekomen is, blijft ze loskomen, en idd ik dacht dat rechstachter diegene is die al eens problemen geeft. Vastdraaien op alle kracht die je hebt (met een luchthamer) is de enige oplossing. Desnoods nog borging ertussen, en zien dat de splitpen nog goed is.
    Frank ,van dit forum, heeft dit euvel ook voorgehad en moest elke duizend km, terug aandraaien. Tenslotte is het vastgebleven met een zware luchthamer.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » zo jun 03, 2007 9:05 pm

    Als het zich blijft voordoen zou ik hem met locktite vastzetten.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo jun 03, 2007 9:23 pm

    Afbeelding

    bedoel je n°4. Daar zit een borging op die moet omgeplooid worden. Mss zit die er niet tussen
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » zo jun 03, 2007 9:34 pm

    Je moet het plaatje van de front hub hebben
    en dan nr 7 dacht ik
    De moer bij je wiellager
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 03, 2007 9:55 pm

    Je hebt nog een hub liggen om het te checken :?
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo jun 03, 2007 10:16 pm

    ´k heb een paar weken geleden de voorste vervangen! Vandaar dat ik het weet. En euh, Sander, ik veronderstel dat je de hub nog terug wil of kunnen we tot een financieel akkoord komen
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 03, 2007 10:21 pm

    Ik heb die graag terug, Dan heb ik weer een koppeltje liggen om te vervangen bij een defect wiellager. Ze komen nml van de zelfde wagen en waren z.g.a.n. gezien de staat van de klauwen en schijven.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten