getik in motor door hydraulisch klepje/ klepstotertje
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    getik in motor door hydraulisch klepje/ klepstotertje

    door Diederik » vr maart 30, 2007 5:41 pm

    ik ben even bij de dealer langs geweest net vanwege de tik.

    Het is idd een klepstotertje waarschijnlijk, nu zegt hij dat er een toevoeging aan de olie gedaan kan worden zodat de motor gereinigd wordt van binnen. dan is hopelijk de tik weg... heeft iemand hier ervaring mee?

    daarnaast vertelde hij dat het er in totaal 16 zijn en als er een wilt vervangen... je ze allemaal dient te vervangen a 40 euro per stuk of zo... klopt dat? :(
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr maart 30, 2007 5:54 pm

    Tikken van vooral een vvc bij koude motor is heel normaal. 's-morgens na een week of wat stil staan klinkt die van mij echt wel even als een sjagerijnige bulderende boer met kiespijn. :wink:

    Bij jou betreft het echter een blijvend geluid. Ik denk dat je best wel eens zou kunnen proberen wat dopes aan je peut of olie toe te voegen om een ander eens schoon te maken. Er zijn voldoende reinigende producten in de markt verkrijgbaar, van een wat specialere benzine tot dopes die je bij de olie kieppert.

    Het kan misschien er wel in resulteren dat het niet beter wordt, maar ik denk dat het, het proberen misschien wel waard is.

    (ik ben zeker niet iemand die voorstander is om zomaar dopes toe te voegen; alleen voor m'n C omdat die niet op moderne benzine loopt)

    Iemand andere ideen?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » vr maart 30, 2007 6:08 pm

    Kasper schreefColonTikken van vooral een vvc bij koude motor is heel normaal. 's-morgens na een week of wat stil staan klinkt die van mij echt wel even als een sjagerijnige bulderende boer met kiespijn. :wink:

    Bij jou betreft het echter een blijvend geluid. Ik denk dat je best wel eens zou kunnen proberen wat dopes aan je peut of olie toe te voegen om een ander eens schoon te maken. Er zijn voldoende reinigende producten in de markt verkrijgbaar, van een wat specialere benzine tot dopes die je bij de olie kieppert.

    Het kan misschien er wel in resulteren dat het niet beter wordt, maar ik denk dat het, het proberen misschien wel waard is.

    (ik ben zeker niet iemand die voorstander is om zomaar dopes toe te voegen; alleen voor m'n C omdat die niet op moderne benzine loopt)

    Iemand andere ideen?


    Het tikken neemt af en toe bij hogere snelheden toe... en is dan ineens weer weg... er zal dus wel iets van vuil of zo inzitten.... ik rij deze tank even leeg en dan tank ik even V power of zo... dat reinigt toch ook..?
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » vr maart 30, 2007 6:09 pm

    Kasper schreefColonTikken van vooral een vvc bij koude motor is heel normaal. 's-morgens na een week of wat stil staan klinkt die van mij echt wel even als een sjagerijnige bulderende boer met kiespijn. :wink:

    Iemand andere ideen?


    ik heb geen VVC trouwens een gewone mk2 uit 2000 met 125 pk...
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr maart 30, 2007 7:01 pm

    Diederik schreefColonik rij deze tank even leeg en dan tank ik even V power of zo... dat reinigt toch ook..?


    Minimaal; het vervuild minder dan normale benzine, tenminste, dat zeggen ze.....

    Als benzine bij de olie komt is er toch echt wel iets mis met het blok ;)

    Maar goed, dus een additief van b.v. Kent of anders eens dunnere of juist dikkere olie proberen. het kan ook mechanisch iets zijn zoals spanrol of waterpomp ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » vr maart 30, 2007 7:07 pm

    Sander schreefColon
    Diederik schreefColonik rij deze tank even leeg en dan tank ik even V power of zo... dat reinigt toch ook..?


    Minimaal; het vervuild minder dan normale benzine, tenminste, dat zeggen ze.....

