BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Hoe heet mag hij worden & tips voor nieuwe mgf
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    Hoe heet mag hij worden & tips voor nieuwe mgf

    door Demor » zo jul 25, 2004 10:44 am

    Net terug uit Italie, en heb de F echt afgebeuld. De terugweg was het ergst omdat we daar in 40º C reden en ik door die reden niet harder dan 120 km/u kon rijden omdat dan de temp boven de 120º C kwam.
    (Dat kwam natuurlijk ook door het vele klimwerk)

    Dus, hoe heet mag je zo'n motor eigenlijk laten worden :?:

    PS: blij weer terug te zijn met die maniakken op de weg daar in het zuiden.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jul 25, 2004 5:25 pm

    Ik probeer altijd in een venster tussen de 90 en de 120 te blijven. Als de temperatuur van de olie daar onder of boven zit kom ik niet meer over de 3000rpm. Het rode gedeelte van de olie temperatuur meter begint pas een stuk later dus het zal wel niet echt kwaad kunnen. De F heeft snel een hoge olie temeratuur omdat het blok geen rijwind krijgt.

    Ik heb begrepen dat de huidige VVC (dus TF160) een oil-to-water cooler heeft. Ik wil met de tijd deze ook nog eens aanschaffen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo jul 25, 2004 7:02 pm

    Olie temp komt bij mij regelmatig boven 120 gr, vooral op langere stukken doortrekken. Soms ook bij de 150 gr. Dat kan op zich niet zo'n kwaad, als het maar niet te vaak is, en ook niet te lang.

    Ik heb trouwens wel een VVC, en die worden zowiezo heter.

    Johan
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma jul 26, 2004 11:38 am

    Onze VVC komt ook rond de 120 graden met dit weer.....ook als ik rustig rij....dus.....

    Het zal idd totaan dat rode gebied geen kwaad kunnen.....
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Paco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON ma jul 26, 2004 11:00 am
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Paco » ma jul 26, 2004 12:30 pm

    Beste MG liefhebbers,


    Weet iemand met welke gebreken ik rekening moet houden als ik een MGF koop? Een doorverwijzing naar een pagina waar ik evt antwoord op mijn vragen kan krijgen is natuurlijk ook top!
    Ben van plan om een MGF in Duistland te kopen (30% goedkoper dan in Nederland) en te exporteren naar Spanje. Het probleem is alleen dat MG daar nog maar net zijn intreden heeft gedaan dus onderhoud kan lastig worden. Maar ja, je zet je vrouw ook niet aan de kant als je haar niet kunt onderhouden, liefde, wat doe je er tegen :wink: .

    Ik lees wel dat er evt. problemen kunnen ontstaan met de koeling. Laat ik nu net verhuizen naar een plaats waar de gem. temp in de zomer over de 30 graden is! :? Problematisch?

    Wie kan mij vertellen met welke gebreken ik zeker rekening dien te houden. De MG die ik wil kopen is er een uit '99 en heeft tussen de 40 en de 80 duizend kilometer gelopen.



    Bvd,

    Met vriendeplijke groet,

    P van 't Westeinde
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma jul 26, 2004 12:43 pm

    Paco, er rijden ook Fjes in Argentinie, Thailand, Singapore en Australie, en de problemen die zich voordoen zijn niet meer of anders dan de wagens hier. Om de olie op een wat lagere temp te draaien kun je een olie/water koeler kopen, of een olie/lucht koeler.

    Zaken waar je op moet letten kun je vor een deel in ieder geval hier vinden:

    http://www.mgfcar.de/banxx/checkl.html

    Het is duits, maar wel redelijk compleet.

    Johan
  • Gast

    door Gast » ma jul 26, 2004 1:09 pm

    Johan schreefColonPaco, er rijden ook Fjes in Argentinie, Thailand, Singapore en Australie, en de problemen die zich voordoen zijn niet meer of anders dan de wagens hier. Om de olie op een wat lagere temp te draaien kun je een olie/water koeler kopen, of een olie/lucht koeler.

    Zaken waar je op moet letten kun je vor een deel in ieder geval hier vinden:

    http://www.mgfcar.de/banxx/checkl.html

    Het is duits, maar wel redelijk compleet.

    Johan


    Johan,

    Mijn dank is groot! 8)

    Greetz
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 26, 2004 3:01 pm

    De olie temperatuur stijgt bij mijn VVC zelden of nooit boven de 120 graden, en reken maar dat de naald van mijn toerenteller ook regelmatig de rode zone "kittelt".
    Anyway, zolang de olie-temperatuurpijl niet in het rood gaat lijkt het me logisch dat het geen kwaad kan, waarom anders een rode zone ???

    @ Paco,
    Kijk ook even in deze topic uit de archieven :
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=28
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » ma jul 26, 2004 3:30 pm

    Bruno schreefColonDe olie temperatuur stijgt bij mijn VVC zelden of nooit boven de 120 graden, en reken maar dat de naald van mijn toerenteller ook regelmatig de rode zone "kittelt".
    Anyway, zolang de olie-temperatuurpijl niet in het rood gaat lijkt het me logisch dat het geen kwaad kan, waarom anders een rode zone ???

    @ Paco,
    Kijk ook even in deze topic uit de archieven :
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=28


    Bruno,

    Thanks, mijn Duist is niet slecht maar Nederlands leest toch gemakkelijker. Had deze topic nog niet gezien. Ga nu aan de slag om deze te lezen.
    Mijn grootste angs zijn echter de onderdelen en de kennis van deze motor. Het is een middenmotor en daar hebben ze in Spanje niet veel ervaring mee. In deze classe is er gewoon geen mooiere 2 zitter te vinden en heb deze auto sinds zijn introductie erg mooi gevonden. Ga dus maar op de gok en hoop niet al te veel garage te hoeven zien.

    Mocht ik problemen krijgen dan heb ik in iedergeval een goed adres gevonden voor evt vragen. :D

    Wederom. Mijn dank ik groot. :)

    Paco
  • Paco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON ma jul 26, 2004 11:00 am
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Paco » ma jul 26, 2004 3:35 pm

    Misschien weten velen het al maar in Duistland kun je hele mooie Mgtjes kopen voor een redelijke prijs.

    Meeste staan op www.mobile.de of www.autoonline.nl (op deze site kun je ook zien wat er in Italië, Spanje, Frankrijk ect ect ect te koop staat)

    Greetz,

    Paco
    Laatst bijgewerkt door 1 op Paco, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 26, 2004 3:43 pm

    Paco schreefColonMocht ik problemen krijgen dan heb ik in iedergeval een goed adres gevonden voor evt vragen. :D

    Wederom. Mijn dank ik groot. :)

    Paco


    Dat is het opzet van dit forum, BTW, welkom !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di jul 27, 2004 10:57 pm

    Ben net terug uit Barcelona, ennuh... Ik denk dat je in Spanje behoorlijk gaat opvallen met een F!!! De enige F die ik gezien heb was er een in X-power grey. En die kan ik helaas niet bij gespot zetten, omdat ik hem vanuit de lucht zag (bij opstijgen in Girona :wink: ).
    Weet wel hoe ze daar parkeren. Bumpers tegen elkaar, duwen tot er genoeg ruimte is, en laten staan, dus reken wel op de nodige spuitkosten iedere week :? .

    Mij naald raakt trouwens ook het rood nogal eens, en nog nooit de 120 graden gehaald....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten