Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over koppeling of lekkage?
http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3916
Vrijdag ben ik begonnen om mijn koppelingsplaat ,drukgroep, druklager te vervangen.
Wat een klus zeg! het is allemaal niet zo logisch.. Je hebt gewoon heel erg veel verschillende maten doppen en sleutels nodig.
Toen ik de oude koppeling eruit haalde was deze gewoon helemaal weggebrand!
Nieuwe erop gezet en gecentreerd en daarnade bak gecontroleerd.
Bleek dat de gaffel (de pin die de druklager naarvoor duuwt helemaal vast zat. geen beweging in te krijgen. Dit verklaard dat mijn koppeling zo snel naar het gootje ging!
Toen heb ik geprobeerd om de gaffel eruit te krijgen met de versnellingsbak nog tussen de auto. Dit bleek onmogelijk!
Wie nu zegt de bak kan er niet onder uit zonder de moter eronder uit te laten zakken die heeft het mis. We hebben een hele dag gedaan over de bak eronder vandaan te slopen! Maar het is gelukt. De bak zit nu weer op zijn plek met de gaffel weer soepel. M
MGF is echt een hele rare sleutelauto.. zo kom je veel onverklaarbare dingen tegen.. Zoals bijvoorbeeld als je het vliegwiel los hebt komt er motorolie uit de boutgaten dat was wel heel krom.. lees boutgaten en niet Krukaskering) Dit is echt een constructiefout! Ook kom je rare afdekplaatjes tegen die er voor zorgen dat de bak een beetje gesloten blijft van vuil..
Ik heb het gevoel dat de mgf in elkaar is gezet met een stel overgebleven bouten.. heel onlogisch allemaal.
De bak zit er nu weer voor met de nieuwe set.
en wie zegt dat het vervangen van een koppeling 8 uur duurt??
Vanavond gaat de rest er weer op.
Ik wou dit jullie even laten weten.. cotroleer tijdig de gaffel voordat dat ding je koppeling sloopt!! (ook een constructieffout vind ik)
Die van mij komt uit 1997.
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.


