Ben ff aan het meten geweest:
* Fan Motor is goed (12 op gezet dmv relais overbruggen)
* Bekabeling naar relais is goed
* ECU....Relais kabel niet kunnen meten.
* Relais zelf is goed
Het kan dus de kabel van het relais naar de ecu of de ecu zelf nog zijn. Mij is alleen nog niet duidelijk hoe de ecu de temperatuur bepaald van de koelvloeistof. Hij lijkt een signaal af te tappen bij de meter in het dashbord. (Rave) maar dat lijkt me niet logisch, logisch lijkt me dat de ecu de temperatuur meet en deze weergeeft op het metertje en bij een te hoge temperatuur de fan laat draaien en bij een nog hogere temperatuur een rode lamp laat branden.
Maar voordat ik verder zoek moet ik eerst weten OF ik een probleem heb. Gaan bij mijn MPi buddy's de radiateur fans bij dit weer WEL aan dan ? Of moeten de omstandigheden daar nog wat extremer voor zijn ? Ik rijd overigens nooit in files (afkloppen). Mijn engine bay fan slaat wel regelmatig aan; meestal bij stapvoets rijden b.v. op parkings tijdens parkeren.
Ik heb nog nooit variatie in de koelwatertempetaruurmeter (scrabble?

) gezien (wanneer deze warm is.)
Input please ! Zal morgen ook eens bellen naar de dealer.