    Als benzine bij de olie komt is er toch echt wel iets mis met het blok ;)

    Maar goed, dus een additief van b.v. Kent of anders eens dunnere of juist dikkere olie proberen. het kan ook mechanisch iets zijn zoals spanrol of waterpomp ?


    ja duh... olie bij benzine is goed fout... hahaha.... maar wie weet of je al die 16 dingen moet vervangen... en wat dat kost?
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 30, 2007 10:29 pm

    Ik denk ook dat een spanrol of zo voor tikkende bijgeluiden eerder de oorzaak is, alhoewel een klepstotertje of zo eventueel wel zou kunnen, alleen nog niet meegemaakt.
    Wat het olie additief betreft, zoek een smerend-reinigend additief.
    bv. http://www.kenteurope.com/benl/shop/vie ... 0&type=Mar
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » za maart 31, 2007 10:41 am

    Bruno schreefColonIk denk ook dat een spanrol of zo voor tikkende bijgeluiden eerder de oorzaak is, alhoewel een klepstotertje of zo eventueel wel zou kunnen, alleen nog niet meegemaakt.
    Wat het olie additief betreft, zoek een smerend-reinigend additief.
    bv. http://www.kenteurope.com/benl/shop/vie ... 0&type=Mar


    ik als leek..... wat doet een spanrol precies? en kan dat tikken dan kwaad? 11.000 km geleden is distributieriem vervangen..
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za maart 31, 2007 9:49 pm

    Diederik schreefColonmaar wie weet of je al die 16 dingen moet vervangen... en wat dat kost?


    Zo'n €100,- + 8 uur arbeid ? à €65,-

    http://cgi.ebay.co.uk/16-HYDRAULIC-LIFT ... dZViewItem
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » ma apr 02, 2007 9:26 am

    Sander schreefColon
    Diederik schreefColonmaar wie weet of je al die 16 dingen moet vervangen... en wat dat kost?


    Zo'n €100,- + 8 uur arbeid ? à €65,-

    http://cgi.ebay.co.uk/16-HYDRAULIC-LIFT ... dZViewItem


    De "dealer" kwam bij mij aan met 16*€ 40,- euro dus 640 euro exclusief arbeidsloon... denk dat die nu een klant armer zijn.... :x
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » ma apr 02, 2007 10:04 am

    Bruno schreefColonIk denk ook dat een spanrol of zo voor tikkende bijgeluiden eerder de oorzaak is, alhoewel een klepstotertje of zo eventueel wel zou kunnen, alleen nog niet meegemaakt.
    Wat het olie additief betreft, zoek een smerend-reinigend additief.
    bv. http://www.kenteurope.com/benl/shop/vie ... 0&type=Mar


    Spanrol wordt trouwens toch ook vervangen bij het vervangen van de distributieriem? Want om nu alleen de spanrol te laten vervangen...?
    Nu met dit weer met dakje open rijden terwijl die motor tikt... wordt er gek van... :cry:
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 02, 2007 11:10 am

    Uiteraard zou een sdpanrol automatisch mee moeten worden vervangen met een distributieriem en andersom. Echter niet alle garages doen dit. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » wo apr 04, 2007 11:56 am

    Bruno schreefColonUiteraard zou een sdpanrol automatisch mee moeten worden vervangen met een distributieriem en andersom. Echter niet alle garages doen dit. :?


    zit net de rekening te bekijken van het vervangen van de distributieriem vorig jaar.... staat niks bij van een spanrol of waterpomp... vond toendertijd al dat de rekening wel erg meeviel... inmiddels bijna een jaar verder en weet inmiddels veel meer van MG af...

    Net een andere garage gesproken.. die zeggen dat het hele zwikkie vervangen, inc distributieriem en 16 klepstotertjes neerkomt op 1000 euro. Neem aan dat dat wel inclusief spanrol en pomp is... :cry: daarnaast nog de rubbers op mijn schokbrekers vervangen... wordt er wel droevig van...
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo apr 04, 2007 1:05 pm

    Diederik,

    Een aantal van ons zijn zeer te spreken over de Dealer in Alphen aan den Rijn, misschien een idee om daar eens navraag te doen naar de kosten,
    Je moet vragen naar; Frans.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    dealer in Alphen aan de rijn

    door Diederik » wo apr 04, 2007 4:14 pm

    Bruce schreefColonDiederik,

    Een aantal van ons zijn zeer te spreken over de Dealer in Alphen aan den Rijn, misschien een idee om daar eens navraag te doen naar de kosten,
    Je moet vragen naar; Frans.


    Alphen aan de Rijn is in principe wel een eind rijden... woon zelf in de Bilt. Echter als het daar veel geld scheelt is een ritje al snel terug verdient.
    Weet iemand hoe die dealer heet?

    Ik heb net de BccB gesproken Britisch Car Center Baarn. Iemand daar ervaring mee?
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten